Köptips! Hörlurar som spränger gränser. Bluedio ht, ca180kr.

Diskussion i 'Hörlurar' startad av zaq, 11 dec 2017.

  1. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    De absolut mest prisvärda hörlurar jag någonsin provat! Bluedio ht. För en liten summa under 200kr får man ett par trådlösa lurar i plast som låter som om de kostade nästan 10 gånger mer. Jag jämför med min lilla samling av hörlurar och konstaterar att Sennheiser momentum overear låter kanske något tydligare o detaljer, samtidigt så har Bluedio mera kropp åt rösten och bättre lägre mellanregister/bas. Så jämt att det är från låt till låt vilken som låter bäst. Och glömmer man ena luren en stund så saknar jag inte den andra. Bluedio går åt det mjukare hållet. Det styggaste jag kan säga om Bluedio HT är att de låter lite instängda, Men inget som är förödande eller ens markant förän man kör en direkt jämförelse med mina mer högklassiga hörlurar, där 15år gamla Sennheiser hd600 fortfarande är mina referenser, men det är ingen lur för mobiler och de vill helst ha ett eget slutsteg för att verkligen visa vad de klarar, så inget för detta forumet.

    Bluedio HT Turbine. 57mm element, over ear, Bluetooth 4.1, Audio sharing, koppla ett annat par lurar i 3,5mm jacket på bluedio, så låter båda lurarna. Önskvärt vore högre uteffekt, de flesta lurar låter lägre än bluedio när de är parallell kopplade. Jag får även justera så jag inte sticker in 3,5 mm jacket för långt. Då blir det störningar och ena kanalen försvinner nästan helt. Men inget av detta märks i bluedio lurarna. ihopkopplingen är något mina barn skulle älska när vi reser eller åker bil.
    Den kinesiska kvinnan som säger att lurarna är på och av är den drygaste människan jag hört! Poweer ååån! Fu..k you, typ. Men vilka lurar för pengarna!
    Det finns en hel del lurar med samma element från Bluedio som antagligen låter lika bra. Men jag har bara testat dessa.

    Fördelar: med Bluedio HT. Ljudet, Batteritiden på 40 timmar musik! standby på 1600 timmar. enkla kontroller, 3,5 uttag,
    Nackdelar: Plastiga och inte direkt snygga. Håller plasten länge? Inte hopfällbara.

    Bild 1, på någon referenslur och bild 2, på ihopkopplade lurar.
     

    Bifogade filer:

    bernard och flipp gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 671
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    En produktlänk till var du köpt dem och info om totalkostnad hade varit trevligt :) Bra genomgång!

    Imponerande batteritid. Förmodar att de inte har stöd för AptX eller liknande?
     
    zaq gillar detta.
  3. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    zaq gillar detta.
  4. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Säg gärna vad du tycker när du provat dom. De är ju samma lur, men hopfällbara. Om deras ANC är bra blir jag förvånad igen. Men kanske inte så. Så svårt att veta var man har kineserna. Ömsom vin ömsom vatten.
    Det finns även en H+ version med minneskort och fm radio för ungefär samma pris. Länk här nedan.

    https://www.gearbest.com/headsets/pp_103028.html?wid=21

    Mina köpte jag härifrån den 11/11 också till bra pris.
    https://www.aliexpress.com/item/Ori...32663399103.html?spm=2114.13010708.0.0.voV3El

    Men det finns många som har dessa lurar. Bästa pris får man nog söka på. Det ändras nästan varje dag som med allt annat från Kina.
     
  5. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 498
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    Jag har köpt bluedio t4s.
    Kan säga att ljudet är mycket bra för pengarna men ANC är ett skämt.
    Som tur kan du välja bort ANC oavsett kabel eller trådlöst för med ANC aktiverat förstörs det bra ljudet, allt blir platt och basfattigt samtidigt som ANC inte dämpar något.
     
  6. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Det var tråkigt att höra, min enda källa till information om dem är denna youtuber review.

    View: https://www.youtube.com/watch?v=kTpC_Yq-LaU


    Han nämner inte alls det du upplever, men dock att han inte gillar ANC överhuvudtaget.
     
  7. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 498
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    2:58-3:15 ungefär. han nämner att anc är mer en eq som kapar bas och minskar soundstage. han har inte testat anc över huvud taget tror jag, han har ju inte ens packat upp laddkabeln!
     
    zaq gillar detta.
  8. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Du har säkert rätt.
     
  9. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    En snabb recension av två stycken Bluedio hörlurar.
    Bluedio T2 Foldable Style Bluetooth V4.1 +EDR Headset Wireless Headset -$20.99 Online Shopping| GearBest.com
    För runt 150-200kr får man dessa, väldigt bastunga för min smak men överlag så levererar de ruggigt bra ljud. Jag kan tänka mig att de som gillar hiphop, dubstep och ja där musiken har oftast distinkt basgång kan nog älska dessa för sin ringa peng. Laddade dem fullt och körde dem kanske i 15-20h och de har nog fortfarande en del kräm kvar att ge. Nu kör sambon dem så vet inte hur mycket hon har lyssnat i dem.

    Bluedio F2 Active Noise Canceling Bluetooth Headset -$54.99 Online Shopping| GearBest.com
    Sen kommer dessa och jag är på riktigt blown away vilket bra ljud de ger för 500kr. Men utöver ett väldigt balanserat ljud så är nog den största wow-faktorn passformen. Dem sitter som många andra recensenter sagt riktigt skönt. Mjuka och lätta utan att för den delen sitta löst, klämmer ingenting så jag tror även de med glasögon kan känna att dessa är top notch.
    Fick varning om att batteriet var lågt efter kanske uppsakttningsvis 25h och de hade säkert kunnat köra lite till innan laddning.
    ANCn är precis som andra säger ett skämt och jag hade väl inte räknat med underverk. Det är någon konstig EQ som slår på så vid musiklyssnande så dödar dem allt. Men jag måste säga att när man lyssnar ljudbok/podd så gör dem en enorm skillnad. Där levererar dem precis vad dem skall!

    Summa summarum, båda lurarna är väldigt prisvärda. Dem ena är ovala on-ear och dem lite dyrare är ovala over-ear. Jag skulle gå på den dyrare varianten alla dagar i veckan just för komforten!

    Citera eller PMa mig om ni vill ha svar på några frågor!
     
    bernard gillar detta.
  10. Gandolforf

    Gandolforf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Lenovo P2
    Info:
    Nova launcher prime
    Telefon 2:
    LG Leon H340N
    ROM:
    XenonHD
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Det fick bli en beställning av Bluedio F2.
    469 SEK, återstår att se om PostNord busar till det :)
     
    bernard och eb- gillar detta.
  11. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Synd då om man ändå betalar för ANC om funktionen är så kass!
     
  12. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Jag vet inte hur det "skall" låta i ett par Sony/Bose för 3-4000kr så kan inte uttala mig om den är kass. Det låter helt klart annorlunda.
    Musiken låter som den kommer "längre" bort ifrån när du aktiverar ANC, du får höja volymen lite mer tycker för att kompensera. Sen kapar den ytterfrekvenserna om du förstår hur jag menar, ljudbilden blir inte lika fyllig.
    Men när du lyssnar på podcast/ljudbok så tycker jag det är en avsevärd förbättring att ha den aktiverad, där tycker jag man verkligen hör markant att det blir skarpare och klarare ljud.

    Smaken är väl som baken, men köper du lurar för ANC funktionen så kanske du letar i lite fel prisklass ändå?
     
  13. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Ok. Själv har jag lurar under 100€ & lurar under 200€. Första är trådad andra BT variant. Ingendera har ANC. Men med fördel så har jag AKG K240 om jag vill lyssna på prat/pod. Då passar lurarna bättre. Dom andra är ju för musik. Som ger ett mer fylligt ljud. Så det kan vara bra att ha lurar för olika ändamål. Dvs beroende på vad man lyssnar på.
     
  14. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Visst kan det vara det, men då har du spenderat närmare 3-4k på ett par olika lurar. En budget kanske inte alla är helt bekväma med att lägga på ett par lurar.
     
  15. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Har provat lurar runt 10€ från CLASOHLSON. Dom var inte så bra. Dock bra för priset. Å andra sidan så är jag i övrigt nöjd med mina val. Sedan kan ju till läggas att jag har yttre ljudkort också. Ja där kortet gör skillnad. För prat/pod har yttre ljudkort mindre betydelse. DragonFly kostade under 100€. Så några 100€ har jag satsat i varje fall.
     
  16. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Hur är mikrofon/samtalskvalitet på dessa? Tänker framförallt på T2/T2S, men alla åsikter är välkomna.
     
  17. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Har bara provat ett samtal med dem och då klagades det inte på mikrofonen. Jag kör enbart på F2orna nu och där har jag frågat flera olika personer om jag hörs bra och där har ingen klagat på dem.
     
    bernard gillar detta.
  18. Gandolforf

    Gandolforf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Lenovo P2
    Info:
    Nova launcher prime
    Telefon 2:
    LG Leon H340N
    ROM:
    XenonHD
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z3 Compact
    @zaq@zaq & @eb-@eb-

    Tack för tipsen.
    Jag hämtade ut mina F2 anc i måndags och wow!
    För 460 SEK är det rätt fantastiskt.
    Jag hör ett visst brus när jag på mycket låg volym lyssnar på ljudbok i sängen (för att inte störa frun), men kvaliteten på ljudet är riktigt bra.
     
    eb- gillar detta.
  19. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Någon som vet vart man hittar F2 billigast nu?
    GearBest tar ju över 650:- för dem nuförtiden
     
  20. Gandolforf

    Gandolforf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Lenovo P2
    Info:
    Nova launcher prime
    Telefon 2:
    LG Leon H340N
    ROM:
    XenonHD
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Jag tror de hade flash sale när jag beställde. Det kommer de säkert ha igen, se om du kan lägga bevakning på lurarna. Kanske finns de i nån annan butik till bättre pris.