Problem: Inget mobilnätverk efter skärmbyte på S20 FE 5G

Diskussion i 'Galaxy S20 FE' startad av Pensa2k, 17 dec 2023.

  1. Pensa2k

    Pensa2k Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2023
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag beställde en ny skärm med ram och bytte idag. Allt gick fint och fungerar utmärkt, förutom att jag inte får något mobilnätverk. När jag tittar igenom min beställning inser jag att jag köpt en skärm till en SM-G780F och inte en SM-G781B som jag har. Kan det här vara problemet, eller har antennen gått sönder när jag tappade mobilen i marken från första början? När jag tappade den så dog skärmen helt så jag vet inte om den då hade service efteråt och det var även därför jag inte kunde hitta modellnamnet.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 767
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Mest sannolikt är att du inte anslutit antennen eller felkopplat den. Antennen/radion är fristående från skärmen, så det skall inte göra något om skärmen inte är identisk med originalskärmen eller dylikt.


    Här i videon nedan kan du se hur han kopplar bort antennen när han lyfter bort komponenterna för att komma åt skärmen. Det är inte helt ovanligt att man glömmer ansluta antennen efter att man kopplat bort den, eller inte ansluter den korrekt/vänder på anslutningarna efteråt.

    Du får nog öppna telefonen igen och dubbelkolla så antennen dels sitter ordentligt ansluten och dels är korrekt ansluten.


    View: https://youtu.be/V-wZogsW1os?si=A70RsxTdR6kSIwrU&t=143
     
    Last edited: 18 dec 2023
    Kristy, Pensa2k och fryguy gillar detta.
  3. Pensa2k

    Pensa2k Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2023
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaret. Har öppnat den och dubbelkollat men allt satt ok. Får kanske ta en snabbtitt till. Funderar på att köpa ett kit med ny antenn och kablar och testa. Jag tappade mobilen från första början, därav skärmbytet. Men eftersom skärmen då dog helt vet jag inte om jag också tappade mobilnätverket.