Vatten i telefonen

Diskussion i 'Blade' startad av Victory93, 4 aug 2011.

  1. Victory93

    Victory93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var ute och cyklade igår då det kom en ordentlig hagelskur! Hade min ZTE Blade i en vanlig mobilväska av tyg i fickan och jag märkte att den blev väldigt blöt. Jag tog bort batterilyckan direkt när jag kom hem och då hade det lyckats komma in lite vatten, som jag omedelbart torkade bort. Nu dagen efter tycker jag att den blivit lite smått trög i touchen. Jag vet inte om det beror på det, men har inte märkt det tidigare. Vad kan jag göra åt detta? Har läst någonstans att man kan lägga den i en skål med ris, funkar det?
     
  2. derfpa

    derfpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag hade exakt samma problem och delade då mi telefon och torkade i ugnen på 80 grader. Men en burk med ris och tätslutande lock ska funka det med! (bättre med tanke på garanti) Ställ den gärna på ett varmt ställe också för att underlätta för fukten att komma ut. :) Hade jag kunnat hade jag låtit den vara där i en vecka för att vara på den säkra sidan och slippa göra om det.

    Lycka till!
     
  3. Victory93

    Victory93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej tack, tänkte prova med ris. Blev din touch också lite segare på att reagera efter vattenolyckan och blev det som vanligt sedan? Tack!
     
  4. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Använd inte råris, även om det är nyttigare.