Låst efter skärmbyte

Diskussion i 'P30-serien' startad av sebastian_n, 16 mar 2024.

  1. sebastian_n

    sebastian_n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bytte display på min sons p30 pro
    Köpte en från Ali. Men kunde inte låsa upp den, så misstänkte att den kanske var kass, så flyttade över allt till den gamla skärmen igen, men samma problem. Kört Family Link, och tänkte att det kanske var det som spökade, för den ska låsas kl 20 och klockan var betydligt mer, men hände inget när jag öppnade den. Vart less och körde en factory reset.. men den är fortfarande låst. Man kan bara se klockan.
    Touchen funkar om man kör recovery


    någon idé? Eller är det Family link som spökar på något skumt sätt?
     
  2. Joelbit

    Joelbit Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    3
    Har jag förstått dig rätt att anledningen till att du inte kan låsa upp den efter omstart är att pekskärmen inte fungerar? Samt jag gissar på att fingeravtryckssensorn inte går att använda för att du inte loggat in med lösenord en gång efter omstart. Varför bytte du skärm?
    När du kör facotry reset, har du något val att köra hårdvarutest? Sånt kan skilja sig mellan tillverkare. Har du då kunnat testa pekskärm och fingeravtryckssensor separat? För när jag läser om factory reset för din modell så används endast hårdvaruknappar och inte någon pekskärm, så hur har du kunnat testa att pekskärmen funkar i recovery mode?
    Har du inte kunnat använda pekskärm i recovery mode kan det vara att du inte tryckt dit kontakten korrekt när du kopplat in skärmen på moderkortet. Alternativt råkat skada kontakten på moderkortet.
    Har du kunnat använda pekskärmen under recovery mode känns det mer som att någon firmware eller drivrutin inte stöder din nya skärm. Gissar att du inte köpt original då du köpt från Ali
    Family link borde inte göra något, du ska ju alltid ha valet att använda föräldraåtkomst med kod om enheten inte kan ansluta till internet.

    Bara lite tankar om olika orsaker, hoppas något kan vara hjälp på vägen. Här är en tråd från XDA om uppdatering av firmware på P30 pro om det kan vara till någon hjälp.
    huawai p30 pro boots to the recovery mode | XDA Forums

    Med vänlig hälsning
    Joelbit
     
    Kristy och Leo83 gillar detta.
  3. sebastian_n

    sebastian_n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Touchen funkar i recovery och jag monterade tillbaka allt i det gamla skalet med den spruckna skärmen, men det var samma sak där? Det är som att det låsta läget i family link ”fastnat” även om jag körde en återställning. Kanske något med fpr? Ska prova flasha med rom..
     
  4. sebastian_n

    sebastian_n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad betyder det här annars?
     

    Bifogade filer:

  5. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    Det är väl att bootloader är låst
     
    jnsson gillar detta.
  6. sebastian_n

    sebastian_n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tjorvigt med att flasha, jag skulle behöva samma version jag allaredan har på mobilen.
    Vog l29 12.0.0.149(c431e3r2p2) provat äldre, men dom är så pass gamla att kanske det är därför det tjorvar, verifierings fel.
    Enda jag hittar är någon fastboot version som kräver en separat box?