Utveckling på mitt problem med: 'SD-Kort skadat , behöver kanske formatteras?'

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av baker666, 4 jul 2010.

  1. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Igår middags plingade telefonen , Notification message , 2 i snabb följd. Det stod att SD-Kort var skadat , förmodligen behövs en formattering...

    Tog ut kortet och satte i det igen. Inga klagomål efter att telefonen scannat det. Pillade lite i menyer o så , spelade lite låtar och kollade några bilder på kortet... inga problem.

    Låste skärmen och stoppade ner den i fickan. Då dubbelplingade den igen. Upp med den igen och samma meddelande. Klickade på meddelandet igen , och det stod samma sak. Skulle trycka avbryt igen på meddelandet om formattering men då startade telefonen om....

    När den startat upp slog jag in pin , allt ok , kollade lite bilder och lyssnade lite låtar. inga problem. La ner telefonen i fickan , inga problem.

    Ok tänkte jag , då var det en omstart som behövdes. När jag kom hem la jag telefonen på nattduksbordet. satt och surfade och gick och la mig. I morse skulle jag slå på ringsignalen igen och då hade den startat om igen under natten. Fick slå in pinkod , inget larm eller andra konstigheter.

    Jag satte i sladden och kopierade hela minneskortet till datorn. Sen formatterade jag kortet. 10sek efter formattering kom larmet igen.....

    Funderade över om jag hade installerat nåt de senaste dagarna och det enda jag kom på , men som jag hade haft i flera dagar om inte typ 2 veckor, var System Panel lite. Avinstallerade den och sen dess har jag inte haft några problem. Än så länge iaf.

    Någon som känner igen sig??
     
    Last edited: 13 jul 2010
  2. FLASHBACK

    FLASHBACK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    +1

    SECC säger att de har ALDRIG hört talas om detta, jag har provat 9 olika kort, samma sak. Det är helt oregelbundet dessutom så jag kan inte sätta det i samband med något speciellt som gör att det inträffar. Ibland har jag kört flera dagar utan strul, sen kan jag ha det 10ggr/dag.

    Om ni känner igen detta visa detta HÄR genom +1 tack! För att SE skall fatta att något är fel.
     
  3. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Nu har telefonen fungerat bra efter avinstallation av System Panel Lite. Jag trodde därför att det var boven.... Imorse dock hade MyBackup Pro inte lyckats hitta SD-Kortet när det försökte köra backup, något som har fungerat sedan jag köpte telefonen.

    Får nog gå vidare med detta. Bara ett svar än så länge , ovanligt fel kanske.

    Har du original minneskort Flashback? Jag har ett Sandisk 8GB minneskort i min.
     
  4. FLASHBACK

    FLASHBACK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Just nu kör jag ett Sandisk 16GB men jag har provat 9st olika med samma resultat.
     
  5. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Ok , då kan vi för tillfället stryka den idén.
     
  6. guggenn

    guggenn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma fel här :(
     
  7. FLASHBACK

    FLASHBACK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Pratade med SECC idag igen och nu verkade de ha hört talas om felet men vill ha in den till serviceombud (Anovo) för byte kortläsare.

    GAAH, jag orkar inte vara utan den flera dagar så det får dröja innan jag lämnar in den.
     
  8. sunfire

    sunfire Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    SD-kort skadat, SD-kort borta och plötsliga omstarter (idag startade den om 6ggr på raken) får jag lite då och då. Verkar som att jag får lämna in den efter semestern. Suuurt...
     
  9. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Utveckling idag. Inte till det bättre dock.

    Massa strul med minneskort osv idag. Datorn hittade inte telefonen när jag skulle kopiera minneskortet till datorn igen osv. Pallade inte strula mer så jag bara lät telefonen ligga med laddkabeln i. Lös som vanligt orange som vid laddning.

    Efter kanske en timme lös den rött istället. Hmm tänkte jag , vad e detta. Skulle tända upp skärmen. Inget händer. Drog ur USB kabeln. Höll in power , blinkar snabbt rött.

    Känns som en runda till reparation?

    Edit:

    Sökte lite mer på nätet och hittade tips om reparation genom PC-Companion , testade det och den lyckades sparka liv i telefonen. Kollade på batteriet dock , hade 2% laddning , ska det vara så när man precis laddat den i mer än en timme?

    Fan... börjar tröttna på skiten nu alltså. Har Simkortet i min Tattoo nu och det känns som att det får stanna där ett tag. Pallar inte strula mer...
     
    Last edited: 13 jul 2010
  10. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Nu har telefonen legat på laddning hela natten efter att ha sett ut att funka trots allt.

    Hel natts laddning , och nu imorse är det 2% kapacitet i batteriet.

    Hmm , sista försöket tänker jag. Jag stänger av mobilen och laddar den. Det går inte. Stänger av, fine. Sätter i USB , telefonen startar själv upp.

    Så trött på skiten nu att jag blir mer och mer sugen på att lämna in skiten på rep. Sälja den efter rep. och köpa en HTC Wildfire nu istället.
     
  11. micjoh

    micjoh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    varför klydda? det känns ju uppenbarligen som det är fel på luren. det är bara att lämna in den.
     
  12. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    håller med... är luren trasig --> in med skiten till reparation.. det gynnar ingen om tillverkaren inte får statistik på trasiga enheter...
    det går oftast va en bitch där man köpt luren å kräva lånetelefon eller att dom får ge dig en ny, jag har gjort det flera gånger på NoN då mina telefoner typ aldrig håller + jag är känslig för minsta lilla fel.. jag betalar för kvalitet :D
     
  13. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Vet inte om du såg det men det var typ rätt tidigt i morse så jag kunde inte gärna köra till Affären o lämna in den. Så jag satt och klyddade istället.

    Efter att ha gjort factory reset imorse är den nu fulladdad och verkar funka ok. Kanske något som blivit korrupt vid SD-on/off strulet eller något. Jag ska pilla lite på den i nån dag nu , med mitt huvudnummer i Tattoo'n.

    Om den sjukar sig igen denna veckan åker skiten.