Galaxy S3, Galaxy Nexus eller HTC One X. Eller ngn annan?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av xtreme, 4 maj 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vill ha en grym telefon (bästa) på alla plan (hårdvara, utseende, kvalité kamera etc). Frekventa uppdateringar av mjukvara samt så lite lull lull i telefonen från början. Jag är en nörd som gillar att pilla själv och gillar inte att vara låst ;-)

    Funderade först på SGS3 men hypen verkar varit större än resultatet (även om det inte är en dålig telefon).

    HTC One X. Har nu en Legend som jag varit nöjd med och många sägs vara nöjda med denna.

    Galaxy Nexus. Är väl den telefon jag tänkt på längst (nästan ett år). Inte så bra hårdvara vad man läst men verkar mer anpassningsbar än övriga och att uppdateringar kommer direkt från google är ett stort plus.
     
  2. Mr.3

    Mr.3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag går också i köp tankar och funderar på om det blir HOX eller SGS3

    Det kommer att komma ut en Nexus till som Samsung kommer att tillverka. Så personligen hade jag inte köpt den som finns ute nu. Enda anledningen till att köpa en är väl för att få det senaste mjukvaran, vilket du kan få med en modd till vilken av de andra telefonerna du än väljer.

    Sen så antar jag att det blir en smaksak. Första intrycket av SGS3:an igår var inte bra, jag trodde på mer mumma i telefonen, hade bla velat sett 12mpix (Jag vet att mpix inte säger allt om kvaliten!) och en snyggare design. Även lite mer minne eller nånting som gjorde att den stog ut.
    HOX:en tycker jag är galet snygg, på en del bilder så kan linsen se ut att sticka ut, men när jag har petat på en så är det definitivt inget problem.

    Såhär dagen efter så har ju SGS3 blivit snyggare, men den ser fortfarande lite ut som en tvål..

    Sen är det en fysisk knapp på SGS3:an och endast kapacitiva på HOX.
    Ljudkvaliten vet jag inget om, de enda jag vet där är att HTC gör reklam för Beats Audio.

    Det är 300mAh större batteri på SGS3, men om det ger bättre batteritid vet vi ju inte föränn den har genomgått något test.

    PS. Jag har en gammal Samsung idag som jag för övrigt är nöjd med.
     
  3. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Sgs3 blev ju lite av en besvikelse.. Jag skulle vilja se prislappen innan jag köper den. Just nu tycker jag one x ligger i topp. Uppfräschningen av deras sense och snygg form.
     
  4. stromvap

    stromvap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag gillar Samsung då jag har haft det tidigare så jag väljer mellan Nexus och S3.
    Jag skulle säga att S3 är bättre på alla plan förutom mjukvara. Där har Nexus stor fördel med tanke på Jelly Bean.

    Så frågan är hur viktigt det är med den senaste mjukvaran. Jag planerar inte att roota. Många som har haft Nexus säger att de aldrig skall skaffa en annan telefon just på grund av att mjukvaran kommer direkt istället för 6 månader efter.

    Jag tror nog att det blir en Nexus för min del.

    Det mest optimala hade ju självklart vart att vänta till nästa år o skaffa nästa Nexus men jag måste köpa i Juni så jag har inget val.

    Sammanfattning i följande artikel tycker jag sammanfattar Nexus vs S3 ganska så bra:
    http://www.extremetech.com/computin...xy-s3-vs-galaxy-nexus-is-it-time-to-upgrade/2
     
    Last edited: 5 maj 2012
  5. Steffelol

    Steffelol Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Rek. Pris ligger på 6000 så jag skulle gissa på att vi kommer att ta runt 5800 för den på teknikmagasinet vid release.

    Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2
     
  6. Mr.3

    Mr.3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte HOX:en idag iaf, kändes som det självklara valet efter SGS3 releasen.. Jag hoppas det var det rätta! :)
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vänta och är hur S3an ställer sig i tester jämfört med One X. Det är svårt att säga speciellt mycket om S3an idag.

    Ska du köpa en telefon som du får i handen idag så skulle jag säga One X, men om 3/4 veckor kanske det är.annorlunda.

    Vänta och se vilken som passar sig bäst, är mitt svar :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  8. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    När släpptes one x? Känns som den funnits ett tag.
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Den kom under första veckan i april. Jag fick min på onsdagen den veckan - men vad jag vet började de skickas ut från återförsäljarna under måndagen!
     
  10. dimaZ

    dimaZ Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    1 035
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Lånar tråden då jag är i precis samma funderingar, tänkte byta ut min GS2 mot en GS3, X eller Nexus.

    Vill ha en telefon med bra skärm, snabb kamera som tar bra bilder.
    Är lite rädd för X då jag läst att många fått byta ut pga DOA...

    Råd någon??
     
  11. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Råd på sätt att tänka. Kolla ändå hur folk e nöjda med dessa telefoner. Du har en och nämnde att vilja uppgradera till telefoner många uttrycker sin nöjdhet. Men vilken är ju svårt. De är likvärdiga. Hade jag valt hade nog mitt undermedvetna gått efter den design ochxform som passar bäst för hand och öga.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  12. Scream112

    Scream112 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gjorde nyss mitt val, mellan S3 och One X. Det blev One X. efter att ha klämt på båda, funderat en dag efter det, så kändes One X helt enkelt skönast i handen. Vi vet ju nu från tidiga tester att S3 har bättre batteritid, mycket bättre när de låter en film rulla på båda tills telefonerna dör. Men jag tror inte man kommer gråta över batteritiden i One X vid "vanligt" användande. Men är batteritiden viktigast, så är S3 valet. Men jag gillade inte hur den kändes. Den blåa som jag helst ville ha OM jag hade valt S3 vet jag inte hur den känns då den ej fanns att känna på. Men magkänslan valde One X.

    Gällande DOA, så har jag också skummat en del i den tråden här på forumet. Jag vill tro att senare batchar utav One X dock ej skall lida lika mycket utav de problem som rapporteras. Sedan skall man väl ändå tänka lite.... När någon sitter och LETAR fel, med papper för att se om man kan finna någon springa osv, då är det fel på personen. Jag kommer klämma, känna och titta efter fel absolut, och speciellt bara då jag läst om de fel som folk haft. Märker jag inget uppenbart så kommer jag vara nöjd. Har för övrigt inte ens förstått vad som menas med "Om jag smeker skärmen på sidan så blir det vågor" :P skall testa smeka den, jag förväntar mig minst ett stön ifrån den iaf då jag har silkeslena händer ;)

    HOXen föll mig i smaken, förväntas anlända på Tisdag. Väntar ivrigt! :)
     
  13. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag köpte min från den första leveransen och den var helt problemfri så det är absolut inget man behöver oroa sig över, det var från Telenor. HTC tog hand om det ganska snabbt. Sen har ju vissa vart väldigt extrema på att leta fel. T.ex. att skärmen flimrar när man trycker på sidan av skärmen, ja.. Det är en LCD skärm den flimrar om man trycker och klämmer hårt på den!

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.