VIVO X100/X100 PRO

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 2 aug 2023.

  1. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 452
    Mottagna gillanden:
    3 245

    MINA ENHETER

    Någon mer som funderar på beställa vivo x100 pro?
     
  2. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Ja jag har funderat väldigt mycket på det! Och har kommit fram till att jag vill ha en! Och då mestadels p.g.a. kameran. Den är ju verkligen hur grym som helst. Enda svagheten är att bilderna kan se lite väl överskärpt och kontrastrika ibland, jag gillar mer åt det naturliga hållet. Men finns ju väldigt många olika inställningar att laborerar med så man skulle behöva testa en själv känner jag för att veta om den faller en i smaken. Men sen är det ju det där mer priset, ska man köpa den globala varianten så blir det i överkant tycker jag. Hade helst hittat ett begagnat exemplar för att spara en liten slant.
    Har du beställt en?
     
  3. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 452
    Mottagna gillanden:
    3 245

    MINA ENHETER

    Nä,men vill gärna ha en pga kameran, skulle gärna köpt en global begnad
     
  4. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Verkar va svårt att hitta en begagnad, har haft lite koll på ebay och så.
    Men snart vet man kanske lite mer om X100 Ultra och tanken är ju att ultra ska vara bättre än pro så vem vet hur sjukt bra den kameramobilen presterar? :) kanske värd att vänta på, men lär ju inte vara billigare direkt ;)
     
  5. Mannlicherman

    Mannlicherman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    91
    Är det någon som funderar på att använda sig av trådlös laddning till sin Vivo x100 Pro, så kan jag varmt rekommendera orginal Huawei 50w wireless charger! Den var precis lika bra och tyst som alla har sagt
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 19 mar 2024
  6. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 452
    Mottagna gillanden:
    3 245

    MINA ENHETER

    Någon mer som fått sin mobil
     
  7. Pärra

    Pärra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2022
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    47
    Jag har haft min sedan i fredags men har inte hunnit testa den fullt ut. Men jag är väldigt nöjd med kameran, framförallt porträttläget och makroläget.

    Kan återkomma längre fram med en utförligare recension.
     
    IRONMIKE och Oceanic gillar detta.
  8. Mannlicherman

    Mannlicherman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    91
    Det här ska bli intressant! Bara att invänta macro objektivet.
     

    Bifogade filer:

    Pärra gillar detta.
  9. Pärra

    Pärra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2022
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    47
    Vart har du köpt det där? Det såg ut som ett potentiellt köp :teeth:

    Vad gäller telefonen så har jag nu haft den i snart en vecka. Den är rapp, bra haptik och batteritiden är suverän.

    Men anledningen till den här telefonen är ju enbart kameran om vi ska vara krassa. Och den levererar på alla plan tycker jag. Jag kommer från Xiaomi 13 Ultra vilket också är en superbra kameratelefon men Vivon är snäppet vassare i alla kategorier nästan. Precis som andra sagt tidigare så är makroläget och portättläget det som sticker ut allra mest.

    Jag är väldigt nöjd och extra kul att det går att köpa till objektiv som @Mannlicherman@Mannlicherman gjort.
     
    Mannlicherman gillar detta.
  10. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 452
    Mottagna gillanden:
    3 245

    MINA ENHETER

    Hur är zoom på mobilen?
     
  11. Pärra

    Pärra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2022
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    47
    Jag visade en jobbarkompis senast idag hur zoomen är och han blev helt förbluffad. Upp till 30x zoom är det förvånansvärt bra kvalitet, efter det dalar det lite men det är ändå rätt fräckt hur bra det blir (även att det mest är AI)
     
  12. Mannlicherman

    Mannlicherman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    91
    En arbetskamrat köpte med prylarna från Indien. Skalet är ju Kinatillverkat, så det ska nog inte vara svårt att hitta? Den påskruvade linsadapter kommer från Sandmarc.
    SANDMARC® | Premium Gear for iPhone, Apple & GoPro
     
    Pärra gillar detta.
  13. Mannlicherman

    Mannlicherman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    91
    Svane och Pärra gillar detta.
  14. Mannlicherman

    Mannlicherman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    91
    Snackade med en kille i Singapore som testat lite olika externa macro linser till sin Vivo x100 Pro, och han rekommenderade, Raynox DCR-250.
     
  15. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 452
    Mottagna gillanden:
    3 245

    MINA ENHETER

    Fick meddelande att den orange inte komma in i lager igen till wonda mobil:ehm:
     
  16. Mannlicherman

    Mannlicherman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    91
    Ok. Tråkigt att höra! Kan ju finnas att få tag på hos andra firmor i fall du har tur?
     
  17. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 452
    Mottagna gillanden:
    3 245

    MINA ENHETER

    Beställt en nu:)
     
    Svane, Mannlicherman och Pärra gillar detta.
  18. Svane

    Svane Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2024
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    19
    Jag är jäkligt sugen på att beställa en X100 pro eller möjligen en pro+ när den kommer men är lite tveksam till att beställa från Kina.

    Ni som har erfarenhet av att beställa därifrån kan ni hjälpa mig med att svara på lite frågor? Hade varit väldigt uppskattat.

    Funkar Google Play och Google Auto som det ska?
    Funkar Swish och andra betalmetoder?
    Telefonspråk får bli engelska antar jag men att få stavning på svenska funkar väl?
    Några problem med täckning på 4g/5g? Vad jag förstått har de inte stöd för alla frekvensband som vi har.
    Om man råkar spräcka skärmen är det kört så eller går det att reparera på något sätt?
    Får man betala tull/skatt?
    Något annat som är värt att tänka på?

    Sist men inte minst - någon som handlat från TradingShenzhen - Smartphones / Gadgets for BEST PRICE

    (Vivo X100 Pro / Vivo X100)

    De har den också i lager men vet inte hur de är jämfört med wondamobile.

    Mycket frågor men hade verkligen uppskattat hjälp.

    Tack på förhand!
     
  19. Mannlicherman

    Mannlicherman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    91
    Köp den globala versionen, så fungerar alla band och allt annat som har att göra Google och Bank Id och olika frekvens band. Att köpa den globala från Kina/Hongkong är faktiskt ett par tusenlappar billigare än inom EU. Men och andra sidan erbjuder ju vissa europeiska länder två år garantitid jämför med ett år som man får via dom Kinesiska/Hongkong baserade firmorna.
     
    Svane gillar detta.
  20. Pärra

    Pärra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2022
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    47
    Google Pay ska funka på Vivo X100 pro med kinesisk firmware, men tyvärr inte Android Auto. Isåfall måste du beställa den globala varianten som säljs av bland annat Wonda.

    Du kan få svenska som språk på alla nedladdade appar (systemspråket förblir på engelska) om du använder Tradingshenzhens guide "more local 2": Change Android language for Multi Google Apps (without root)

    Mina fyra senaste telefoner är från Tradingshenzhen och du behöver inte betala tull om du kör global priority. Vad gäller täckningen kan jag bara svara för mig men alla dem har fungerat bra med 4 och 5G nästan överallt (förutom om du åker på småvägar, då åker det ner till 3G eller liknande). Jag rör mig nästan enbart i städer. Dessutom finns det VoLTE i telefonen så har du wifi tillgängligt så ska det inte vara några problem.

    Tradingshenzhen har en samarbetsfirma i Tyskland bland annat som gör reparationer. Så om du råkar ha sönder displayen så bör du kunna skicka den dit. Hoppas du fått svar på några av dina frågor.
     
    Svane gillar detta.