4.5" + displayer.

Diskussion i 'Off Topic' startad av hackeron, 19 feb 2012.

  1. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Nej, det har han inte. Jag säger precis som Dirk Diggler - den populäraste mobilspelplattformen har bara enheter med skärmar på 3,5", men det hindrar inte spelutvecklarna från att florera där, det går tvärtom jättebra. Man måste inte vara en gammal gubbe på 50 och tycka att allt under 4" är för småflickor, det är snarare androidmänniskor som är så trångssynta inte inser att de behöver större skärmar pga små paket och sketen syn och att ALLA faktiskt inte har det så.


    Eller så håller man inte tyst som om det vore något diktatorskap? Android handlar ändå om att man SKA kunna justera det till skillnad från alla plattformar, då HAR man ändå rätt till att diskutera frågor som denna utan att folk ska komma och whina.
     
    Last edited: 28 feb 2012
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Vad har det med skärmstorlek att göra? Man kan inte kräva att en mobil skall ha en viss skärmstorlek, det är upp till tillverkaren, oavsett vad för operativsystem mobilen har. Det är, som sagt, helt och hållet upp till tillverkaren och vad de vill ha för preferenser.
     
  3. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tja, själva Androids filosofi är att vilken tillverkare som helst ska kunna använda deras operativsystem för att skapa ett brett utbud. När de väl gör det så är det bara en massa generaliserande och stereotypskapande, det krävs inte vett för att förstå att storlek inte är allt, primitivt som det låter. Visst, de vinner pengar på det då majoriteten av de som vill ha små lurar oftast inte bryr sig om vad som finns inuti, men det är även många som blir missnöjda.
     
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Är du såpass naiv?

    Vad gör jag när jag vill ha en telefon med en skärm på max 3,7" utan bantad hårdvara?

    Du menar alltså på fullaste allvar att man inte kan diskutera annat än vad som finns tillgängligt?
     
    Last edited: 29 feb 2012
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Vadå? Det blir ju inte enklare än så.

    Ja, ut och leta efter en, eller skicka ett klagobrev till tillverkaren. Vad kan man göra i en så situation? Du som konsument kan inte komma och kräva vad ett företag ska tillverka, det är deras eget beslut. Du kan dock föreslå.


    Klart man kan, men till vilken nytta? Det är tillverkaren som bestämmer vad den vill tillverka.
     
  6. mikil

    mikil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    928
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Du har så fruktansvärt fel...det är inte alls tillverkaren som "bestämmer". Det är efterfrågan. Men vart kommer nu efterfrågan ifrån? Jo, kunderna. Givetvis bestämmer tillverkaren vad de ska tillverka...men få är så dumma så de tillverkar något ingen vill ha.

    Du som konsument har sjukt stor makt. Om tillräckligt många klagar så händer det saker. Ta till exempel Nokia N9 som kom i vitt. Nokia sa att Lumia 800 och 900 inte skulle komma i vitt...men nu finns de i vitt eftersom efterfrågan var så stor.
     
  7. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Du lever en bra bit ifrån verkligheten min vän. Du har en bit kvar. Försök att se vad precis alla andra försöker få fram just nu.

    Ett företag tillverkar vad som efterfrågas. Om fler och fler efterfrågar mindre telefoner med bra prestanda tillverkas det också sådana.

    Vad är det som är så fel med våra ståndpunkter så du känner att du måste argumentera mot oss? Vad är det du inte förstår? Ju fler röster som hörs desto fler önskemål tillgodoses.
     
  8. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Det kommer.
     
  9. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Okej, jag hade fel, men du är fruktansvärt oförskämd i allt du skriver till mig. Har du inget trevligt att säga, håll då tyst.

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  10. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Ascii, är det bara du som får argumentera och debattera om saker du inte gillar? För när någon annan gör det, som i det här fallet handlar om mobiler, så är det totalt onödigt..

    -=Mobilized=-
     
  11. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Du har helt rätt i att det är efterfrågan som avgör vad som tillverkas. Uppenbarligen har du och andra i denna diskussion inte tillräckligt många meningsfränder där ute som tycker likadant, därav finns det ingen efterfrågan på "små" mobiler med high end hårdvara. Min gissning är att den efterfrågan som finns stillas ganska effektivt av iPhone och Androidtillverkare har lämnat den matchen för att locka kunder på annat håll.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  12. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Lite off topic men okey. Du kan få reda på varför folk i allmänhet har en torr ton mot vissa samtidigt som de är trevligare mot andra.

    Jag behandlar folk som de behandlar andra och mig. Du har inte haft världens högsta trevlighetsfaktor på dina inlägg här på forumet bakåt i tiden. Dina inlägg i den här tråden håller också en i mina, och troligtvis i gemene mans, ögon torr och överlägsen ton.

    Är man trevlig mot andra är de också trevliga mot sig.

    Känner du igen detta?
    Vilken löjlig diskussion. Debattera om mobilskärmsstorlekar.

    Börja inte med den meningen ifall du vill att andra skall på ett respektfullt sätt debattera tillbaka. Du börjar med att förlöjliga alla i tråden som tidigare engagerat sig i ämnet. Jag upprepar; det är ingen bra start!
     
  13. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Bra där. Men varför tar ni inte denna diskussion privat?
     
  14. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Bra fråga. Anledningen till att det gick off topic ifrån start får Ascii berätta men jag valde att lägga ut förklaringen här så att fler kan se. Ascii är långt ifrån den värsta på forumet i att hålla låg kvalitet på sina inlägg.

    Ibland tycker jag helt enkelt att off topic är passande i vilket tråd det än må vara :)