Problem: Problem Axon 7

Diskussion i 'Axon 7 / Axon 7 Mini' startad av Repoman, 24 feb 2018.

  1. Repoman

    Repoman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    När jag kopplar in min Zte 7 på datorn via usb kabel så blir datorn jäkligt seg, den låser sig rent ut sagt, så fort jag går in på partitionen zte axon 7 så blir det så jävla segt,kan inte göra ett skit, nån annan här som har upplevt detta som kan komma med lite tips?
     
  2. nallhed

    nallhed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Vad är det som segar ner, hela datorn eller bara kommunikationen mellan telefon och dator? Det går inte snabbt när jag överför filer till eller från telefonen, men i övrigt fungerar det som det ska.
     
  3. Repoman

    Repoman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Främst är det när jag försöker föra över bilder eller videos från telefonen, det är mest det jag gör när den är inkopplad i datorn.
    När jag går in på DCIM Kamera, öppnar en bild så händer inget, jag kan inte kolla på bilden utan datorn står bara och tuggar och försöker öppna bilden,jag kan inte heller föra över bilder till datorn, ibland händer det att jag inte ens kan stänga ner bildvisningsprogrammet utan då får jag helt enkelt rycka ut telefon och försöka igen. Det är väl kanske inte hela världen, men jag har haft en hel del småproblem hela tiden sen jag köpte telefon, så nu tänkte jag om jag kunde bli av med ett iaf:)
     
  4. nallhed

    nallhed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Bildfiler är stora, kommunikationen är långsam, så visst tar det tid, men jag tycker inte att min Axon 7 är långsammare än andra telefoner och plattor, så du har kanske något hård- eller mjukvaruvarumickel. En fabriksåterställning är kanske det enklaste sättet att gå vidare?
     
  5. Repoman

    Repoman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Det lär nog vara som du säger ett mjukvaruproblem, det har varit lite sisådär med denna telefon, har haft ett fel, kommit en uppdatering, uppdaterar, blev av med felet, kommit ett nytt fel.
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Upplevde inte dessa problem med min Axon 7 som jag hade. Den funkade lika bra som alla andra när jag pluggade in den i dator. Låter som någon form av kommunikationsproblem. Kanske prova att ta bort den och eventuella drivrutiner från enhetshanteraren och "installera om" telefonen i datorn så att säga. Kanske kan vara värt att prova i alla fall.