[RemoteStick] Fjärrstyr och övervaka hemmet

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av pakerfeldt, 21 jul 2010.

  1. mhema

    mhema Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förstår absolut att du har fullt upp, jag har ingen annan app som uppdateras så frekvent, både med fixar och nya finesser, en eloge!
    Jag vill på sikt montera billiga tablets på strategiska platser i huset, för att styra ljus, värme etc och en widget kändes som det bästa för att snabbt och enkelt komma åt strömbrytare etc (det måste ju kännas åtminstone nästan lika snabbt som en vanlig strömbrytare, men man får ju då tänka på att man kan styra resten av huset också :) ) Men det kanske är lika smidigt att ha planlösningen i programmet som nu, har man programmet i gång så är det ju den bilden som kommer upp när man öppnar tableten... går den att få som fullskärm tro och ev göra listen längst upp dold?
     
  2. MrMad

    MrMad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det står fortfarande "Laddar" på mina widgetar efter omstart (2.2.6). Upptäckte det inte förrän nu, kanske hade jag inte startat om telefonen på länge.
     
  3. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Hmm, märkligt. Jag provade både i min telefon Android 4.0 och i emulatorn 2.3.3. Vilken android-version kör du? Vad händer om du väntar i över 15 minuter?
     
  4. MrMad

    MrMad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ingen skillnad ens om man väntar 3 dagar...
    Kör på 2.3.7
     
  5. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Alright, bara att börja felsöka igen då.
     
  6. MrMad

    MrMad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag lade till en extra widget och startade om. Då kom alla widgetarna igång igen. Känns inte så högprioriterat.
     
  7. mhema

    mhema Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte använt programmet på någon dag, det kanske är tillfälligt men jag får ingen reaktion i programmet, telldus center rapporterar att den är online, men klickar jag i programmet eller på en widget händer inget, jag har kört auktoriseringen flera gånger utan resultat... är det bara hos mig det är problem? är det tillfälligt?
     
  8. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Enklast är om du loggar in på live.telldus.com och testar om det fungerar där.
     
  9. mhema

    mhema Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Där fungerar det... och så upptäckte jag när jag provade att lägga in en ny "lampa" till min ritning att jag kunde lägga in den, sedan gick jag ur redigeringsläge, provade klicka på den - hände inget och när jag gick in i redigeringsläge igen så gick den inte ens att flytta och ta bort... hmmm konstigt?!
     
  10. mhema

    mhema Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nuuu, vet inte vad som hänt, men nu fungerar det igen!! hmm, fan... jag har blivit beroende av en app.
     
  11. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    mhema gillar detta.
  12. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Jag har fått problem med min sensor.
    Står titt som tätt att "Telldus live! rapporterade att sensor med ID xx inte existerar."

    Sensorn finns dock i appen/på hemsidan och uppdateras.

    Sensor widgeten funkar nu inte alls.

    Vad kan detta bero på tro? Appen eller Live!?

    *** Skickat med min Samsung Galaxy S II ***
     
  13. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Får du det meddelandet utan att du har RemoteStick uppe? Dvs, verkar det vara när widgeten ska uppdateras? Är det där verkligen det exakta meddelandet som ges? Den texten hittar jag ingenstans i RemoteStick nämligen.
     
  14. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Det kommer då och då, behöver inte ha RemoteStick uppe. Har heller inte widgeten uppe.

    Det står exakt:
    "Telldus Live! returnerade följande fel The sensor with ID "8581" does not exist".

    Försöker jag lägga till sensorn som widget kommer det garanterat, litet meddelande i botten av skärmen.

    Det kan ev kommit efter att jag uppdaterade till V3 av firmwaren, dock inte hundra. Ser inga felmeddelanden eller dyl via websidan. Termometern verkar uppdateras som den ska också.
     
  15. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Gör så här:
    Logga in på live.telldus.com.
    Gå sedan till api.telldus.com och klicka på API explorer i menyn.
    Skrolla ner och klicka på sensors/list under rubriken Sensors
    Klicka i JSON under Response as
    Tryck på Send

    Svaret du ser i fönstret innehåller alla dina sensorer. Du kan ev. kopiera denna text till en texteditor om du har svårt att läsa i fönstret. Leta hur som helst efter "id" : "8581" någonstans. Om du vet vilken sensor det är som krånglar, leta också efter dess namn under "name" : "XXX" och kolla vad den har för "id". Har du svårt att tolka texten, klistra in den här så kan jag titta.

    Du skriver "har heller inte widgeten uppe". Har du alltså tagit bort alla widgetar men fortfarande får felmeddelandet?
     
  16. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Japp, widget borttagen (skulle se om felmeddelandet försvann), men det är kvar oavsett widget eller ej.

    Skickar ett PM med koden.
     
  17. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Verkar ta en jäkla tid innan tellsticks kommer i affärerna. Såg att Dustin skjutit fram sitt datum en månad nu till i mitten av april. Vill ju köra igång med detta nu!
     
  18. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Ja, de har tydligen problem med leverantör i Kina. Telldus själva har inte gått ut med något datum alls. Det som Dustin anger är en gissning från deras sida. Vilket kan betyda att det i värsta fall tar ännu längre.
     
  19. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Ja tyvärr... planritning och allt är ju klart så det är ju bara denna jag väntar på:)
     
  20. mhema

    mhema Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon fler som får felmeddelande att Remotestick inte kan kommunicera med Telldus live? jag har loggat in i live tjänsten på nätet och kan kommunicera med mina enheter, jag auktoriserar programvaran men inget händer... och det har hänt några gånger nu, vill mest bara veta varför och hoppas att det inte blir oftare och oftare (har känts så nu ett tag).