OBDII bluetooth

Diskussion i 'Applikationer' startad av HimpoN, 31 maj 2010.

  1. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Vi har svarat dig nu, tog lite lång tid bara - sorry för det... har lite mycket att göra ibland :/

    Skiva får du ny (ligger bara datorprogram på så är inte speciellt intressant dock) och det skall gå att para dessa nya enheter vi har fått med koden 6789.

    Vi löser det genom att byta ut din enhet, det kan vara något fel på den kanske. Vi tar själva hand om felsökningen på den enheten du har fått så du kan få produkten du har efterfrågat. Bara följ instruktionerna i mailet så har du en ny enhet inom några dagar!
     
  2. matteeee

    matteeee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Platta:
    Huawei T1 8.0
    Läste på droidstuff att den inte funkar på Golf -99, och en i tråden som inte lyckats på en Audi. Men VW/Audi (eller alla VAG, dvs även Seat och Skoda?) har ju ett eget interface via VAG-COM (även om OBDII-uttaget är likadant).

    Någon som fått det att funka på en VAG-bil?
     
  3. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    På min Audi A4 från 98 (B5) fick jag den inte att fungera, därför fick jag byta bil ;)
    På min nya A4 från 2007 (B7) fungerar den utmärkt.

    Bägge bilarna hade kontakter som passade fysiskt, men jag tror mig ha förstått att man kan köra en massa olika protokoll i standardkontakten.

    m v h Henrik
     
  4. pellen

    pellen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Spännande det där. Jag har en ELM272-adapter på ingång och hoppas på att det ska fungera i min nyligen införskaffade Audi A3 -09. :)
     
  5. KoktGrus

    KoktGrus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köpte en kina-adapter för några månader sen.. funkade dåligt till min mondeo -03, gav värden några sekunder sen låste det sig... Provade alla möjliga inställningar och program, men samma resultat. Provade också att läsa ut felkoder ur en renault 05a, där hittade den inte ens rätt dataprotokoll.. Nu funkar inte adaptern alls.

    Funderar på att beställa en sånhär: Hitta PLX KiWi Bluetooth OBDII for Android mobile / devices på eBays internationella marknad, där det finns fynd att göra i alla dina favoritkategorier. Allting kan levereras till ditt land!

    Den adaptern "garanterar" dom ju i princip ska fungera med torque.. Nån som har en?
     
  6. frank

    frank Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Last edited: 24 nov 2011
  7. isak.hubinette

    isak.hubinette Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!
    jag har den halvstabila kopian från xenonhuset, köpte för ett år sen typ, vet inte om de har kvar samma. Jag får ut felkoder från ECU, men förstår inte hur jag ska få ut koder från TRACKS eller nolla servicelampan. Volvo 850 GLT -96. ps alla värden från ecu fungerar live mm (guld värt när bilen konverteras till E85 med ecoflex ).

    Kan jag ta hem VOLVOS EGNA felkodsprogram VOL FCR och koppla blåtandsskiten till min pc/bluetooth och få blåtanden att låtsas vara en SERIELL ELLER USB port till bilen???

    Tacksam för alla svar
     
  8. agneos

    agneos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    är det någon som vet om den funkar med vw passat 1,8t 99??
     
  9. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Nån som använder Torque med en Xperia arc? Jag kan bara välja lägsta kvalitén på videoinspelningen när man ska spela in filmklipp med mätarna synliga.
    På min gamla Galaxy S så gick det att välja högsta kvalitén,och det är ju ljusår emellan på kvalitén..
     
  10. Droidguy79

    Droidguy79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har torque på min xperia arc, önskar jag kom så,långt som att spela in... min volvo v40 vill inte kännas vid min ELM327-modul så för mig är det hopplöst. Det suger att ha en volvo från 1998... :mad:

    Sent from my LT15i using Tapatalk
     
  11. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER


    Otur,rattar själv en S40 T4 99 och det funkar kalas med Torque.
    Du får kontakt med ELM327 med telefonen men kan inte läsa ur felkoder etc med torque?
     
  12. Droidguy79

    Droidguy79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Japp, har klämt i modulen, Torque känner av att den och får kontakt med den fast lampan står bara och blinkar när den försöker läsa av ECU:n. Blir smått grinig när det inte funkar. Får väl testa på syrrans V70 från 2002 och se om det funkar.

    Jag har läst att första generationens ECU:er på Volvo s40/v40 inte har samma protokoll som efterkommande bilar men det verkar ju lite långsökt tycker jag. :P Vore trevligt med en lösning på det här "felet". :P
     
  13. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Samma här på farsans A6a funka den delvis, men på min A4 B7 funkar den perfekt.
     
  14. laser

    laser Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER