Diskussion: Tillbehörstråden Google Pixel 2 / Pixel 2 XL

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Swedroid, 22 okt 2017.

  1. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jag köpte samma (blev väl 37 euro eller något då jag slängde in den i beställningen från saturn).
    Har aldrig kört skal tidigare, det närmaste skyddet var väl någon Zagg Invisible Shield (på HTC Desire-tiden och på Xperia X10 eller vad den hette). Så detta känns som ett riktigt fint skal.

    Litet klagomål från en som är noob på skal osv, vad ovanligt det känns att skalet har en läpp över telefonen, dvs skalet är lite högre än telefonen. Känns lite besvärligt att skriva men den skyddar såklart mot att man råkar trycka på skärmen och även ev vid fall. Antar det kommer släppa med tiden.
     
  2. Saffe

    Saffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Fick idag hem mitt skal från carved.com. Snyggt och känns väldigt rejält. Det har lätt räfflade kanter för bättre greppvänlighet. Och jag har alltid varit lite svar för trädetaljer i mobilskal så detta passar mig bra :D

    Enda minus är att texturen för knapparna är näst intill obefintlig vilket gör dom lite svåra att träffa ibland. IMG_20180214_185456_313.jpg
     
    ward och bjsu562 gillar detta.
  3. bjsu562

    bjsu562 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova 7
    Telefon 2:
    Google pixel 2xl
    FanFan va coolt skal! Med norrlands obestridliga huvudstad på baksidan! Fett. Måste kolla upp carved
     
  4. Saffe

    Saffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Men givetvis :D Ja gör det. Antingen väljer man någon befintlig design i olika träslag eller också gör man som jag, designar sitt eget :) Dom är relativt dyra men köper hellre ett dyrt, snyggt skal som jag vet att jag kommer använda än något billigt skit som får telefonen att se ut som random tegelsten
     
  5. bjsu562

    bjsu562 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova 7
    Telefon 2:
    Google pixel 2xl
    Gillar ju min pixel 2xl panda. Kör med ett genomskinligt silikonskal just nu. Men man kanske ska köpa lite "finkläder" . Men hur är det att hålla i? Tjockt? Blir själva skalet ömtåligare än andra?
     
  6. Saffe

    Saffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Känslan tycker jag är bra. Gummi-bumpern som omsluter träpanelen har en hög kvalitetskänsla. Tjockleken ökar med ett par millimeter på sin höjd så det är inte så farligt. Svårt att säga hur ömtåligt det är. Då träet omges av bumpern så gissar jag att man får samma tålighet som vilken annan bumper som helst
     
  7. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Den här läppen, jösses vilken magnet för damm. Särskilt vid telefonens hörn.

    Någon här som kör med jaybird X3 eller har kört? Tog de på premiär promenad till tbanan och bara på 3-4 minuter hackar det 3-4 ganger. Ganska saftigt besviken just nu.
     
  8. BrodiT

    BrodiT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    74
    Tipsar om OtterBox som nu har 20% rabatt, skriv upp dig på månadsbrevet och få 10% ytterligare, funderar på att köpa hem ett Defender för de stunder jag vandrar eller har tuffare jobb utomhus.

    Pixel 2 XL | Defender Series-fodral | OtterBox
     
  9. mickebach

    mickebach Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2013
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag kör Jaybird X3 till min Pixel 2. Hade också en del hackande i början, men bara när ena sidan av "fjärrkontrollen" kom åt kinden/halsen. Trodde det var bluetoothkopplingen som strulade först, men det var det alltså inte. Sen jag förstod vad det var vänder jag bara fjärren åt "rätt" håll, så nu är det inget som stör mig.

    När jag har testat hemma i huset kan jag gå 8-10 meter från telefonen (med betongvägg emellan) innan kopplingen strular.
     
  10. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Hade också problem med mina x3 och op5. Googlade det lite och tydligen har bluetooth svårare utomhus eftersom signalerna inte kan studsa mot något vilket de kan inomhus. Så överlag kommer bluetooth ha svårare utomhus när det är öppen runtomkring.
     
  11. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Tack för svaret.

    Tror mycket av mina problem var skit bakom spakarna, dvs mycket handhavande problem. Jag har alltid telefonen i främre fickan med skärmen mot låret. Detta då jag tidigare förstört telefoner genom att gå in i saker . Så antar den trycker på pausknappen och playknappen i fickan. Vet ej hur jag löser det utan att ha telefonen i innerfickan på jackan när jag väl har jackan.
     
  12. bjsu562

    bjsu562 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova 7
    Telefon 2:
    Google pixel 2xl
    Inte bra vara uppe och söva lilleman. Man handlar så jävla mycket online. Har gått igenom säkert 7-8 olika skal ändå hittills med den här telefonen, de va enklare då jag hade en iPhone för då visste jag att deras originalskal i läder var bäst. :teeth:
    Fick dock ett skal idag senast jag trivdes jävligt bra med men likförbannat köper jag ett till nu mitt i natten vaggande ett spädbarn. Men ska bli kul att testa det här ultratunna.. o_O

    LAYER Case for Google Pixel 2
     
    Last edited: 21 feb 2018
  13. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Segt med sömnen men vad gör man inte.

    Vad är det du har ogillat med skalen? Lite nyfiken själv, är nybörjare när det gäller skal men jag diggar definitivt originalskalet i tyg som jag har. Testat något sådant?
     
  14. bjsu562

    bjsu562 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova 7
    Telefon 2:
    Google pixel 2xl
    Vissa skal har varit lite för tjocka, obekväma att hålla i, andra har varit lite för halkiga och somliga har varit med för markerade kanter så det samlas damm i kanten på skärmen. Tygskalen tycker jag inte ser bra ut och så vill jag ha ett skal där man ser en del av telefonen också. Har en svartvit, sitter just nu ett väldigt tunt silikonskal genomskinligt på som jag gillar, lagom greppigt och man ser den snygga telefonen. :teeth:
     
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    Last edited by a moderator: 25 feb 2018
    night77 och livinl0ud gillar detta.
  16. patts

    patts Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    1 101
    Mottagna gillanden:
    633
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Är väldigt intresserad av Google Pixel buds. Är det någon som plockat hem några? Vart/hur beställde ni då dessa? Sett på US Amazon och landar väl på runt 2000 med frakt och importavgifter.
     
  17. Starksprit

    Starksprit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Kör själv med layer case sedan ett tag tillbaka. Fick ett extra på köpet under black friday. Skalet sitter tajt och fint. Riktigt nöjd med det! Men kan dock tillägga att är man klumpig så är det inget skal jag rekommenderar. Jag tappar aldrig mina telefoner så behöver bara skydd mot repor. Skyddet mot fallskador är nästintill obefintligt.
     
    bjsu562 gillar detta.
  18. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 632
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Man gick nyligen ut med att dom säljs ibland annat från Google Tyskland
    Google Pixel Buds – Hörlurar med Bluetooth till Pixel 2 – Google Store
    Det som är bra med tyska google är att dom har samma typ an nätdel.
     
  19. huffe

    huffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Håller på att spåna om min kommande telefon och då är såklart tillbehör viktiga för valet. Åtminstone för mig.

    Min fråga som jag hoppas få lite hjälp med rör skärmskydd. Skärmskydd av härdat glas närmare bestämt. Har bläddrat i de här tråden men tycker mig inte ha sett just det svar jag letar efter. Finns det ett bra alternativt för XL? Ett glas som täcker hela skärmen, fäster helt och inte bara i kanterna, som inte har någon rainbow/oljeeffekt eller en massa prickar och som inte kostar 400 kr?
     
  20. bjsu562

    bjsu562 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova 7
    Telefon 2:
    Google pixel 2xl
    Har just beställt ett dome glass. Det är dyrt, men jag tror det är det bästa för tillfället. Kör just nu med ett segt halvplastigt, som uppfyller dina kriterier men då det är av silikon eller nåt annat skräp så är det en seg yta på. Däremot billigt, 4 pund typ. Men det går fetbort för mej, obehagligt att dra fingrarna över.;)