Övrigt: Xiaomi Mi A2

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av deleteduser89387118, 27 feb 2018.

  1. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Mycket möjligt, jämförde med Mi A1 och den ser ut ungefär sådär också. Så det är förmodligen jag som blir lurad. Hade egentligen ställt in mig på att köpa Mi A2, men saknar den 3,5mm så kommer jag börja tveka.
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Håller med! Vill verkligen ha 3,5 mm. Men det är inte en absolut dealbreaker. Tror jag...
     
  3. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Har funderat på A2 (utgått från rykten, vad folk skriver om A1 och liknande) som nästa telefon nu när det inte blev någon P20/Pro. Har utgått från mina "krav" och vad jag skulle kunna tumma på i förhållande till dessa. Undrar dock ett par grejer. Här på forumet, och på andra ställen, verkar det som att väldigt stor andel av Xiaomi-ägare håller på och fixar och trixar med sina telefoner (gäller Xiaomi typ alla modeller och samma för Redmi). Jag är varken duktig på det eller vill hålla på med sånt. Och har aldrig ägt en Xiaomi. Haft den här känslan att man i princip måste låsa upp bootloader, twrpa, hålla på med det ena och det andra, om man vill ha en Xiaomi. Är det något jag helt fått om bakfoten? Går det att köra på precis som den är ur lådan och inte ha några problem?

    Är det förresten någon som vet vad denna kan komma att kosta? Vad gick A1 på som ny?
     
  4. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Kör A1 helt orörd.

    Pris A2? Vad ska man gissa på? Runt 300 dollar? Kanske önsketänkande.
     
  5. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    IR har inget sånt stort hål. Det är 3.5mm och litet microfon hål bredvid.
    [​IMG]
     
    Asawi och katho gillar detta.
  6. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Ser verkligen ut som ett 3,5mm i mina ögon.
     
  7. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Håller med när jag ser stillbilden. Lite väl stort för att vara något annat. Håller tummarna för att det är så! Gillar för övrigt hörlursttag i överkant. Spelar absolut ingen stor roll, men det passar mig bra.
     
  8. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Nya bilder på förpackningen avslöjar att Xiaomi Mi 6X kommer med USB C--> 3,5mm-adapter, så det ser ut som om vi kan glömma 3,5mm-jack, tyvärr:

    [​IMG]

    Det är fortfarande inte helt säkert att Xiaomi Mi 6X kommer släppas som Mi A2, men det mesta tyder väl på det. Ska bli intressant att se prissättningen på den här mobilen då den ser ut att ha Snapdragon 660.

    Får man fråga varför du redan vill byta ut A1? Är du inte nöjd?
     
    Last edited by a moderator: 23 apr 2018
  9. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Andra modeller än A1 kör väl med Xiaomis egna gränssnitt som nog många inte gillar?
    A1 kör ju stock android men finns väl säkert de som inte gillar det heller utan vill ha någon custom rom.

    A1 går att köra precis som den är ur lådan utan problem. Nog mindre problem än tex valfri samsungtelefon tex där man har dubbletter av i princip varje app som kan vara lite störande.

    Personligen har jag bara kört in nova launcher på min och ser ingen anledning att göra något annat.
    Min kostade under 2000 från Kina, webhallen säljer väl nu också för 2700 eller dylikt. Vad A2 kommer att kosta vet nog ingen men lär väl ligga i samma prisklass på ett ungefär.
     
    Cash, Asawi och bernard gillar detta.
  10. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Just för att jag är jättenöjd med A1 som jag vill ha en A2! Min A1 är det en närstående som ska ta över (den var egentligen aldrig avsedd för mig, men allt går inte alltid som planerat...) och jag skulle gentligen kunna köpa en röd A1, men med A2 runt hörnet är det ju bättre att vänta på den!
     
    bernard och inact_0049 gillar detta.
  11. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Nu har Xiaomi presenterat Xiaomi Mi 6X:

    Snapdragon 660
    12+20 MP rear camera
    20 MP front camera with flash
    3010 mAh battery with quick charge 3
    Oreo 8.1 with treble support
    7.6 mm thickness and 166 grams weight
    **No headphone jack **
    Three variants - 4gb+64gb / 6gb+64gb / 6gb+128gb
    Priced at $253, $285 and $316 respectively

    Mi 6X Launched: Snapdragon 660 AIE, Dual 20MP Camera, Starting From¥1599! - News - Xiaomi MIUI Official Forum

    Förhoppningsvis ger den en hyfsad fingervisning om vad Mi A2 kan tänkas kosta, om den nu bygger på samma mobil vilket inte är 100% säkert. Hoppas det inte dröjer för länge innan man släpper Mi A2.
     
    Cash, bernard och Asawi gillar detta.
  12. TANDEMCYKELN

    TANDEMCYKELN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 8 Pro
    Jag själv kör en ren Xiaomi A1 och är supernöjd. Man behöver inte göra någonting. Det bara fungerar.

    Du ska tänka på att de som skriver i sådana här forum är nördar, och de kan du inte jämställa med befolkningen i gemen. De som fixar och trixar skriver gärna ut det på forumet, medans jag inte skriver ut att "nu fungerar mobilen perfekt, precis som den gjorde i går, utan att jag gjort någonting".
     
    stelex, bernard och Asawi gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    @Cash@Cash precis som @TANDEMCYKELN@TANDEMCYKELN skriver är forumet fyllt av teknikfantaster som gillar att experimentera.

    Anledningen till att Mi A1 är populär för ändamålet är att den kör "vanilla Android" och är upplåst vilket gör den enkel att jobba med om man vill experimentera med ROM:ar och ändra i mjukvaran.

    Har man inget intresse för det innebär det inte att telefonen är krånglig eller kräver någon handpåläggning i ursprungsutförande. I själva verket är det raka motsatsen. Vanilla Android innehåller alla basfunktioner och inte så mycket mer, och på så vis är det egentligen perfekt för nybörjare, så enkelt som möjligt utan några krusiduller eller appar/tjänster som kräver att man skapar konton till höger eller vänster, och inga notifikationer om att prova X eller Y tjänster.
     
    Atmos, flipp, Asawi och 1 annan gillar detta.
  14. inact_0049

    inact_0049 Guest

    jomma, Cash, Asawi och 1 annan gillar detta.
  15. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    @TANDEMCYKELN@TANDEMCYKELN @bernard@bernard

    Har aldrig haft ett rent android eller vanilla eller så. Kört BlackBerry ganska länge efter första android-modellerna kom ut. Testat någon iPhone modell ett kortare tag också. Efter att BB blev sämre och sämre så växlade jag tillbaka till android och höll mig till Samsung fram till för ett par år sedan. Sedan dess har jag testat Huawei/Honor, haft Oneplus en kortare tid och nu har jag kört Huawei igen. Vill ha en telefon med ett OS jag kan ändra om jag vill, men ändå fungera om jag inte ändrar något. Med andra ord tror jag en Android One-telefon kan vara något för mig att testa "härnäst" och avvaktar Xiaomis kommande modeller. Plural eftersom det ryktas om fler än en variant som potentiella Android One:are...
     
    bernard gillar detta.
  16. Gearso

    Gearso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2018
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Alltså allt fler tillverkare rör sig mot att ta bort 3.5mm jacket, så få inte upp hoppet...
     
  17. inact_0049

    inact_0049 Guest

    jomma gillar detta.
  18. inact_0049

    inact_0049 Guest

  19. inact_0049

    inact_0049 Guest

  20. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    inact_0049 gillar detta.