XCloud och Xbox Gamepass [Spelströmning]

Diskussion i 'Spelkonsoler & spelströmningstjänster' startad av Swedroid, 18 jan 2020.

  1. jontebula

    jontebula Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2020
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    31
    Kommer hålla samma låga priser. Deras modell är typ samma som McDonalds så Microsoft ska tjäna mer genom fler användare men alltid hålla det lägsta priset.


    View: https://youtu.be/hV1pJ16FmaI


    Kolla videon så förstår du varför du aldrig kommer behöver oros för dyrt pris. Dessutom har Microsoft samma modell som McDonalds med rewards för att få gratis. Så sök bara,varje dag på mobilen och datorn på bing när du är inloggad på ditt Game Pass konto så får du inom 3-4mån eller snabbare 12 000 poäng så köper du 1mån gratis.

    Så McDonalds modell alltid bäst för kunden. Sedan inom spel blir det skillnad då Microsoft i framtiden med fler köp av företag kan även hålla bättre kvalité. Enda jag tycker Microsoft gör fel är att dom inte erbjuder samma katalog för Xcloud som på consol. Hoppas att dom gör det snart och får mycket fler spel så det stämmer med deras slogan som är play everywhere.

    Så tråkigt att Microsoft låser. Skadar ju inte försäljningen av Konsol ju eftersom dom som vill ha bra kvalité köper ju konsolen och slipper streama i molnet ju. Sämsta av Microsoft nu och låsa allt bra till konsolen och inte ge molnet samma katalog
     
    bernard gillar detta.
  2. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Hej. Jag har ett Xbox Game Pass Ultimate som jag skaffade när Stadia lade ner. Har sedan dess endast kört Xbox Cloud Gaming på dator. Känner att jag saknar att spela på min TV så jag ska sälja mitt PS4 och köpa en Xbox istället. Däremot begriper jag inte riktigt hur Game Pass fungerar.

    Kommer man kunna ladda ner spelen som finns i biblioteket på Xbox Cloud Gaming till sin Xbox, eller kör man dessa endast i molnet?
    Kommer det likt PlayStation Plus att finnas spel för nedladdning varje månad? Kommer dessa då också gå att spela i molnet på en annan enhet?

    Detta är kanske jättedumma frågor men jag hänger inte riktigt med i vad skillnaden är mellan Game Pass och Cloud Gaming.
     
  3. pacc

    pacc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2016
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    336
    Cloud Gaming körs på Xbox Series X i molnet,
    så I princip alla spel du haft i Cloud kan du även ladda ner och installera på en Xbox Series X
    så länge du har gamepass ultimate och spelen är kvar i utbudet.

    Med en egen xbox kan du ju även köpa spel som inte finns i cloud-utbudet
    och ladda ner free-to-play-spel där väl enbart Fortnite har funnits på cloud tidigare..

    Xbox variant av PS-plus "live gold" är avslutat och var rätt dåligt sedan gamepass infördes,
    så eventuellt kanske du vill behålla din PS4 och bygga vidare på din spelsamling där.

    Så en xbox med gamepass ger nog en bättre latency och upplevelse än cloud
    men alla spelen är ändå bara en del av en prenumerationsservice.
     
    Dadde gillar detta.
  4. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Tack för svaret. Vet du om det funkar att ladda ner dessa även på en Xbox Series S? Det är den jag har spetsat in mig på.
    Jag började köra Xbox Cloud Gaming för att jag ville kunna spela även när jag är på resande fot. Såg att PlayStation hade någon liknande cloud-lösning men att den inte alls var lika bra (enligt vad jag läste). Annars hade jag gärna kört på med PlayStation.
     
  5. pacc

    pacc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2016
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    336
    Xbox series S klarar alla spel, men de större spelen har enklare grafik -se Youtube om det är viktigt.

    Värre kanske är 512gb ssd om du laddar ner många olika spel eller de som tar mest plats.
    Nu finns visserligen den svarta 1tb, men tidigare var series x nästan prisvärd.
    Äldre xbox one spel funkar på usbhd, men numera kommer även enklare spel direkt till series...
     
    Dadde gillar detta.
  6. jontebula

    jontebula Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2020
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    31
    Vi vet nu att Diablo 4 ska komma till Game Pass 28 Mars. Hur blir det med Xcloud? Hört att det ej ska komma till Xcloud den 28 Mars eftersom Ubisoft har rättigheter. Men om jag själv får gissa har ju Microsoft alla rättigheter för Xcloud i EU så då borde ju Diablo 4 komma till Xcloud 28 Mars inom EU.
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan använda Geforce Now för att strömma det från molnet. De lade nyligen till Diablo IV, så jag skulle ta för givet att det kommer gå att lira när det kommer till Gamepass den vägen.

    Dock har gratisversionen av Geforce Now vissa begränsningar sett till speltid, upplösning osv.
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nu finns Diablo IV live på Gamepass. Går att installera på PC med via Xbox-appen från Windows Store.
     
    Ugga och jontebula gillar detta.
  9. jontebula

    jontebula Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2020
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    31
    Inte på Xcloud som jag endast använder på min Samsung TV. Hoppas dom får köpa loss rättigheter av Ubisoft så Diablo IV kommer till Xcloud.