Vad ska ni ersätta er Desire med?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 28 feb 2012.

  1. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Huga... Har varit sugen på att ersätta min Desire ett bra tag nu. Jag var extremt nära på att köpa en One S, men så blev det inte...

    Problemet för mig är som för många andra, storleken! Jag tycker att min Desire är i största laget, och jag skulle helst vilja ha en ännu lite mindre telefon faktiskt. Varje gång jag ser en liten Wildfire så känner jag mig direkt sugen på formatet.

    Samtidigt sitter tjejen på rena rama klossen till telefon numera, en Galaxy Nexus. Jag föröker ge den storleken en ärlig chans, men det är verkligen svårt, även om den är rätt tunn!

    Rent prestandamässigt så är jag absolut inte i behov av så överdrivet mycket mycket coolare grejer än vad Desire erbjuder. Jag har heller inget emot att betala för så bra grejer som man kan få in i en telefon som är i Desires storlek (helst lite mindre). Superprestanda behöver det inte vara, men det ska ju gärna kännas att man uppgraderar :-)

    ... Nåväl, Min gamla Desire får hänga med ett tag till, tills tillverkarna erbjuder något mer i stil med det jag vill ha.
     
  2. hnhl

    hnhl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det blev en Galaxy Nexus.


    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  3. Youngblood

    Youngblood Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Snart pensioneras min Desire efter 2 års trogen tjänst. Det tråkiga från start har för mig varit minnesbristen som jag tillslut gjorde slut på genom att roota den och installera diverse olika versioner av rommar.. Men jag har inte varit nöjd med någon av dem, telefonen har alltid blivit sjukt slö, trög och ostabil tillslut. Men jag är VÄLDIGT nöjd med telefonen som fysisk produkt, ruggigt skön att hålla i. Att jämföra med jobbtelefonen Samsung Galaxy S Plus så är den underbar.. Formatet är kanon och den har hållit sig väldigt fräsch dessa två år, mycket tack vare ett bra skinfodral som den oftast har legat i när den åkt omkring i fickor.. Inte en störande repa på displayen är resultatet.. Som sagt väldigt nöjde med det yttre, det inre var sådär redan från början och nu är det framför allt det som gör den jobbig att ha att göra med..

    Så Desiren åker vidare till min Far som ska prova på en Smartphone för första gången.. Själv har jag införskaffat en Sony Xperia S men som jag ännu inte har hunnit med att inviga mer än att den är fulladdad och igångstartad en snabbis. Lite större telefon men jag tyckte den stämde bäst överens med min kravspec just nu.. Får se hur den tar mig vidare i livet :)
     
  4. Tobias_W

    Tobias_W Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det blev en One X för min del. Nu är det nästan så att jag håller tummarna att Galaxy S3 är sämre eller lika bra :-). Gillar dock sense och är inte alls förtjust i touchwiz så det kanske är rätt beslut oavsett...
     
  5. Droidy

    Droidy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    HTC 10
    ROM:
    Stock rootad
    Telefon 3:
    HTC One M9
    ROM:
    Stock rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 10.1
    ROM:
    CM13
    HTC One X blir det, tycker One X är lite för stor och One S är mer lik Desire :) är verkligen nöjd med min Desire (rootad) vill knappt byta ut den :(
     
  6. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Lite motsägelsefull post, men jag antar att det är en One S du valt? ;)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  7. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Hrrmm? Då var jag inte ensam om att inte förstå detta he he (visslar) :teeth:
     
  8. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Det här kanske inte är en post för den här tråden, men hur "framtids-säker" är man om man idag köper en highend-lur (HOX, S2, kommande S3)?

    Jag är egentligen grymt nöjd med min Desire, men tycker ändå det är lite tråkigt att det är fler och fler grejjor som inte är kompatibla med den (mest spel förvisso) och avsaknaden av en bra ICS är en annan sak som ändå gör att jag vill ha nytt så småningom.

    På datorfronten har jag lärt mig att man klarar sig några år om man inte vill ha de absolut värsta grejjorna, men hur är utvecklingstakten för Androidlurar? Räcker en dual/quad på 1,5GHz och med bra grafik ett par år, eller?

    - Vad tror ni?

    BTW - räknar inte ROM's som "i stort sett funkar" som värdiga alternativ - det ska vara officiell CM9 eller liknande - därav min kommentar om bra ICS.
     
  9. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag bytte min desire mot en sgs2'a som jag kör cm9 på. Den är än så länge bara nightly men flyter på bra som satan i alla fall ;)
     
  10. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag köpte min Desire för exakt 2 år sedan. Har aldrig ägt en telefon så länge!

    Nu när jag vet hur ful SGS3 är och att den hårdvarumässigt är ganska likvärdig så kommer jag att köpa en HTC One X.

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  11. Skarhead

    Skarhead Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blev en grå One X för mig
     
  12. Simonarvestrand

    Simonarvestrand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blev en grå One x även för Mig.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  13. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har svår att välja mellan en Galaxy S2 och Galaxy Nexus... Tycker båda är lite för stora, eller jag har inte klämmt på en nexus än. Vill ha en med samma form som Desire :/ Synd att man typ blir tvungen att uppdatera pga det låga minnet...
     
  14. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Först blev det en grå htc one x som jag var nöjd med tills skärmen flippar totalt. Gick inte att använda telefonen iom att övre delen av skärmen ej reagerade samt att jag sällan ens kunde låsa upp mobilen dock fungerande alla knappar fint men i sammanhanget blev den helt obrukbar så jag bytte till en Sony Xperia s idag och jag är toknöjd. Tidigare mobiler (vad gäller Android) innan ovan nämnda är htc legend och htc desire s

    Sent from my Xperia s using tapatalk 2
     
  15. liseldisel

    liseldisel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    söker en mobil med
    *Minneskort

    * NFC

    * Gärna GNOLASS (inget måste)
     
  16. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Samsung galaxy S3

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  17. Shaggy

    Shaggy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ersatte min desire med galaxy nexus.
     
  18. robba_86

    robba_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det blir en Galaxy S3 för min del :)

    Hoppas bara inte att den känns allt för billig i jämförelsen med de solida byggen Htc presterar...
     
  19. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag har ändrat mig. Det blir en SGS3 pga sd-kortsplats, antagligen bättre batteritid. Glonass och suveränt ljudchip är också tummen upp :-).

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  20. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jaha då har man varit o förlängt abbet då. Det blev en vit HOX :cool: Faan också hade lovat att inte göra detta men svag som man är he he :teeth:
     
    MatDiggy gillar detta.