Samsung s9 plus eller Huawei pro mate 10?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Christian.P, 17 mar 2018.

  1. Christian.P

    Christian.P Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag ska köpa ny mobil till jobbet och har varit och tittat o klämt på S9 + och mate 10 pro. Jag kan verkligen inte bestämma mig. Någon som kan lista vad ni tycker är för och nackdelar med dessa mobiler? Jag kan säga redan att kamera är inget jag bryr mig om.

    Mina egna synpunkter

    S9+

    + trådlösladdning
    + skön att hålla i och att använda.
    - Vad jag förstår så har den dålig batteritid.

    Pro mate 10

    + bra batteritid, detta är ett stort plus.
    + har haft pro mate 9 innan och var väldigt nöjd.
     
  2. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    S9 plus kostar även 2000 kr mer. Och det s9 har som huawei saknar är en högre upplösning på display, en något bättre kamera i mörker.
    Huawei tar bra bilder framförallt i dagsljus lite sämre än s8 som jag hade tidigare i mörkare miljöer. Men om man väljer makroläget på huawei i mörker så är den bättre. Skön hålla i och uppskattar huawei menyer, en blandning av Android och ios. Väldigt bra batteri. Och vattentålig..
    S9 har ett snabbare processor på pappret Men samsung brukar i vardagligt användande dessvärre segas ner väldigt snabbt.
    Märkte av det iaf på s8 s7 s6 så har svårt att tro det skulle bli bättre med s9
     
  3. Christian.P

    Christian.P Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Var inne på Elgiganten idag igen och tittade på båda. Jag kommer aldrig kunna bestämma mig och har bara kommit fram till att det kvittar vilken jag väljer så kommer jag att ångra mig. ;-)
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 432
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag tycker det avgörs av hur högt du värderar mörkerprestandan på kameran. Om den inte är avgörande hade jag tagit Mate 10 Pro. Den sämre batteritiden på S9 kommer vara högst kännbar.
     
  5. Christian.P

    Christian.P Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Jo det som ligger till S9+ fördel är att den känns mycket bättre i handen och känns mer kvalte. Fast batteritiden är också viktigt