DHD Batteri

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dentist, 20 okt 2010.

  1. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Kruxillimux, använder du telefonen under laddning så tar det lite längre tid, du ökar knappast slitaget.
     
  2. Kruxillimux

    Kruxillimux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Okej, bara en gissning. Och angående prestandan på ersättningsbatterierna? :)
     
  3. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Ja, nu har jag ingen egen DHD så jag har inte testat själv, vissaa säger att det är samma batteritid ungefär, andra säger att det är lite bättre, sen är det dom som är riktigt nöjda och säger att batteriet är lika bra som förväntat.
    Tillverkaren lovar att batterikapaciteten är minst lika bra eller högre än original.

    Edit: det gäller 1600mAh batteriet, det är förövrigt samma tillverkare som på mina extra stora Desire batterier som håg har god erfarenhet av, angående 1800mAh batteriet vet jag inte då det kommer från en annans tillverkare i en flashig kartong.
     
    Last edited: 13 jan 2011
  4. Clejs

    Clejs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Poontus, Har du något av de starkare batterierna? Är i tankarna att skaffa ett 1600mAh till min HTC desire hd. Märkbar skillnad ?
     
  5. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Där haru ditt svar? :D Tror ärligt dom inte ger bättre resultat, utan att dom som säger att dom ger bättre batteritid har en negativ tro till det 1250mAH som redan sitter i.
     
  6. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Jag skrev ovan...
    "bailer" här på forumet köpte av mig för två veckor sedan.
    Sen kan du läsa lite vad andra skrivit här, folk verkar nöjda, http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=931854

    Jag har 1600 batterierna hemma, men 1800 är nog 2-3 veckor borta
     
    HoBb3 gillar detta.
  7. boromb

    boromb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag köpte en 1600mA batteri via Tradera till min DesireHD vilket jag upplevde som sämre än originalbatteriet. Det höll inte lika länge helt enkelt och vad orsaken var vet jag inte. Har inte gjort några vetenskapliga tester men jag upplevde att telefonen behövde laddas oftare och att batteriet rasade snabbare. Kan vara att det var något fel på mitt exempel.
     
  8. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Eller som är det som de flesta.. Kassa batterier från Kina.
     
  9. Wikkiss

    Wikkiss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis skaffat mig en DHD och skulle vara väldigt tacksam om någon kunde, genom en punktlista eller liknande, berätta för mig hur jag gör för att batteritiden ska bli så lång som möjligt. DvS vilka appar som drar ner batteriförbrukningen, laddningstips osv. :
    Tack på förhand
     
  10. RogerP

    RogerP Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Att sätta telefonen på enbart GSM gör en REJÄL skillnad.
     
  11. Kruxillimux

    Kruxillimux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ska försöka sammanfatta hur jag har gjort:

    Finns en hel del information och tips i denna tråd, om hur du ska underhålla, ladda och använda ditt batteri http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=519673
    De nämner exempelvis att man ska undvika att ladda ur den helt allt för ofta, det skadar ett Li-ion batteri i längden. Man ska även helst ladda den utan att använda den, och allra helst när den är avstängd. Det står även att man helst inte bör ladda till 100% konstigt nog.
    Detta spelar dock inte så stor roll, men det håller batteriet fräscht.

    Jag använder mig utav en 3G-widget, som jag sätter av/på när jag inte behöver surfa, använda market, eller inte har tillgång till Wi-Fi. Ingen Wi-Fi, ingen Bluetooth, inget 3G påslaget om jag inte behöver det. Använder även en strömwidget som jag simpelt stänger av och på Wi-Fi med när jag behöver/inte behöver det.

    Har inte hunnit göra detta än, men ska göra det när jag får tid.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814029
    Det skall enligt HTC-källor ha förlängt, se fördubblat, batteritiden - men det är något jag tror ändå sker successivt ju längre du använt telefonen. Batteriet körs liksom in och blir först optimerat efter ett bra tags användning. Jag märkte det på min första DHD, att efter 2-3 veckor blev batteritiden mycket bättre.

    Använder applikationen AutostartKiller som låter mig Disable'a onödiga applikationer som Peep, HTC Hub, Kalender och annat som inte behöver startas vid uppstart. (Jag vet dock inte riktigt hur bra denna fungerar, men de startar i vilket fall inte vad jag märkt)

    USB-felsökning påslagen för att hålla nere /init processens överdrivna arbete.

    Jag använder bara halva skärmbelysningen, då det räcker gott och väl. Däremot höjer jag den om det är något speciellt ibland jag vill se starkare, exempelvis någon fint upplöst film.

    Synkar inte heller några av mina konton, såsom Gmail, Facebook osv. Bara onödigt då de uppdateras när du väl använder dem.

    Har installerat JuiceDefender som fungerar bra för att stänga ner onödiga uppkopplingar och annat när jag låser telefonen. Det har faktiskt resulterat i mycket bättre batteritid, som många andra redan sagt. Använd inte några task killers då de inte behövs i denna nya generation av smartphones, den klarar av allt själv alldeles utmärkt och task killers är bara ivägen och stör telefonens egna arbete.

    Jag låser den också alltid manuellt, för att den inte ska ligga och lysa i onödan de minuter det tar för den att låsas automatiskt.

    Du kan även stänga av vibrationen av knapparna som jag hört kan dra en del, speciellt vid SMS'ande.



    Hoppas det var till någon hjälp!
     
    Last edited: 17 jan 2011
    Serhildan, pierre.c, Dezent och 1 annan gillar detta.
  12. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    HTC original tillverkas också i Kina, förjävligt....

    Men om man kör det där batteri tricket som skulle kunna dubbla batteritiden, hur blir det då?
     
  13. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    med batteriet jag köpte ifrån dig så höll det tyvärr inte måttet... så det blev att återgå till orginalet, dock måste jag säga att när jag far på resor och sånt så medtages den! kan ju alltid behövas ett extra batteri med tanke på hur mycket man ibland kan sitta och pilla på luren.
     
  14. Wikkiss

    Wikkiss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vet nån bra app som visar vilka program som körs i bakgrunden och som man kan stänga de programmen genom?
     
  15. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Allt det finns under inställningar -> program. Ser ingen anledning till att ha en app för det eftersom det är 2 klick iväg :)
     
  16. Wikkiss

    Wikkiss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    men om jag ska stanna alla program därifrån, då skulle det ju ta en halvtimme innan jag var klar...
    söker ett snabbt och enkelt sätt.
    advanced task manager är ett ex. men det verkar dra ner batteritiden ännu mer :(
     
  17. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Varför vill du göra det? Alltså, task killers och dylikt kan vara mycket negativt för telefonen. Plus så stänger telefonen av program automatiskt när det behövs.
     
  18. Wikkiss

    Wikkiss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För annars ligger det väl massa program och drar batteri i bakgrunden? eller är jag helt ute och cyklar? :)
     
  19. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Ligger dom och vilar i bakgrunden då drar dom inget.
    det drar däremot ström att göra hela processen att starta appen från början sen.

    Många av task killersarna ligger aktiva hela tiden och uppdaterar sig så att det drar ytterligare ännu mer ström.

    Men dom kan vara bra att ha om någon app kraschat och behöver startas om.
     
  20. Wikkiss

    Wikkiss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tar bort den direkt!