Oukitel K10000 / Oukitel K10000 Pro

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av stevraex, 31 aug 2016.

  1. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Inte varit några problem på min k6000 iaf.
     
    P4ND3R550N gillar detta.
  2. P4ND3R550N

    P4ND3R550N Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag hämtade ut min Oukitel K10000 Max den 8 November och när jag inte använde wifi, bluetooth och mobildata så varade den i flera dagar. Och ändå hade jag ca 52% batteri kvar efter 2 dagar. Och den är vattentålig ner till åtminstone 2 meters djup i minst 30 minuter. Den är dammtät, stöttålig också. Blixten i bak är såå stark. Bländar en. Kameran i bak är en Samsungsensor på 13 mpx, interpolerad upp till 16mpx och selfiekameran i fram är från SuperPix och är på 5mpx, interpolerad till 8mpx. Selfiekameran är riktigt trevlig. Bakre kameran tar bäst foton i bra dagsljus utomhus och välbelysta innemiljöer. I mörker är kameran inte lika bra. Är fett nöjd med min. Skärmen är en Full HD 1080p LCD AUO på 5,5" och den är underbar och svarar bara man touchar jättelätt och den svarar alltid perfekt på alla beröringar. K10000 Max väger 341gr, vilket är ca 55gr mer än K10000 pro. Men så är den ju den enda stryktåliga luren i hela K10000 -serien.
     
    Micke_A gillar detta.
  3. Fore

    Fore Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2014
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    5
    Du använde den utan wifi bluetooth och mobildata i flera dagar och det var 52% kvar ? Känns som det blir så med min Honor 8 med om jag stänger allt..
     
  4. P4ND3R550N

    P4ND3R550N Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag använde nog wifi för att spela korta stunder i stöten och kollade nog på YouTubevideor också och även det korta stunder i taget vid närmare eftertanke. Kan eventuellt även ha använt bluetooth emellertid. Men beräknad batteritid kvar var 12 dagar när den nästan var fulladdad igår :) Förlåt för att jag inte tänkte efter innan jag skrev.
     
  5. Danux

    Danux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Någon som vet vart oukitel k10000 max är billigast?
     
  6. Fore

    Fore Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2014
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag beställde från Oukitel Store på Ali, 2200kr. Fanns säkert billigare men orkade inte riktigt kolla runt. Tror också att om det blir problem så löser nog den officiella butiken reklamationer bättre, förhoppningsvis..
     
  7. Danux

    Danux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Aha okej åkte du på tull också eller?
     
  8. Fore

    Fore Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2014
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    5
    Vet inte än.. väntar på ordern. Har aldrig betalat tull från Kina på mina 50+ beställningar. Brukar alltid be dem skriva ner värdet på varan på paketet.
     
  9. P4ND3R550N

    P4ND3R550N Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag köpte min Oukitel K10000 Max från Oukitel Official på Aliexpress för ca 2152 SEK. Fri frakt från asien.
     
  10. Danux

    Danux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hur upplever du att luren är att hantera med en hand? Tänkte eftersom den är 86.5mm bred skulle vara intressant att veta. Bredden är väl egentligen de ända som får mig att tveka.
     
    Last edited: 28 nov 2017
  11. P4ND3R550N

    P4ND3R550N Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag brukar inte hantera den mycket med en hand utan brukar hålla den i en hand och toucha med andra handen. Det går använda den hyfsat med en hand men svårt då skärmen är så stor. Jag har dock inte enorma händer men hyfsat stora.
     
    Danux gillar detta.
  12. Danux

    Danux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Har du fått din oukitel k10000 max än?
    Hade varit kul att höra din åsikt också
     
  13. Fore

    Fore Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2014
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    5
    Inte fått den än. Tog typ 2 v innan den skickades men bör komma denna eller tidigt nästa vecka. Ska lämna en rapport när jag fått den.
     
    Danux gillar detta.
  14. Fore

    Fore Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2014
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    5
    Nu är den uppackad och helvete vad stor och tung den är! Allt har funkat bra att installera och svenska finns inlagt med bra översättning. Bra flyt mellan appar och i laggar inget. Kameran är sådär men ficklampan är de grymt tryck. Inte en lur för alla.. Har du små händer är det omöjligt att köra en hand, går bra för min del. Skaver lite vid enhandsgrepp dock. Vet inte om jag kommer vänja mig med storleken, går knappt att ha i kavajen. Går man från Honor 8 till denna så känns det kan jag säga. Verkar vara bra byggd och känns rejäl.
     
    Danux och Micke_A gillar detta.
  15. Fore

    Fore Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2014
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    5
    Nu har jag kört den en full dag. Startade kl08 med fulladdat batteri, nu 80% kvar. Kört bluetooth, gps i bilen, och pratat 2h plus 2h surf. Körde ett test under vattnet ett par minuter och Inga problem. Den har blivit mindre idag och fullt hanterbar för mig med stora nävar. En ska jag märkt att täckningen var lite sämre under bilfärden idag. Kan dock beror på vädret. BankID Swish och alla andra vardagsappar fungerar perfekt. Jaktappen Tracker är inte lika snabb som på Honor 8 men helt ok. Får väl utvärdera GPS och den funktionen senare.
     
    Danux gillar detta.
  16. Fore

    Fore Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2014
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    5
    Hårdvara
    +Bra batteri
    +Välbyggd
    +Vattentät, prövad
    +Högtalare
    +Bra luckor, sim usb
    -Ej notifikationslampa
    -Lite väl kantig, onödigt i min mening
    -Tung

    Mjukvara
    +Bra flyt
    +Alla svenska appar funkar
    +Rent OS, känns lite gammalt dock
    +Snabb blåtand, hittar direkt och stabil
    +Wifi hyfsad mottagning
    -Kameran suger vid dåligt ljus
    -Framtida uppdateringar?
    -Fingersensor utmärkt, funkar även på BankID.
     
    Danux gillar detta.
  17. Danux

    Danux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Schysst att du dela med dig om dina åsikter. Är sjukt sugen men är lite nyfiken på oukitel k10 så avvaktar än så länge.
    Men tack för din recension i alla fall.
     
  18. Fore

    Fore Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2014
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    5
    Nu efter ett par månaders användning..

    Knappen på volym upp borta, fungerar ändå. Är bara ett plastlock

    Rebootar själv ibland, 2 ggr vecka

    Stänger av data, måste gå in och aktivera igen. Händer varannan dag.


    Stänger ner samtal ibland
     
  19. P4ND3R550N

    P4ND3R550N Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6
    Min Oukitel K10000 Max fungerade stabilt och bra typ de första tre månaderna och sen har den hållt på och fryst och sen rebootat flera gånger/dag. Den startar om sig även när man inte rör luren ganska ofta med. Ibland kanske den stänger av sig. Men rebootar ofta i alla fall, det vet jag. Sen hänger den sig nästan varje gång den kraschat och rebootat vid uppstart och då måste man hålla in powerknappen tills luren rebootat igen. Och detta förstör ju hela upplevelsen så klart. Nej jag har lagt ut den till försäljning på Tradera igår för nu är jag trött på denna skitlurs ostabilitet och inte upphetsande bra batteritid. 2 dagar nätt och jämnt vid tung användning.
     
    Last edited: 16 maj 2018
  20. Fore

    Fore Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2014
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    5
    Knappar har lossnat och högtalaren är spräckt samt micken.. dåligt flyt och jävligt tung.. Byter ut min efter bara 5månader