1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Huawei Pura 70

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Tusuki, 23 apr 2024.

  1. Techflame

    Techflame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2024
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    10
    Därför det blivit så är kritik stormen som blev när Harmony Os lanserades att grund koden är Android ej helt fristående Os liknande Apple iOS.

    Hur mycket som stämmer av detta vet jag inte men tillräckligt mycket för att få Huawei att inte lansera Harmony Os globalt.

    Vet att Huawei sa att dom skulle fixa detta och sedan lansera Harmony Os globalt men detta har inte hänt ännu och har självklart med stöd av appar att göra
     
  2. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 968
    Mottagna gillanden:
    997

    MINA ENHETER

    Janne303 gillar detta.
  3. Techflame

    Techflame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2024
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    10
    Sett diskussioner nu att Harmony Os next som ska bli helt fristående Os från Emui & Aosp med dedikerade appar är något Huawei jobbar på med lansering i Kina i första hand då apparna utvecklas där då försäljning är bäst där.

    Säkert därför dom valt att inte lansera Harmony Os globalt för utvecklingen av appar för Harmony Os har inte riktigt tagit fart globalt.

    Antar att Emui lär fortsätta att vara deras första val så länge inte apputbudet är tillräckligt bra.

    Men hoppas att någon bekräftar att Micro G funkar med Emui och Pura 70 global telefoner.

    Tydligen ska det fungera på P60 Pro med Emui men osäker om det är global version men borde vara detta då Kina telefoner haft Harmony Os en längre tid.
     
    Last edited: 5 maj 2024
    Mannlicherman gillar detta.
  4. Techflame

    Techflame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2024
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    10
    Fråga LL Techview på youtube och han bekräftade att P60PRO global fungerar med Micro G.

    Alla nya Huawei global devices med Emui 14 ska stödja Micro G och nya Huawei pura 70 serien har Emui 14 & därför stödjer dessa Micro G.

    Detta var positivt iallafall för då har man Native Gms på dessa enheter.

    Men han använder Aurora Store för nedladdning & uppdateringar av apparna.

    Det som inte fungerar är Google Pay & Android Auto men kanske kan ändras i framtiden men inte idag iallafall.

    Men allt annat fungerar som normalt som han testat inklusive notifications.
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 450
    Mottagna gillanden:
    4 179
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ny etta på DxOmark och ert var inget litet försprång. Huawei fortsätter stabilt att ligga 2 år före konkurrenterna.


    Smartphone Ranking | DXOMARK

    Screenshot_2024-05-09-00-28-52-564_com.brave.browser-edit.jpg
     
  6. Mannlicherman

    Mannlicherman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    208
    Gratis är gott! DxOmark fortsätter att leverera:ehm:
     
    toobiiias gillar detta.
  7. toobiiias

    toobiiias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2013
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    308

    MINA ENHETER

    Efter deras placering av Magic 6 Pro zoom kamera så försvann förtroendet för dom ganska så rejält.. väldigt bias mot de företag som skickar gratis telefoner.. o_O
     
    Mannlicherman gillar detta.
  8. Mannlicherman

    Mannlicherman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    208
    Jag fick nog upp ögonen rejält för vad DxOmark är för något och hur dom jobbar med sina "sponsorer" för flera års sedan. Men kamera scoren för Honor Magic 6 Pro, var nog den sista spiken i kistan för min del gällande det här "konsultföretaget"!

    Jag tycker att den absolut bästa och mest objektiva förklaringen till hur DxOmark jobbar beskrivs här; (En favorit i repris för dom som inte sett den tidigare)


    View: https://youtu.be/PgeJ0XYuI2E?si=HGmfz_D3dif6aF5B
     
    Janne303 gillar detta.
  9. Mannlicherman

    Mannlicherman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    208
    Huawei gör verkligen märkliga val:ehm: Man väljer att inte redovisa vilka 5g band man stödjer hos nya Pura 70 serien. En information som man varken delar med sig i Kina eller till övriga Världen. (Jättekonstigt polisy!) Nu har jag dock fått bekräftat av användare att både Pura 70 mobiler med Kina ROM och Global Rom har fullt fungerande 5g täckning:)

    Nästa märkliga sak, är att man helt har valt att ta bort AI elimination/retouch funktionerna i kameran i den Globala versionen! En funktion som man förövrigt haft som en stark marknadsförings reklam för den här mobilen i Kina! Märkligt företag!!!
     
    Oceanic och flipp gillar detta.
  10. Techflame

    Techflame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2024
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    10
    Hur har du lyckats få bekräftat om Ai retouch funktion i global version då den lanseras mot lön nu i Maj.

    5G har jag fått bekräftat tidigare funkar med Mate 60 Pro så antog att den nyare telefonen lär ha minst lika bra 5G.
     
  11. Mannlicherman

    Mannlicherman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    208
    Den globala varianten har ju varit ute på vissa utvalda marknader i drygt en vecka nu. Har ju inte själv testat den, och känner ingen annan här hemma som gjort det heller. Allt kommer från källor i olika forum.
     
  12. Techflame

    Techflame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2024
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    10
    Hitta en video på Youtube på Pura 70 serien med Emui14.2 global när han installerat Micro G & Auora Store och lyckas även installera Android Auto och få det att fungera. Det som inte fungerar är Google Assistenten utan blir Celia istället. Google Wallet fungerar inte och lika med Huawei Wallet i Europa men det finns alternativ som fungerar i Sverige men glömt namnet testa själv detta med enbart appen från App Gallery när jag ägde P40 Pro. Allt annat fungerar som han testade


    View: https://youtu.be/5vUZ99pMPNY?si=znZt4IrkjWSKTF__

    View: https://www.youtube.com/watch?v=5vUZ99pMPNY&list=WL&index=44

    View: https://www.youtube.com/watch?v=5vUZ99pMPNY&list=WL&index=44
     
    Mannlicherman och Oceanic gillar detta.
  13. Techflame

    Techflame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2024
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    10
    22 Maj så börjar Pura70 serien säljas i Tyskland.

    Någon som förbokat denna?

    Själv skulle jag helst vilja ha Mate 70 Pro som enligt internet borde börja säljas i Oktober i Kina men globalt är frågan om denna börjar ens sälja i Europa.

    Detta ska bli Huawei första telefon med Harmony Os next och detta stödjer enbart dedikerade appar och ej apk eller Aosp och då tappar man nog alla kunder globalt om dom inte gör en global version med Emui.

    Dom ska släppa ett Kirin chip med 5 Nm och 5G stöd men inte hittat mycket information om detta ännu och lär bli liknande när Mate 60 Pro släpptes i Kina förra året.
     
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 450
    Mottagna gillanden:
    4 179
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 450
    Mottagna gillanden:
    4 179
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA