Problem: Tappar uppkoppling

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av abru, 19 mar 2012.

  1. arremannen

    arremannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enligt tele2's hemsida har samsung endast 7 kalenderdagar...

    Källa: http://www.tele2.se/kundservice/support-hardvara.html

    datumet som gäller, är det från och med varan SKICKAS (transaktionsdatum på kvittot) eller är det när den tas emot/kvitteras ut från uthämtningsställe? Ska iaf ringa de idag och höra om vad de säger... tror inte det är nån idé o försöka byta ut både antenn och mikrofon. :ehm:
     
  2. DJ P

    DJ P Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    SGS LTE med Tele2

    Jag har haft min SGS LTE med Tele2 i gång i 6 dagar nu och den funkar ok för det mesta. Den har klippt samtalen vid några tillfälle men det gjorde min SGS med Telia också.
    Har dock stora problem i källaren (där jag sitter och jobbar på dagarna) att den inte vill växla till GSM som är det enda som funkar där nere. Då får jag antingen starta om luren eller gå in och välja nät. När jag sen går upp i mark plan så har jag en stapel 4G täckning och då växlar den över utan problem.
    Ang speed så var jag på Arlanda i lördags och testade hastigheten via bredbandskollens hemsida (inte appen) och den visade 76 Mbit/s ner och 27 upp :P Passade då på att synka gmail och lite annat och då blev luren tokvarm så den jobbade som tusan
     
  3. Hjarup

    Hjarup Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bytte nyss min telefon till en ny lte sitter nu på bussen och har tappat täckning 2 gånger.. Åker genom Malmö, stör mig som fan älskar mobilen i övrigt riktigt störigt
     
  4. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Tele2 och kör med 4g på. Funkar fint här.

    Fråga: vad händer när ni tappar täckning? Krävs omstart?

    Min täckning försvann idag när den bytte mellan 3g och 4g men kom tillbaka på nån sekund så det var inget som gjorde någon skada. Har hänt 1 gång vad jag märkt.

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  5. arremannen

    arremannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får upp en stop sign ikon. Täckningen kommer tillbaka efter några sekunder oftast. Men ibland tappar jag täckningen på helt sjuka ställen där det verkligen inte ska vara några problem..
     
  6. abru

    abru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det någon som vill lägga upp en bild på telefonsignal, så att man kan jämföra?

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  7. abru

    abru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    det där händer mig med ganska ofta. ibland försvinner den efter några sekunder, men oftast behöver jag slå om till wifi och sen tillbaka för att få bort den.
     
  8. Hjarup

    Hjarup Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja det är exakt så det händer för mig med, det kommer upp en "stoppskylt" som någon beskrev det, problemet är att det är inte alltid bara "nån sekund"
    ibland är det flera minuter.

    Och problemet är att du inte alltid direkt märker om du inte har täckning, när den ligger i fickan t.ex.

    Jag har pratat med vår "regions ansvariga" på samsung idag, dom är också medvetna om felet, men dom hade inget direkt bra svar, han sa dock att han skulle kolla runt med sina kollegor och sedan återkomma under eftermiddagen (nu) vilket han inte har gjort..

    Testar ringa honom imorgon igen, kan ju bara hoppas att han svarar "ja våra tekninker håller på med en uppdateringen som ska lösa det och släpps i veckan".

    Men tror icke så kommer va fallet :(
     
    Last edited: 21 mar 2012
  9. Sideburns

    Sideburns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Knepigt problem detta. Verkar som att flera har problem samtidigt som andrs (jag inräknat) klarar sig fint. Bra att ni ligger på samsung. Tror knappast de släpper en hotfix och sedan ics nån vecka senare. Detta kanske skyndrar på 4.0 till oss när de märker att hälften av alla med S2 lte inte kan ringa på sina lurar...
     
  10. arremannen

    arremannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Pratade precis med supporter på Samsung. Han sa att jag bör lägga till fler APN än 4g.tele2.se... Men hörde inte exakt varför då ljudet med handsfree suger :P ska kolla med tele2 vilka och om det löser problemet .
     
  11. Eratus

    Eratus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, tappar uppkopplingen titt som tätt. Svårt att säga hur ofta, men jag har fått något SMS om missat samtal och vid kanske 10 tillfällen på en vecka har jag haft stoppskylten på telefonen. Jag har dessutom ett jätteproblem med urladdning av batteriet. Vissa dagar kan batteriet ladda ur sig på bara några timmar med ganska light användning, alltid då jag har 4G igång. Har ju fattat att 4G drar mer, men här snackar vi fem gånger mer, eller ännu fortare.

    Jag var inne på tele2butiken och DoAde min telefon förra fredagen, det hade gått en vecka då. Jag fick dock behålla luren tills de skulle få in nya i lager. Killen sa att man var tvungen att reklamera produkten tre gånger innan man kunde få byta modell/märke. Är det någon som vet om detta stämmer eller om man kan kringgå det?

    Jag kör med Mac hemma och var egentligen sugen på en iPhone, men det faktum att denna hade 4G fick vågen att tippa över. Nu verkar det ju vara två rätt stora problem, både med urladdningen (kan ju faktiskt vara fel på hårdvara) och så när den tappar uppkopplingen.
     
  12. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Nytt svar:

    Ser mörkt ut just nu alltså men vi får hoppas på en lösning snarast!
     
  13. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Hur menade han att man skulle få den att byta mellan olika APN, man måste ju markera vilken man vill använda...?
     
  14. arremannen

    arremannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem som du, lägg därtilltill låg volym i headset/hörlurar samt total avsaknad av settings för handsfree. Hoppas innerligt att ICS kommer snart och LÖSER problemen!
     
  15. Eratus

    Eratus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om jag vågar vänta på det. Risken finns ju att problemen finns kvar, och då står man där med en telefon för 5000:- som man är direkt missnöjd med. Har dock bra volym i mitt headset, nästan för högt ;)
     
  16. CE71

    CE71 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Verkar vara något lurt (lur... ok, kanske inte så roligt)... med telefonen. Får nerkoppling av viber och skype-samtal.
    Mer ofta när jag kör 4G (fast täckningen är låg där jag bor), men å andra sidan så verkar det lagga och den jag pratar med säger att jag klipper och låter som en robot ganska ofta om jag väljer att bara använda 3G. Detta trots att jag både hör och ser utmärkt på min sida.

    Skype kraschar lite halvofta också, måste slå ihjäl och starta om för att det ska fungera. Viber också, men för båda har det bara hänt när jag kört röst- eller videosamtal.

    Även tappat röst när jag ringt vanligt samtal, den jag pratade med (som satt på fast lina) hörde mig plötsligt inte alls, ljudet var helt borta i ungefär 20 sekunder. Använde headset och hade full täckning, toksäker på att jag inte rörde muten också.
    Kom igång av sig själv.

    Det tråkiga är att min gamla Blade visserligen är tokseg i jämförelse, men den hade inga krascher eller ljudproblem ens i närheten av denna....
     
    Last edited: 22 mar 2012
  17. abru

    abru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Såg nu att det på kvittot står 7 dagar för doa.

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  18. Järnsnoken

    Järnsnoken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu när det nämns har jag också problem med ljudet då den andra parten ofta klagar på att man klickas bort. Tror ni detta går på garanti? Ska söka upp butiken imorgon. Dock är det nog mer än 7 dagar jag köpte den..

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  19. abru

    abru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vet ej, gör ett försök. Berätta gärna vad de sa.

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  20. Järnsnoken

    Järnsnoken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter mycket om och men gick säljaren med på att jag skulle få byta telefonen. Först hävdade han att IMEI numret på något sätt var låst till mitt abonnemang och att den därför endast gick att använda med mitt SIM-kort. Får dock endast byta mot telefonerna i nuvarande sortiment och får välja mellan alla telefoner utom iPhone eftersom de inte hade Tele2 abonnemang med den. Funderar fortfarande på hur jag ska göra, lutar mest åt Note, Nexus eller Xperia S, om jag inte behåller telefonen i alla fall!