vad är framtiden

Diskussion i 'Allmänt' startad av monarped, 26 nov 2012.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Tänkte först ge svar på tal men orkar inte ödsla mer tid på dig (eller vill fortsätta stjäla tråden).

    För att kunna upplysa någon krävs det att personen ifråga är mottaglig och har förmåga att ta till sig information. Du behöver nog mer tid eller så kommer du att fortsätta leva med din bristande syn på olika fenomen. I slutändan handlar det trots allt om intresse. Du bryr dig inte, du vill inte förstå.

    Själv är jag intresserad av biologi och inom biologi talar vi om mångfald och att livet är i ständig utveckling. Som du vet så namnger vi alla nyupptäcka arter. Att människan skulle vara en homogen grupp bestående av två läger (man vs. kvinna) stämmer inte. Fast Bibeln nämner ju bara en man och en kvinna så då måste det ju bara finns detta. Jag är dock inte religiös.
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Köpte du inte en begagnad S2?

    Huruvida vi lär få se mindre skärmar i toppsegmentet återstår att se. Så länge stora skärmar säljer så lär det fortsätta tillverkas. iPhone kanske är den telefonen i toppsegmentet med minst skärm. Frågan är vad som är viktigast, skärmstorleken eller OS.
     
  3. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    "hen" är jävligt löjligt, punk slut.
     
    orcophant gillar detta.
  4. monarped

    monarped Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    att kunna ha den i fickan
     
    Galax gillar detta.
  5. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Förlåt för OT men är den inte lite löjligt att tro att alla är män? Kvinnor kan också använda internet.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  6. AKERSKUUUG

    AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    513
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Som många andra skulle jag gärna se en högre prioritering av batteritiden i framtiden; telefonerna kan - i min mening - inte bli mycket tunnare utan att de ska bli obekväma att hålla, och av de telefoner jag har testat så tycker jag faktiskt att den ganska tjocka Xperia Acro S ligger bäst i handen.

    Jag är lite för trött och lat för att Googla och leta bra resultat, så jag frågar här istället; läggs det för lite pengar på batteriforskning eller är det bara såpass mycket svårare att göra framsteg inom batteritekniken?
     
    Last edited: 4 dec 2012
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Det finns ju redan batterier som skulle kunna hålla luren igång i månader men precis som inom många andra brancher så håller man kvar vid det gamla då det är den bästa källan för att tjäna bra med pengar, läs olja tex...

    Tror dock att man står lite inför ett tvång att byta snart med tanke på hur utvecklingen pekat de närmsta typ 10 åren ;)
     
  8. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Jaså? Källa på det, tack.
     
  9. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det finns två olika könsorgan, ett manligt och ett kvinnligt. Därav också endast två kön - han och hon.
     
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ska se om jag kan ratta till det när jag kommer hem från jobbet. annars kan du nog läsa på valfritt universitet det har väl varit rätt översållat de närmsta 15 åren iaf.
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Igen, intersexualism (förtydligande; tvåkönad, hermafrodit osv.).

    Mer om könsidentitet.
     
  12. Droid55

    Droid55 Guest

    Beror på hur stora fickor du har. ;)
     
  13. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Fast det där är väl ungefär som när man beskriver människan som tvåbent*? Vissa föds trots det med endast ett ben av olika skäl, men människan som sådan är ju ändå tvåbent även om den personen i fråga är ett undantag. Ska man skapa nya ord för alla undantag blir ju vårt språk alldeles för komplext för att vara praktiskt.

    *inga "höhöhö, jag är minsann trebent! Fråga frugan"-skämt här nu :P
     
  14. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Med den logiken borde "hen" endast användas gällande hermafroditer?

    För det är väl "hen" ni fortfarande diskuterar? Hen används när man inte vet om personen man skriver om kommer vara man eller kvinna eller när det gäller båda könen. Punkt slut.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  15. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Mutationer eller andra genetiska defekter finns hos alla djur. Det ändrar dock inte det faktum att det bara finns två kön.
     
    brodiniozo och Kalven gillar detta.
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag tog endast upp intersexualism för förklara att ordet hen är motsatsen till förtryck (som någon påstod att ordet borde klassas som).

    För mig är hen mer användbart i vardagliga språket där jag pratar om eller tilltalar en person jag inte vet könet på, i allmänna sammanhang eller djurungar som jag inte vet könet på än.
     
    yarre gillar detta.
  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Nej, det är som du skriver här:

    Fast någon i tråden påstod att hen borde klassas som neger dvs. förtryck. Mitt svar på det är att hen snarare ger utrymme för fler människor som inte passar in i det vi kallar han och hon.
     
    yarre och lolbazor gillar detta.
  18. Droid55

    Droid55 Guest

    Alltså finns det fler än han och hon i världen. Det finns de som är båda eller på annat sätt avviker. Bra då att kunna tilltala de icke könsbestämmande.
     
  19. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Ska du ha en smartphone i 3-4 år borde du köpa en som har monsterprestanda idag. Välj inte heller en mobil med inbyggt batteri. Inte kul att sitta med ett slitet batteri efter 2 år utan att kunna byta ut det. :P
     
  20. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Går dock att byta, bara öppna och byta det? Garantin har ändå gått ut då. Det enkla svaret är att man köper en iPhone. Det visar ju historien this far.

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2