Tips: Namninsamling för att få invänta S3/tillgodokvitto

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av chrippe7, 27 apr 2012.

  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Wikipedias engelska definition...

    DOA är från början ett medicinskt begrepp att patienten var död vid ankomsten.

    Sen för elektroniska pryttlar så skriver man så här:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Dead_on_arrival


    --
     
  2. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    DOA står för dead on arrival oct jag holler med många om att det är en jävlans massa gnäll hit och dit. Jag är nöjd med min även om batteritiden ännu inte är den bästa men den bör bli bättre samt att den blir varm ibland fast de går att leva med.

    Hur som helst ni som vill byta till samsung sen och tror att s3:an kommer bli gudomlig är väl högt troende och tror på gud och jultomten med mera.

    Läs och lär precis alla produkter som tillverkas kan bli måndags ex. Ju större mängder som produceras av en produkt desto större är denna chansen.

    Sen finns det produkter som är mer handgjorda än andra där kontrollerna har varit högre på precision, hållbarhet etc. men inte ens det är någon garanti på att absolut allt fungerar 100% fel fritt på varenda produkt egentligen.

    Sen en fråga till er som vill byta till s3 varför ljust den? tycker ni att s2 var så bra när den kom och ägt den och baserat det på det? Jag tycker samsung gör mediokra produkter.

    Min samsung galaxy tab 10.1 har jag tappat räkningen på hur många buggar den har haft i mjukvaran. Plus att deras mjukvara är på dagisnivå i ren jämförelse i mitt tycke. Fast de mest underliga med samsung och deras produkter är att inte fokusera på dess yttre utan gång på gång använda sig av plast och en glansig hal yta. Det är inte vad jag kallar för kvalité men tydligen gör en del det.
     
  3. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Stämmer, står för dead on arrival.
    Har haft en hel del med detta att göra med just datorleverantörer som citeras i inlägget ovan, så vet hur dryga, eller schysta de kan vara
     
  4. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Fel vete katten men att DOA idag även kan stå för defective on arrival är ett vedertaget begrepp. Åtminstone inom elektronikbranschen.

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Defective_on_arrival

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  5. Kessler

    Kessler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Och sen får ni DOA er S3 och vill då ha tillgodokvitto att få en iphone5 sen DOA ni den och vill tillgodokvitto för en OneX2 och sen DOA ni den och vil ha tillgodokvitto för SGS4...
     
    termostat gillar detta.
  6. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Ambulans kommer till platsen och patienten är död = dead on arrival,,
    Du köper telefon som inte funkar tillfredställande = defective on arrival
    ( rättelse för eventuella stavfel)
    ;)
    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  7. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har doat över 10 hox telefoner, o sämre skit får man verkligen leta efter, det är nog uteligare som tillverkat d skitet, min galaxy s2 var prima i 100% o jag köpte i releasedagen, köpte senare en till o den var oxå perfekt, köpte en note o den va oxå perfekt, sen kommer man o köper htc one x som behöver doas hundratals gg utan att ens få en fungerande, kan säga att jag tömt lagret på 2 tele2 butiker
     
  8. Ackia

    Ackia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ok, jag måste bara påpeka att även om jag anser att glipan är ett skitproblem så har HTC bekräftat att det inte ska vara en glipa där. Annars håller jag med, jävla massa gnäll!
     
  9. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=71908 ;)
     
  10. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    10, mm säkert. Hur dum är man då om man förresten går till butiken och ber om telefoner från samma batch gång på gång? Låter som en lemmel som går tills självmord är oundvikligt
    Konstigt att man inte ger sig efter 4:e, eller iaf 5:e försöket menar jag...sen doa du dne hundratals gånger efter ett tag också? Fan sjukt att man går 100 gånger till två tele 2 butiker för en skittelefon man hatar.
    Snacka om tålamod
     
    termostat gillar detta.