Fråga: HUAWEI watch2 LTE, hur självständig?

Diskussion i 'Huawei' startad av Marmbrandt, 17 feb 2018.

  1. Marmbrandt

    Marmbrandt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2017
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Telia,Tele2, Tre
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Tele2, Tre
    Telefon:
    Pixel 6
    Telefon 2:
    Samsuns S10e
    Telefon 3:
    Galaxy watch
    Platta:
    Samsung Tab 5 se
    Övrigt:
    Sony AF8, Philips Hue. Home Max, Nest Hub
    Ni som har en sådan manick, är den helt telefonoberoende med sim i?
    Fungerar Google assistant, FB messenger, gmail?

    Jag skaffar ev en för kunna lämna luren hemma, men då ska mycket fungera ändå.
    Berätta om ni kan klara er med bara klockan?
    Dan
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 699
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ett problem som jag ser det utan att ha använt en klocka med SIM är att man inte kan dela samma nummer. Det går så klart att konfa upp vidarebefordring av samtal, men det hade ju varit så mycket smidigare om det gick att ha olika SIM som delade samma nummer.
     
  3. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Instämmer till fullo med Bernard. En Android Wear med simkort tappar tjusningen när mestadels appar är utformade att fungera tillsammans med telefonen. Endast Google Play Music som fungerar standalone som musiktjänst.
     
  4. carlin

    carlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Går det att köra utan sim, men ändå kopplad mot telefonen?. För bättre batteritid m.m sneglar på denna och xiaomi amazfit 2... Men denna har android wear, vilket jag ser som ett stort plus.
     
  5. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Självklart kan du köra utan simkort men då väljer du modellen utan simkort som är billigare ;)
     
  6. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nja för en gångs skull håller jag inge med Bernhard. Jag har en Samsung Gear S ( den stora med rektangulär display) som har inbyggt SIM kort. den fungerade alldeles utmärkt som "Mini Me" till Samsung telefonen, men som sagt den använder Tizen OS istället vilket gör att Spotify fungerar utan Telefon framför allt när man kör (in-ear) Blåtands Headset då slipper man släpa med sig vanliga telefonen när man inte vill ha "Bumlingen" med sig. Tyvärr har jag en annan Android telefon numera och då fungerar inte Gear S med alla funktioner tyvärr.
     
  7. Marmbrandt

    Marmbrandt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2017
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Telia,Tele2, Tre
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Tele2, Tre
    Telefon:
    Pixel 6
    Telefon 2:
    Samsuns S10e
    Telefon 3:
    Galaxy watch
    Platta:
    Samsung Tab 5 se
    Övrigt:
    Sony AF8, Philips Hue. Home Max, Nest Hub
    En orange blev det, 3200:- på webbhallen,helt nöjd med connectiviteten. När telefonen är inom blåtandshåll speglas allt från den, SMS, Samtal, notifications.
    När jag lämnar luren "ärvs" alla wifi connections, utomhus blir det LTE, notifications från gmail och FB messenger, mess till interna sim/nummer. Lite pill att exportera alla spellistor från spotify till Google play, soundiiz löste det. Stabil blåtand med mina Jabra och Advanced sound Model 3. Röstinmatning helt underbar, "väck mig klockan 7, ring pappa" osv. Telia kontantkort. Inte tränat med den, ännu. Tidigare haft Apple Watch 2 och Garmin Fenix 3 HR. Nöjd.
     
    dunkelid och kupster gillar detta.
  8. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att skaffa en sån till mitt privata nr. Haft samma nummer sen jag va 14 så vill gärna ha kvar det och kunna ta emot sms/samtal.
    Men orkar inte med två telefoner hela tiden. Och ja jag vet att de finns dual-sim telefoner men jobbet tillåter inget annat än iPhone så....
    Men min fråga är kan jag ta emot alla notiser från mitt "klock SIM-kort" och alla från iPhonen på klockan?
    Samt hur är batteritiden?
     
  9. Marmbrandt

    Marmbrandt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2017
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Telia,Tele2, Tre
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Tele2, Tre
    Telefon:
    Pixel 6
    Telefon 2:
    Samsuns S10e
    Telefon 3:
    Galaxy watch
    Platta:
    Samsung Tab 5 se
    Övrigt:
    Sony AF8, Philips Hue. Home Max, Nest Hub
    Jag parar klockan med min privata Android, inte lyckats med att para den till jobb iPhonen parallellt. Laddar 30 min min varje kväll, 15 min på morgonen. Lika illa som med applewatchwen jag gjorde mig av med för ett år sedan. Hoppas mycket på de utlovade förbättringarna av batterier som utlovas i Wear OS. OTA funkar perfekt, fick lite nya funktioner häromdagen.
     
    kupster gillar detta.
  10. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har en Watch 2 med SIM-kort och jag tycker att det är KANON att kunna lämna den ( numera) stora byngliga telefonen hemma när man tex skall på krogen eller tränar. tillsamamns med in-ear Blåtandslurar ( Jabra Elite 65t ) så fungerar att ringa, lyssna på Spotify ( via Wearify) osv osv klart över skitbra, dock måste man räkna med klart mycket högre batteriförbrukning när man kör den som "stand-alone" enhet
     
    Marmbrandt och bernard gillar detta.