Problem: Dålig mottagning oneX. kolla era telefoner

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av henriq, 5 apr 2012.

  1. Milliz83

    Milliz83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fortsätt klaga!

    Tycker det är riktigt bra av er, ni som kontrollmäter signalstyrkan på era telefoner och att ni rapporterar att detta är ett problem.
    För mig är detta verkligen ett problem. Byggnaden jag jobbar i är känd för att ha smådålig täckning. Vissa har ingen täckning alls i matsalen medan vissa inte har det ute i produktionen. Jag har aldrig haft detta problem med min gamla Desire. Med den nya HOX så hade jag däremot ingen täckning alls ...någonstans..... Provade tom. att gå ut i vinterträdgården och jag kunde fortfarande inte ringa ett samtal (ok. stod visserligen tryckt mot väggen, det regnade). Känns dumt o lite läskigt att inte kunna nå/bli nåd när man vill. Känns oxå mycket dumt att jag har täckning med en gammal Desire och att jag sen inte har någon täckning alls med en sprillans ny telefon. Borde vara tvärtom! Jaja, har iaf fått ett returkuvert idag, så imorn skickas HOX iväg på doa så får jag hoppas på att den nya telefonen har bättre täckning.
     
  2. Gnadock

    Gnadock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    HTC 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC 10
    ROM:
    Insertcoin
    Får göra det.
    Hade Tre innan och då fungerade det att surfa iaf.. sen att täckningen var katastrofal var en helt annan sak.

    Men ska iaf DOA min telefon. Det där med skärmen, du vet ;) Den knarrar också :\
     
  3. Kessler

    Kessler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Bor i Stockholm och kör med tele2. Får inte ens ut 1mb/s när jag sitter hemma och går segt att surfa ute också (dock bättre än här hemma) ångrar som fan att jag inte tog tre, men nu är det ju för sent. Har haft mobilen sen 2/4
     
  4. lurman

    lurman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tele2 suger k*k helt enkelt. Jag svor för mig själv under tiden jag hade desiren att jag skulle byta när abb gick ut. Men jag hakade på maxi-erbjudandet. Fått ut max 2-3mb/s. I min lägenhet får jag 0.042mb/s där en polare får ut 2,5mb/s med telenor. Det suger. Och ändå stoltserar tele2 med att ha dom har full 4g täckning i min stad enligt deras kartor.
     
  5. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    11 Mbit ner, 4 Mbit upp i min lägenhet med operatören 3, centrala Stockholm

    Signalstyrka 99 dbm och 3 pinnar

    Är nöjd:cool:
     
    Last edited: 12 apr 2012
  6. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan garanterat säga att det är lurarna det är fel på. Har aldrig nåmsin haft så taskig mottagning med nån annan lur tidigare.
    Jag jämför med min gamla desire som aldrig klipper samtal i tunnlar runt stockholm medans tjejens oneX och min oneS klipper hela tiden.
    Använder även en gammal nokia e51 med comviq kontantkort med toppen mottagning i alla lägen även där andra lurar inte har täckning i källare och sånt så brukar jag ha två pinnar.
    Så nätet kan det inte vara fel på.

    Ligg på och maila htc tills det händer nåt.
     
  7. mikaelgo

    mikaelgo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag är inte helt med på om - 85dbm är superkasst på HOX. Det verkar ju vara folk som har sämre. Jag ligger på mellan 4 och 8 mb/s ner och mellan 2-3 mb/s upp i dataöverföring och kör med 3, vad är skäl till doa hur kasst ska det vara och vad borde den ligga på? min DHD ligger på -80-85dbm
     
  8. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det är en ok signal. Inget att DOA för. Allt verkar funka som det ska.
     
    Last edited: 13 apr 2012
  9. mikaelgo

    mikaelgo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack, jag blev osäker när jag läst denna tråd det verkar vara ett ramaskri och folk bytt enhet efter enhet med just mätningar i den regionen av siffror.
     
  10. spelbrevet

    spelbrevet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjo! får ut 109-111dbm på min :/
    Har ingen annan telefon att jämföra med just nu men mina två senaste telefonen (och de flesta som jag provat hemma hos mig) hade dålig teckning. Var väldigt (väldigt!) vanligt med brutna samtal på både min gamla motorola v8 och iphone 3g. Har haft mindre problem med HOX:en iaf!
    Kanske är så att det bara är dåligt teckning här? får ner mellan 1,5 och 3mbit/s trots den dåliga signalen.
     
  11. Redmosquito

    Redmosquito Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När min One x ligger på skrivbordet har jag 58% -85dbm, och med min HTC Desire har jag på samma ställe 83% och -73 dbm.

    Men när jag tar upp One X i handen så minskar det direkt till 40% -93 dbm, medan min Desire inte tappar nånting..

    Får bra hastigheter hemma ändå med One X, men på jobbet där täckningen är dålig, funkar min Desire ändå att ringa och surfa med, men One X har väldigt dålig täckning och så fort jag tar upp den i handen tappar den helt kontakt med nätet. Verkar vara samma "deathgrip" som Iphone 4 hade.. Någon som märkt samma sak när man håller den i vänsterhanden?
    Kan det bli bättre med mjukvara eller har de misslyckats med antennen?
     
  12. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Vad har det för betydelse om Tele2 har 4G täckning när du har en HOX, då den inte stöder denna teknik det är ju bara SGS2 Lte som är den enda mobil som kan ta del av 4G-nätet för närvarande... Själv är jag nöjd med Tre och min HOX som hade identisk täckning som min gamla SGS2.
     
  13. lurman

    lurman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag anade att ett dylikt svar skulle komma. Jag är väl medveten om att hox inte stödjer 4g o det var inte det jag mena. Jag mena att om man kan leverera full 4g där jag bor enligt deras täckningskarta, så borde man rimligen kunna kräva att dom levererar mer än 0,042mb/s på övriga näten.

    Föresten är det någon som problem med att den tappar det mobilanätverket titt somm tätt? Problemen började igår och jag är osäker på om det är telefonen eller tele2. Kansks en kombo. Väldigt irriterande. Kan ta någon minut innan man kommer in på det mobila nätet igen.
     
  14. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag mäter minst 4ggr om dagen med speedtest och bbk. har skittaskig downspeed. Idag har jag snittat runt 0,2mbit det kan man inte acceptera :-(
    Som bäst har jag 1,7mbit.
    Wifi är bättre. Där snittar jag runt 18mbit på en 100lina.
    Självklart ska man inte bara stirra sig blint på dbm värdena men detbär faktiskt av betydelse.
    Min lur klipper samtal i nästan varenda tunnel i stockholm. Det hände mkt sällan med min desire.
    Testa luren i tunnlar, källare, garage och tunnelbana och säg sen vad ni tyckte
     
  15. Dragonevo

    Dragonevo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Något skumt är det med HTC täckningen i alla fall


    Min samsung galaxy som har ett 3 kontantkort i sig har mycket stabilare täckning än min htc one x med mitt andra 3 kort i.
     
  16. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det värsta är när htc ljuger och säger att dom inte hört att det är nåt problem vare sig med mottagningen eller andra fel som folk har ringt in och även mailat om i mängder till supporten.
     
  17. Whey

    Whey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Problemet sitter i Tele2 och inte HOXen

    Upplever och stora problem med signalstyrka och nedladdningshastighet, byter jag kort till Telenor så har jag kanonbra signalstyrka och full kräm vid nedladdning.
     
  18. Onkel Kostja

    Onkel Kostja Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ja tele2 har problem just nu. hela familjen kör tele2 med olika telefoner och signalstyrkan är urdålig och försvinner helt då och då även på ställen där vi alltid haft bra styrka. Hoppas dom reder ut det... jäkligt tokigt annars att ta sig vatten över huvudet på detta sätt.
     
  19. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Har grymt bra mottagning för att vara Tele2...snäppet bättre än min Arc faktiskt :) Bra kvalitet när jag ringer med ;)
     
    Last edited: 15 apr 2012
  20. discovery

    discovery Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon med One X som har Telia som operatör och vill säga hur mottagningen är? Är grymt sugen på att skaffa en One X och då kommer det troligen bli med Telia som jag har nu på. Bor dock i ett område där täckningen kan vara ganska hoppig, ena dagen kan du ha bra täckning på ett ställe för att nästa dag ha dålig täckning typ två eller en pinnar.