[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Fick ett kort idag med, men vet inte till vad? Surfsim har jag ju redan fått för längesen, något annat test har jag inte anmält mig till?
     
  2. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Det pågår bara ett annat beta-test och det är:

    https://beta.vimla.se/

    Men förmodligen har dom skickat fel. Hoppas att jag också får ett datakort för jag var väldigt tidigt ute med att anmäla mig till betatestet av datasim. Blir lite besviken om jag inte kommer med i det andra urvalet heller.
     
  3. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    15131027717321351451305.jpg
     
    bernard gillar detta.
  4. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag kommer få 20 kronor plus denna månad då jag gått ner till 2 gb och min pott är full får se hur länge potten håller man kan tänka mig 3 månader om jag snålar. Beror iofs på hur mkt man jobbar, hemma har man ju wifi men inte när man är ute.
     
  6. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Hur mkt surf ingår till beta-simkortet ?

    Har fått ett sådant abonnemang, kan ju vara kul. Ringer inte speciellt mkt med någon av mina mobiler, men får väl ringa mig själv så Vimla blir nöjda :-)
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om det är testet för det nya systemet, eller vad man ska säga, ska det vara fritt. Så länge det inte missbrukas, kan jag tänka mig. Ska ju vara för att testa tjänsten och inte användas till att använda hur mycket som helst - kan jag tänka mig.
     
    bernard gillar detta.
  8. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Okej. Testar med Vimla i min Galaxy S8+, hallonabonnemanget på 100 GB sätter jag i ett USB-modem och har som bredband, bra med automatisk failover från Tele2 i samma router [emoji106]
     
    Last edited: 15 dec 2017
  9. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Någon mer än jag som inte kan logga in på forumet sedan en tid tillbaka? Är det som vanligt att vimla inte bryr sig om fel i sina system och inte vill kommunicera med sina kunder längre?

    Visst abonnemanget fungerar, det går och ringa, skicka meddelanden och surfa. Men det hade varit trevligt med något slags livstecken från vimla, vad är meningen med forumet när vimla aldrig använder sig av det längre.

    Jag undrar till exempel hur det går med med utvecklingsplanen som presenterades för flera månader sedan. Kommer vi bli av med klarna innan årsskiftet? Hur går det med testet av extra-sim? Vad händer med beta-test av ny plattform? Även vi som inte delta i dessa test är intresserade av och höra hur det går.
     
    induktion och svenix gillar detta.
  10. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Inga som helst problem med Vimlas sidor för mig.
    Men visst vore det trevligt med lite större deltagande av Vimla på t.ex. forumet.
     
  11. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Har du ett separat konto för forumet? Dessa kanske fungerar men att logga in med samma uppgifter som för mitt vimla fungerar inte. Mitt Vimla fungerar utan problem, men när jag försöker logga in på forumet får jag felmeddelandet:
    {"code":"InternalServerError","message":""}
     

    Bifogade filer:

  12. Pernilla

    Pernilla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2013
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    162
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Info:
    Ej operatörslåst
    Telefon 2:
    Huawei P30 pro
    Jag har samma problem, kan logga in på "Mitt Vimla" men kan inte logga in på forumet.
     
    induktion och emerge gillar detta.
  13. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Inte vad jag vet...
     
  14. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Provade att logga ut och nu kan inte jag heller logga in. Skumt!
     
  15. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 004
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag håller fullständigt med dig och jag har själv flera gånger försökt stöta på Vimla och försöka få dem att förstå att information är viktigt och det måste skötas bättre från Vimlas sida.

    Tyvärr verkar inte Vimla vilja lyssna på det örat och följden är nu att förtroendet för Vimla dalar bland alla medlemmar som blir lämnade utan information och nu när vi ser att Vimla heller inte verkar intresserade av att fixa uppenbara problem på forumet så sjunker förtroendet ytterligare.

    Jag tror att Vimla för sin egen skull borde ta tag i dessa saker snarast annars kommer Vimlas goodwill-kapital att bli närmast utraderat inom en snar framtid.
     
    induktion och emerge gillar detta.
  16. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 354
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Spontant den informationen vi efterfrågar är det väl ingen annan operatör som delger sina kunder?

    Tyvärr kom vi nog snett in här då vi lever i tron om att det ska finnas nåt sådant flöde med information till oss.
     
  17. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Du missar helt poängen i diskussionen. Om man som Vimla utger sig för och vilja vara transparent i sina planer och vill ha sina användare delaktiga i detta och dessutom berättar vad man har för planer så kanske man ska efterleva detta och inte bara lägga sig platt och sticka huvudet i sanden.

    Vi vill bara att det man berättar om sina planer ska man följa upp och informera om hur det går med dessa planer.


    Saker Vimla inte berättat om är det ingen av oss här i tråden som kräver av Vimla att dela med sig av.
     
    induktion, inact_0025 och svenix gillar detta.
  18. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 004
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    När det gäller Vimla så har ju Vimla från början sagt sig vilja vara en öppen operatör som lyssnar på medlemmarna och där medlemmarna ska kunna vara med och påverka. Från början så fungerade också forumet rätt bra i det avseendet.

    Sedan när det gäller specifika frågor som t.ex. bytet till ny betalpartner så finns det en ifrån Vimla kommunicerad tidplan: https://forumet.vimla.se/topic/2275/uppdatering-av-vimlas-utvecklingsplan
    Uppenbarligen har inte Vimla kunnat uppfylla den kommunicerade tidplanen och då borde Vimla rimligen informera om detta.

    Det blir ju fel när Vimla går ut och lovar saker till vissa datum och sedan när dessa datum infaller så kommer ingen information.
     
    induktion, emerge och inact_0025 gillar detta.
  19. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 246
    Mottagna gillanden:
    886
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
  20. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Tror en stor del av problemet är att det är en väldigt otydlig rollfördelning inom företaget. @Petter_Vimla@Petter_Vimla som har är "Support och community manager" ser man väldigt sällan till i forumet längre. Isabella kan man se till rätt ofta i forumet, men oftast är det i trådarna där folk har enklare support-ärenden. Som det är idag får man absolut bäst besked av @Viktor_Vimla@Viktor_Vimla men det är egentligen inte han som ska skriva i forumet. Nu kontaktar jag inte supporten speciellt ofta längre, men senast jag var i kontakt med dom för några veckor sedan så fick jag prata med Johan som är VD. Hos hur många andra företag (ja, jag vet att Vimla är ett varumärke hos Telenor) i den här storleksklassen får man prata med VD:n när man kontaktar deras support?

    Missförstå mig inte, det är jättekul att man kan få direktkontakt med deras VD, men det kanske inte är tidseffektivt för honom att sitta på supporten. Grundproblemet verkar vara en otydlig rollfördelning i kombination med att supporten slukar väldigt mycket resurser. Antagligen vill man inte få problemet som Hallon haft sista tiden där kötiden hos supporten kan bli uppemot 1h, men det kräver uppenbarligen att flera nyckelpersoner hos Vimla behöver ta en del supportärenden. Resultatet verkar bli att bland annat utvecklingsarbetet, forumet och kommunikationen ut till kunderna blir klart eftersatt när man behöver lägga ner massa tid på bl.a. supporten.

    Jag har nog aldrig engagerat mig på det här sättet hos något annat företag innan. Det känns ju lite som man "känner" flera inom företaget. Tyvärr börjar det bli lite frustrerande att följa Vimla när dom gör samma misstag flera gånger utan att lära sig något. Då syftar jag på dåliga aktivitet i forumet, dålig kommunikation och orealistiska tidsplaner. Hoppas vi får se @Viktor_Vimla@Viktor_Vimla's utlovade slutspelsskägg om bytet av betalpartner blir försenat, vilket det ser ut att bli ;)
     
    induktion, bernard, inact_0025 och 2 andra gillar detta.