Undersökning, vad får dig att skaffa ny mobil?

Diskussion i 'Allmänt' startad av infexis, 26 apr 2012.

?

Varför?

  1. Funktioner

    14 röst(er)
    22,6%
  2. Popularitet

    0 röst(er)
    0,0%
  3. Prestanda

    27 röst(er)
    43,5%
  4. Uppdatering

    8 röst(er)
    12,9%
  5. Sönder/Förlorad

    5 röst(er)
    8,1%
  6. Design

    2 röst(er)
    3,2%
  7. Övrigt

    6 röst(er)
    9,7%
  1. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Byter i regel en gång per år.
    Sedan N1 byter jag när ny Nexus kommer ut.

    Funktioner, OS och Prestanda har väl med mitt val att göra.
     
  2. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Tanken är toppmodell vartannat år men nu blev det 1,5 då SII LTE dök in med ett fint erbjudande...

    Bättre prestanda och nya funktioner tilltalar mig. Oftast så kommer nya funktioner med prestandan då man kan börja använda telefonen till de funktioner som redan fanns. Till exempel så blev det underbart att använda mobilen som hotspot med LTE... SGSen gjorde det underbart att surfa jämfört med tidigare lur pga större skärm. Så för min del ger prestandan nya funktioner!
     
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Funktioner.

    Valde bort Android då jag ville ha en telefon som alltid fungerar. Ångrar mig inte en sekund. Så snart en Android går lika rappt som min Lumia 800 går jag tillbaka. Eller det plus att jag vill ha med mig integreringen av sociala medier. Och stabilitet. Och flyt. :)

    Prestanda förstår jag inte varför man väljer efter som första val.
     
  4. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Byggkvalite, os och behov av ny mobil.
     
  5. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    när väl batteriet är slut körd sammt när mobilen blir slut körd så sammla i hopp till en bättre mobil prestanda och stabilt prio 1 sony eller htc Samsung Aldrig sämsta skiten usel product kvalitet sammt support
     
  6. Deadbeat

    Deadbeat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har en tendens att tappa bort mobiler på fyllan, är inne på min 3:e Androidmobil nu. Får se hur länge jag får ha kvar den här :P om jag nu mot all förmodan inte skulle tappa bort den här så byter jag nog nalle om ett år då avbetalningen är slutförd.

    Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
     
  7. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Tröttnar och vill ha något nytt, tröttnade egentligen på min sgs2 redan efter några månader

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  8. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Brukar byta när det kommit någon ny som är bättre. Har aldrig bytt pga att den gått sönder mm, förresten har ingen gått sönder heller. Byter numera efter ett år, förr var det ca 2 år mellan bytena men då hände det inte så mycket med telefonerna som det gör numera. Några blev kortlivade pga dåliga funktioner eller dålig design. De flesta har sålts vidare efter jag bytt till ny. Av de 15 jag har haft sedan 1996 har alla utom 4 sålts vidare. Förhoppningsvis ska min Xperia S vara mer än ett år. Nu har man ju minne som räcker till. Fast om ett år så byter man väl ändå då det alltid finns nåt nytt som lockar.
     
  9. sinistral89

    sinistral89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Personligen brukar mobilen vara brukbar för mig i 2-3 år. Vid 3 års ålder går den antingen sönder eller försvinner. Byter bara mobil då. Förutom när jag köpte Arcen, hade fått ny mobil (Sony Ericsson Hazel) 7-8 månader innan men önskade mig en Android till födelsedagen och då blev det en Arc.

    Skulle personligen aldrig köpa en ny mobil bara för att den gamla inte är "the shit" längre. Sedan är man lite av en collector (har kvar alla spelkonsoler som jag någonsin haft förutom dem som gått sönder (har köpt nya pga detta)).

    Mitt personliga rekord är en mobil som jag hade 5 dagar innan den hamnade i tvätten då polaren plockade upp alla kläder från golvet och bara hivade in allt i maskinen utan att kolla fickorna innan. Mobil, pengar och foton gick åt helvete :P
     
  10. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Prestanda. Ångrar mig något grovt att jag valde en x10 mini pro, skärmupplösningen tillsammans med den klena processorn och med max 2.3 (med rootning och diverse huvudvärk) sållar bort väldigt många appar. Apparna är viktigast.