Problem: Problemtråden

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Droidsson_1, 16 mar 2012.

  1. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Inställningar->Appar->Hantera appar välj "Alla"-> leta upp "MtpApp" och välj rensa data. Koppla in mobilen till datorn vänta 5-10min (tar ett tag innan du kan se filerna ifrån utforskaren efter man har gjort så här).

    Tydligen flera som haft problem med detta, även jag bara hoppas det fixas i ICS uppdateringen.


    Åter igen är det en begränsning med MMS, glöm inte att XS har en extrem upplösning jämfört med andra mobiler som bidrar till att det blir dålig kvalitet.
     
    Last edited: 5 maj 2012
  2. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det funkar sådär. Drivrutinen installerades och det är ju ett steg i rätt riktning. Jag väntar tio minuter en kvart efter det, men telefonen går inte att komma åt.
    0 objekt i utforskaren. Är det något annat man ska göra, eller är det bara tålamod som krävs?

    Edit: Om det är någon som råkar ha denna frustrerande bugg och inte kan synka med dator kan jag rekommendera Airdroid. Helt ok wi-fi synkapp som gör i stort sett allt PC Companion gör, förutom uppdateringar naturligtvis.
     
    Last edited: 6 maj 2012
  3. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Tålamod ,det tar ett bra tag.
     
  4. Outbacker

    Outbacker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upplever detsamma på min SXS men min gamla HTC Desire visade bilderna i mycket bättre kvalitet! När frugan skickar en bild från sin SGSII så ser bilderna ut att komma från en 0,3 Mpix kamera...
     
  5. TranQ

    TranQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    MIUI 8
    Jag har stött på ett problem som jag tidigare inte haft, vet inte om det är mobilen det är fel på, men vad ska det annars vara liksom?
    Hursomhelst..

    När jag ska handla något i Google Play Butiken så funkar det inte, får upp ett fel meddelande där det står följande "Fel Det gick inte att bearbeta din beställning. Försök igen." har prövat samtliga lösningar och försökt köpa andra appar, men problemet kvarstår..
    Även när jag försöker lägga till ett nytt kort till mitt konto så får jag ett fel meddelenade som lyder "Fel There was an issue with our payment processor [Your instrument is not valid]."
    Jag kan med 110% säkerhet säga att det är rätt information jag ger, och att det finns pengar kvar på mitt kort.
    Detta började nog efter .73 uppdateringen skulle jag tro.

    Om någon lider av samma problem, eller har en lösning på detta så är det mer än välkommet att kontakta mig :)
     
  6. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER


    Jag har haft liknade problem. Jag brukade då välja Rensa data i Google Play appen och sen starta om mobilen. Fick ibland hålla på så några gånger och sen så funkade det.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    TranQ gillar detta.
  7. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men det låter mer som kortproblem? Bara kollar, har du lagt till bankens speciella säkerhet för ditt kort? Jag kan t ex inte handla längre på mitt kort, för jag har glömt den långa jädran extrakoden. Ibland skall dessa jädran säkerhetssystem gå till absurdum alltså. Men kolla så det inte är ditt betalkort som är problemet får då fick jag just det fel som du beskriver.
     
    TranQ gillar detta.
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Jag har Handelsbanken och på mitt kort går det aktivera/avaktivera köp via internet och i utlandet. Kolla så att du inte har någon sådan spärr på ditt kort

    Skickat från Tapatalk 2
     
    TranQ gillar detta.
  9. TranQ

    TranQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    MIUI 8
    Tack för tipsen, men jag har testat allt det där =/
    Måste nog ringa banken och kolla vad som står på... för jag kan ju handla med kortet i vanliga butiker.. skit skumt..

    Tack iaf :)
     
  10. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Handla på internet och handla i affären är inte samma sak, så är antagligen att internet betalningar är blockerade i ditt fall, har för mig att Swedbank t.ex tog bort det för ett tag sen för alla så man var tvungen kontakta dom/logga in på internet banken och tillåta det igen.
     
  11. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Någon som har stött på att bluetooth ibland hänger sig? Antingen när man sätter igång den, så slocknar den bara eller att det står connecting utan att något händer. Måste alltid göra en reboot för att få igång den. Inte sett något mönster ännu utan verkar vara rätt random.
     
  12. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Använder bt hela tiden på min och har inte haft några problem. Hur ofta startar du om telefonen? Jag stänger av min varje natt när den ligger på laddning och jag tror det gör underverk att stänga av dagens telefoner regelbundet.

    Skickat från Tapatalk 2
     
  13. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Stänger aldrig av telefonen faktiskt :o, använder den som larm ganska ofta så den får bara på. Bluetooth har jag igång rätt mycket, via headset eller bilen så blir ju att den sätts på och stängs av ofta, kanske bör ha igång den hela tiden men då slukas batteritiden :P. Men ja, det är precis som du säger... även telefoner behöver vila xD.
     
  14. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som köpt en ny baksida? Undrar fall den blir bättre då (mindre glapp) ?

    Sent from my XPS!
     
  15. TranQ

    TranQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    MIUI 8
    Hhittade anledningen till varför jag inte kunde köpa appar i play butiken...
    min Google wallet är spärrat av någon underlig anledning... ORKAAAAA -.-" hur får man tillbaka det då, mitt google konto funkar ju, men inte min wallet.. Fick ingen specifik förklaring hur jag kan öppna det igen heller i mailet jag fick =/
     
  16. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Är det någon annan som,har problem med slide to answer/stoppa larm etc ibland!?

    Ibland tar det 10ggr innan den hajar, hur känslig ska det vara? Jag har jag tom missat samtal pga att den vägrar "svara".

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  17. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem där! Min lösning på inkommande samtal är att börja med att trycka rakt på den gröna ringen längst till vänster på slajden och med bibehållet tryck dra åt höger. Då funkar det oftast. Men så ska det ju inte vara?
     
  18. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Låter som någon slags mjukvarubugg, då detta inte är något jag upplevt. Skulle prova repareringsvalet i PC Companion och se om det löser problemet.
     
  19. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Ja, jag har också haft problem med det.
     
  20. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Upplever det på min också, dock räcker det med max två gånger så reagerar sliden på min. Har inte missat samtal pga det, så jag stör mig inte på det nämnvärt.