1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 478
    Mottagna gillanden:
    17 979
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ah, men vi pratade om sparad surf och då tog det upp att det är lite skillnader mellan olika bolag.
     
    induktion och DanielÖ gillar detta.
  2. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    825
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Vilket ju såklart är högst relevant med tanke på frågeställningen jag tog upp gällande sparad data nu vs då.
     
    jnsson gillar detta.
  3. chaffis

    chaffis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Japp säkert jag som var lite för snabb i antagandet att de vara vimla vi pratade om..
     
    DanielÖ gillar detta.
  4. nake

    nake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2024
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    6
    Tycker Vimla har skärpt till sig.

    Roaming kickade igång den här gången jag reste till Rumänien, både välkomst sms-et kom och 4G. I Egypten fungerade det också, men där kostar 250mb 69kr så och svindyrt att ringa så plockade snabbt ut simkortet och köpte ett hos operatören Etisalat, ca 50kr för 140 gb. Rätt segt nät där nere däremot. På vägen hem surfade jag blixtsnabbt 5G i Grekland genom Cosmote.

    Även i min lilla stad i sörmland har jag nu 5G överallt. Även på kontoret.
     
    Tusuki gillar detta.
  5. monavis

    monavis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2014
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag håller med. Vi har haft Vimla i ca 5 månader nu och är väldigt nöjda.
     
    bernard gillar detta.
  6. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 450
    Mottagna gillanden:
    4 725
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    <suck> Kan inte logga in på mitt Vimla-konto. För att får support måste man tydligen... logga in... Moment 22!
    Nåja, det var inget superviktigt, men väldigt irriterande!
     
    bernard gillar detta.
  7. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    800
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Igår så tog det 2-3h innan några sms kom fram (kan ju förstås varit nån driftstörning då)
    Annars tycker jag problemen med samtal som inte går fram verkar ha blivit bättre.
     
  8. Tusuki

    Tusuki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    409
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7
    Kan du inte ens logga in med bankID?
     
  9. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 450
    Mottagna gillanden:
    4 725
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Nej! Loggar alltid in med BankID. Det gick igår, men idag får jag något om att mitt konto inte kan hämtas när jag försker med appen. På datorn kommer jag bara tillbaka till "logga in".
    Men som tur var inget värst viktigt.

    Edit: Men tack @Tusuki@Tusuki ! Tack var din fråga gick jag via lösenord och tvåstegverifiering istället och då kom jag in. Och kunde se att det jag undrade över var OK! TACK!
     
    Tusuki och bernard gillar detta.
  10. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    431
    Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Någon mer än jag som debiterats de senaste fyra månadernas betaltjänster på senaste räkningen? Jag har varje månad kontrollerat att debiteringarna för betaltjänster skett korrekt. Nu i senaste debiteringen fick jag betala för fyra månaders betaltjänster, betaltjänster som redan är betalda vid tidigare månads räkningar. Fick inte ens något sms från vimla med besked på månadens faktura.

    Tyvärr verkar vimla ha tagit bort möjligheten att se tidigare månader när man är inloggade på mina sidor så jag kommer inte längre åt tidigare månaders specifikation.
     
  11. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 450
    Mottagna gillanden:
    4 725
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Nåt i den stilen, ja. Hade två små köp gjorda i februari som dök upp på betalningen som gjordes i början av maj. Skulle kolla om de betalats i februari eller inte, men kan, som du också påtalar, inte se tidigare månaders betalningsspecifikation. Jag "betalar" med tipsrabatter, så jag släppte det när det ändå hamnade på noll. Men något är tokigt!
     
    emerge gillar detta.
  12. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    275
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb
    Sambon fick också en hög.
     
    emerge gillar detta.
  13. monavis

    monavis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2014
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Pratar du om vad Vimla kallar "Premiumtjänster"? Då är det kanske bra att jag har avaktiverad. :)
     
  14. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    431
    Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Betalar också via tipsrabatter och det brukar gå jämnt ut varje månad, men nu blev det nästan 600 kr som drogs. Jag ska inte drabbas för att de eventuellt har problem med sina system.

    Kontaktade ni vimla eller? Jag lade in ett supportärende och avvaktar.

    Betalar tjänster från apple och google via mobilräkningen, räknas av från mina tipsrabatter.
     
  15. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 272
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Vadå för Premiumtjänster ? :o
     
  16. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    431
    Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Vimla har återkopplat efter en och en halv vecka och en påminnelse. De påstår att det har varit problem med faktureringen från deras leverantör. Om det stämmer, då har de haft problem sedan årsskiftet eftersom jag har debiterats för avgifter sedan januari.

    Svaret väcker snarare fler frågor. Varför har de inte informerat om detta problem eftersom det verkar ha känt till det och varför har jag fram till denna månaden fått SMS med information att min faktura är på 0 kr. Den här månaden har jag inte fått något SMS alls vilket jag borde ha fått med information om den kommande debitering. Jag kan fortfarande inte komma åt mina fakturor på mina sidor så förmodligen är felet inte åtgärdat.