Diskussion: Buggar och andra störningsmoment

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av mrNoodles, 19 mar 2012.

  1. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Som jag förstått det så stödjer inte telefionen USB mass storage. Däremot stödjer den MTP (Media Transport Protocol), som är skräddarsytt för överföring av mediafiler och inget annat.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Transfer_Protocol
     
  2. Nightsblood

    Nightsblood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Angående överföring och MTP, jag har ett gammalt XP på min burk och det går inte att släpa över filer till telefonen, det går enbart om jag använder Media Go. Jag får upp telefonen som en hårdisk på datorn och jag kan gå in i mappar och kolla filer, foton kan jag ej få upp även om just filerna syns. Ska jag försöka föra över musik så står det ett felmeddelande att enheten slutat svara eller kopplats ifrån. Det funkar bra i windows 7 däremot.. Någon som vet vad detta kan bero på?

    Och ja, jag har mediaplayer 11 och såklart installerat pc-companion på datorn.
     
  3. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Syster har en netbook med Windows XP och förhoppningsvis en del uppdateringar.
    Denna går fint att föra över filer och se bilder etc med Xperia S.
     
  4. Nightsblood

    Nightsblood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ok, då ska det gå iaf.. Har snackat med support och de hade ingen aning vad det kunde bero på heller. Sjukt störigt att behöva använda media go för att föra över musik, inte världens bästa program direkt..
     
  5. Mupster

    Mupster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 5
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    bara för mig som alla notifieringar som ska dyka upp inte gör det, framförallt är det facebook som krånglar, jag menar notifieringen på låsskärmen... jag har kryssat i alla rutor och dylikt men det vill inte funka iaf.
    vilken typ av notifierungar är det som ska visas där ? alla Fb händelser eller bara vissa ?
     
  6. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Enligt länken jag postade skall WMP 10 eller senare vara allt som behövs. Prova att avinstallera PC-Companion och eventuellt andra SE/Sony relaterade program du kan ha installerat. Det kanske blir någon konflikt med druvrutinerna när dessa är installerade.

    PÅ andra forum har folk lyckats föra över mediafiler genom drag and drop.
     
  7. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Har samma problem.. Ser bara nya meddelanden. Inte kalenderhändelser, missade samtal eller ny epost..

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  8. oeriksson

    oeriksson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har XP på jobbdatorn och där kommer telefonen upp som en disk och det går fint att bara dra över filer. Inga program eller drivrutiner installerade som har med telefonen att göra på den här burken. Måste ju gå att få till det på en Mac då också...
     
  9. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag tror det är en generell begränsning. För enheter som har SD-kort så kan ju operativsystemet på telefonen inte använda SD-kortet samtidigt som den är monterad som Mass Storage i en dator. Om lagringsenheter som monteras som Mass Storage blir oåtkomlig för andra källor så innebär ju det ett problem för telefoner som bara har en lagringsenheten; det finns ingen enhet som kan "frikopplas" som Mass Storage.

    Detta är dock min förståelse av det hela, vilken kan vara felaktig.
     
    Last edited: 27 mar 2012
  10. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Går inte att svara ibland när det ringer. Sveper fingret men inget händer. Såg nån annan som hade samma fel. Fler som är drabbade? En STOR bugg. Om det inte åtgärdas snabbt kommer jag försöka lämna tillbaka den.

    Sen tycker jag den spelar in dåligt. Ofta helt suddigt bild och även lite hackig bild. Min sgs spelade in bättre filmer...
    Ångrar jag inte tog en nexus
     
  11. Nightsblood

    Nightsblood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Testade att avinstallera allt som har med telen att göra och installera på nytt, prövat varenda usb-port också men inget hjälper. Får väl installera windows 7 helt enkelt..
     
  12. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Finns inget stöd för MTP på MAC. Däremot skall SE's Bridge For MAC funka, men även Android File Helper (kräver dock Android 3.0 eller senare).
     
    Last edited: 27 mar 2012
  13. vardagsrum

    vardagsrum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hur gör jag om jag vill föra över stora filer till telefonen. Testade föra över en film på +4gig via utforskaren men då klagar den på att filen är för stor.


    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  14. henc

    henc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Problem med avbrutet samtal

    Jag fick detta problem efter att ha använt min SXS i en vecka.
    Efter att jag ringt upp och motparten svarat så bryts samtalet efter några sekunder (detta händer efter varje samtal). Efter att samtalet brutits så måste jag ange min pin-kod till SIM-kortet för att telefonen skall låsas upp. Jag har provat att starta om telefonen, dra ut SIM-kortet utan ngn bättring. Ibland när samtalet avbryts så dyker ett meddelande upp som säger att processen "com.android.phone" avslutades oväntat och försök igen.
    Jag har ännu inte provat att göra en total återställning.
    Är det ngn som råkat ut för samma problem? Tacksam för svar.
     
  15. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Prova om man kan återställa data för den processen bara

    Annars är ju som du säger en återställning på sin plata

    Skickat från min Xperia S
     
  16. henc

    henc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för ditt snabba svar!
    Problemet är att jag inte hittar ngn process under inställningar/appar/alla som heter com.android.phone! Det blir väl till att börja om från början:cry:
     
  17. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    FAT32 som de flesta SD kort samt utökade minnesareor typ det inbyggda 32 Gigs minnet på SXS har en begränsning på runt 4 GB, så du får nog paketera om din fil till något mindre.
     
    vardagsrum gillar detta.
  18. bunka

    bunka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    på tal om GPS

    Angående GPS problemen. Jag hittade en reply till en tråd på Sonys hemsida:
    "If you are still awaiting the Firmware update here is a work around you can try works for me...



    Previous time out <10 minutes... Just completed a 55 minute bike ride without timing out...



    What you need to do is Purge Assistance Data



    Do this by opening the dialler and press the following characters: *#*#7378423#*#*

    Service Tests>GPS> Purge Assistance Data

    Then OK



    Back out of the Service menu and GPS should now work"

    Har inte stött på problemet själv och vet inte heller hur "OK" det är att göra på det här viset men för er som vill prova så.
     
  19. Vesa

    Vesa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu har jag hittat en störande grej som jag undrar om fler har på sina telefoner.

    När jag ringer via 3g nätet är samtalskvaliteten perfekt men så fort den slår över på gsm så hör jag ett knastrande ljud i högtalaren som låter som när man lägger en mobil på stereon och ringer. Ljudet försvinner när jag använder headset. Verkar som gsm antennen påverkar högtalaren. Sjukt störigt!

    Är den någon som kan testa på sin om det är samma eller om det bara är min?

    Gå in på Inställningar->Trådlöst och nätverk->Mobila nätverk->Nätverksläge och ändra till endast GSM. Ring upp någon och prova.
     
  20. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har upplevt samma problem men aldrig tänkt på om jag haft 3g eller gsm täckning. Ska testa och återkommer sen