Samsung Galaxy S, startar inte efter uppdatering! HJÄLP!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Majcus, 9 okt 2010.

  1. Majcus

    Majcus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag kopplade in min Samsung Galaxy S till datorn och Kies startade som vanligt, fick då ett meddelande att det fanns uppdatering till telefonen, så jag körde den.

    Men nu efter det va klart så får jag inte igång telefonen! Den startar som vanligt med Galaxy S loggan, och stannar där i cirka 5 minuter. Sedan blir skärmen svart.. efter några minuter till så börjar bakåt knappen och "meny" knappen lysa, men skärmen är svart. Och den går så varje gång jag startat om telefonen. Har haft den så över natten med och knapparna bara fortsätter lysa.

    Datorn hittar inte mobilen heller..

    Telefonen var rootad, och läste på forum idag att man skulle stänga av sin rootning när man skulle uppdatera telefonen, men nu är det ju försent..


    Snälla hjälp!

    /Marcus
     
  2. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    ..bara att "flasha" om med odin, hände samma sak för mig... :ehm:
    Läs här: Flasha med Odin
    Sök på forum, finns länkar till div. ROM's mm
     
    Last edited: 9 okt 2010
  3. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Root är irrelevant för uppdatering. Lagfixar sabbar dock uppdatering ifall man inte stänger av dem innan. Det bör räcka att göra en fabriksåterställning från recoveryläget för att få dig på fötter igen.

    Sent from my personal Dis-organizer GT-i9000
     
  4. Majcus

    Majcus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    okej tack! ska testa detta för har fortfarande inte lyckats hitta den på datorn alls! :ehm:
     
  5. Majcus

    Majcus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja förlåt jag menar såklart lagfix! :) hur kommer jag till detta "recoveryläget"? har testat att hålla in alla möjliga knappar när jag startat upp telefonen, och den startar bokstavligt bara om då :)
     
  6. Dalby

    Dalby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    testa att gå in i download mode och koppla in usb, om du hör att den ansluter så är det ju inga problem att flasha. (det kommer stå, Do not turn off target!, men så länge du inte ser ett blått streck så är det lugnt att ta ut batteriet)
     
  7. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Läs genom hela instruktionen innan du börjar, så du inte gör som min flickvän och missar massa för att du inte vet vad du ska göra sen. ;)

    Stäng av telefonen.
    Håll telefonen i porträttläge.
    Tryck in volym upp med vänster tumme, släpp den inte innan jag skriver att du ska göra det.
    Tryck in home-knappen med höger tumme, släpp den inte innan jag skriver att du ska göra det.
    Tryck och håll in powerknappen tills du sett i9000-logon i 2-3 sekunder och släpp sedan alla knapparna.

    Då bör du hamna i recoveryläget. Du manövrerar menyn med vol upp och ner, väljer med home.

    Sent from my personal Dis-organizer GT-i9000
     
    Last edited: 9 okt 2010
  8. Majcus

    Majcus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så hemskt mycket för all hjälp allihopa! Väldigt snabba och bra svar! :D
     
  9. Majcus

    Majcus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej igen!

    Jag har återställt telefonen till fabriksinställningarna, men då när jag startar mobilen så får jag en massa felmeddelanden på franska tror jag det är. Och kommer inte förbi dom så kan ändå inte göra något med telefonen.

    Har också försökt flasha telefonen.
    Har följt guiderna till punkt och prickar, men får ändå detta fel meddelandet i Odin..


    <ID:0/008> Added!!
    <ID:0/008> Odin v.3 engine (ID:8)..
    <ID:0/008> File analysis..
    <ID:0/008> Can't open the serial(COM) port.
    <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)


    vad innebär det? blir snart galen! försökt hela dagen.

    tack på förhand igen!
     
  10. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Du har Kies igång
     
  11. Majcus

    Majcus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    haha, är det det som är felet så tror jag att jag aldrig kommer förlåta mig själv... den skriker inte fail än i alla fall! får se hur det går, tack!
     
  12. Majcus

    Majcus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    tack så hemskt mycket! var på väg att slänga mobilen i väggen som lösning för 5 minuter sedan... tack!<3
     
  13. hamzta09

    hamzta09 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min startar inte heller efter uppdatering, allt gick ju bra enligt KIES men mobilen kommer inte längre än till S loggan, det slocknar sedan och sedan efter ett tag så lyses touch knapparna upp samt mobilen ger en kort vibration då och då. Och jag kan inte komma in i något 'recovery mode'. Den går istället vidare till S loggan med musiken, eller startar om sig igen. Går inte stänga av heller utan att plocka ur batteriet.

    Ska jag nu slänga mobilen? Tvivlar på att samsung skulle göra något åt detta.
     
    Last edited: 16 okt 2010
  14. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    avinstallerade du laggfix innan uppdatering?
    ..får du nog flasha om den i Odin...
     
  15. hamzta09

    hamzta09 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur går det till? Är du vänlig nog att länka till en nedladdning samt en flash...rom...fil?

    Jag disablade allt jag kunde och unrootade sedan därefter, och sedan uppdaterade jag genom kies och allt verkade gå som det skulle.

    I odin faq så måste ju mobilen ligga i Download mode och jag kommer inte in i något sådant, mobilen går istället till S loggan, fortsätter man att hålla in så startar den om sig hela tiden ist.
     
    Last edited: 16 okt 2010
  16. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Stäng av mobilen, vol ner + power + home... vad händer då? kommer du inte i dl läge då?
    Sen är det väldig lätt att googla odin så kommer det upp ett gäng länkar som du kan tanka hem.. Sen är det bara att leta upp en ROM att lägga in, det kan väl inte vara så svårt att finna här...
     
  17. hamzta09

    hamzta09 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, ingenting händer överhuvudtaget.
     
  18. muggen

    muggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag upgraderade precis telefonen till 2.2 men glömde såklart att ta bort lagg fixen. Nu startar den inte som för så många andra här inne. Recovery mode och download mode funkar inte med 3 knapps trixet. Blev tvungen o starta om den i recovery medans den var kopplad till datorn för att lägga in root och lagfix. Antar det bara är kasta den? Eller har någon tips?

    Mvh Magnus
     
  19. hamzta09

    hamzta09 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kontakta där du köpte den för retur och hitta på något kuligt som att du uppdaterade mobilen och därefter har den inte fungerat.
     
  20. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Tjena!
    Nu har jag stött på samma problem som så många andra!
    Uppdaterade till 2.2 för ett par dagar sen och allt flöt på utan några större konstigheter.
    Men idag när jag va i skolan så tog mitt batteri slut. Jag åkte direkt hem och satte i laddaren och tryckte igång telefonen. Men till min stora förvåning så ville inte riktigt telefonen som jag ville.
    Den stannar efter S loggan har visats och vibrerar lite till och från men det händer inte mer än så.
    Jag har också testat att komma in i Download Mode men det fungerar inte heller, telefonen startar bara om. Och som har nämts innan så går det enbart att stänga av telefonen om man plockar ut batteriet.
    Jag har inte lagt in någon laggfix lr någon root, det ända jag har gjort är att uppdatera till Froyo.
    Telefonen är köpt av en släkting i Danmark och har därför enbart ett danskt kvitto på den!

    Finns det något att göra, lr ska man kasta den och köpa sig en Iphone 4?

    Tacksam för all hjälp jag kan få!
     
    Duvel gillar detta.