Problem: Fast i bootloop oavsett ICS rom..?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Aleks, 26 apr 2012.

  1. Aleks

    Aleks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har ett lite irriterande problem!
    Försökte installera CM9 och AOKP, men telefonen fastnar i bootloop oavsett vad jag väljer att köra? hur i helsike får ja till de här?
    Hinner se startloggan efter att den startat om, några sekunder efter att ja klickat att ja vill uppdatera från zip, sen hinner man knappt se nån text alls och så bootar den om igen!?
     
  2. Aleks

    Aleks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men snark!! bra att man vet att man behöver hoppa in i nya cwm INNAN man faktiskt kan flasha romen på riktigt...
     
  3. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Konstigt, jag kan installera utan problem från både Gingerbread & ICS. Wipear du allt innan du installerar?
     
  4. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Om man är på ROM med annat filsystem eller ROM som inte är ICS baserad kan man tvingas installera ROM:en två gånger.
    Första flashningen är för att installera kernel. Det beror på att kernel måste skrivas över först för få rätt kernel installerad för att få en lyckad flashning av ROM:en utan bootloop. Andra flashningen är för att installera ROM:en. Det är inte alltid detta behövs att köra zippen två gånger då allt skrivs över och installeras första gången men till största är det så och det gäller mestadels stock ROM:s och GB baserat.
     
    Last edited: 26 apr 2012