Zenithink C91 ZT-280

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av botze, 30 sept 2011.

  1. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Bilden föreställer givetvis tillgängligt minne för appar, inte RAM som är något helt annat. Ber om ursäkt för detta :o
     
  2. DRUTTEN 78

    DRUTTEN 78 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    problem med skärmen

    Hej har en c91 kommer inte åt att nollställa plattan då skärmen endast har ett fåtal träffpunkter. Har startat om och uppdaterat systemet flera gånger.
    Har nu kommit till vägs ände.
    Det är min dotters platta och kan tänka mig att det kan vara någon skit app som ställt till det.Kanske ska säga att jag hade problemet för några dagar sen men funkade att köra uppdatering.Men nu blir det ingen skillnad.
    Min andra dotter har en likadan men inga problem.
    plattorna är ca 3 månder.Tar tacksamt emot all hjälp och tips om hur man kan gå till väga för att nollställa systemet.
     
  3. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hmm låter som hårdvarufel i mina öron, har svårt att se att en app skulle gjort detta. Du har alltså uppdaterat mjukvaran från zenithinks hemsida?

    Finns väl även ett "reset-hål" längst till vänster bland utgångarna......
     
  4. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    faan åkte på tull, nu vill dom ha in följande uppgifter: Faktura/orderbekräftelse med varubeskrivning och varuvärde inkl. frakt.

    Någon som vet hur man kommer undan så lindrigt som möjligt?
     
  5. olskar

    olskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER



    Har samma problem jag, väldigt tacksam om någon har tips!
     
  6. hace

    hace Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Varifrån har hi beställt plattorna?
     
  7. zoman

    zoman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag råkade ut för samma sak. Jag skickade in min bekräftelse från aliexpress och fick betala 353 kr när jag hämtade paketet. 253kr moms och 100 kr till posten. Såg sen att säljaren (Eternal team) hade skrivit gift och 40 dollar på paketet. Jag antar att tullen bara "testade" och det gick ju hem den här gången xD
     
  8. approximativ

    approximativ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min kom idag och jag är verkligen nöjd överlag, helt värd pengarna, stört mycket skönare att surfa på än min LG O2X.

    Dock har jag några bekymmer:

    1. SD-kortet verkar inte hittas. Under lagring står det 6 gb, både totalt och ledigt, men i Astro och ES står det att minneskortet antingen är tomt, unmountat eller icke existerande. När jag öppnar exempelvis Evernote säger det att programmet behöver ett SD-kort för att fungera. Behöver det formateras, hur isåfall?

    2. Vissa appar stöds inte, såsom officiella Facebook och Handelsbanken. Är det bara att acceptera?
     
  9. agneos

    agneos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vad kostar den om man beställer?
     
  10. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb
    Min kostade strax under 1200:- på Eternal.
    Dum fråga egentligen, det är väl enklare att söka själv eftersom det står på flera ställen var man kan köpa den.
    Annars finns ju google också.
     
    agneos gillar detta.
  11. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    för mig blev det 1200 + moms o tull osv som troligen hamnar på cirka 400
     
    agneos gillar detta.
  12. Flurf

    Flurf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  13. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb
    Varför ingen köper från Ebay? Kanske för att många handlat från eternal utan problem, kanske för att det är billigare från eternal, kanske för att det är snabb frakt, kanske för att de skriver ner priset så man kan slippa tull och moms.
    Räcker det?
     
  14. blorro

    blorro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    "Slatedroid"
    Finns en hel del Custom ROM:ar och även tillverkarens orignial-rom:ar läggs upp där.
    Många tips och tricks för den här plattan.
     
  15. troksude

    troksude Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är rätt sugen på att skaffa en platta och hittade C91 med 1GB RAM och 4.0 på rea hos en kinesisk webbutik, $161.49 med fri frakt. Det blir ungefär 1100kr. Det är väl ett bra pris? Finns den billigare någon annan stans?

    Jag har ögnat igenom hela tråden, men det är en del saker jag inte riktigt fått svar på. Hur är det med SVT play? Är det någon som fått igång det i högre än lägsta upplösningen? Finns det hopp för att det ska gå i framtiden?

    Finns det några fler svagheter med plattan som man bör känna till innan köp?
     
  16. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Bara jag som inte får igång spotify? blinkar bara till svart sen händer det inte något mer.
     
  17. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Det låter ju som ett kalaspris. Men vilken kinesisk webbutik? Länk? Det finns många oseriösa därute och det finns många varianter av denna platta, mer eller mindre äkta, med t.ex. resistiv skärm...

    Får bara svtplay att funka med sämsta upplösningen. Har vissa förhoppningar om att det ska funka med nyaste versionen av flash i ICS (nu funkar bara flash 10.0 i ICS).

    Jag måste säga att jag tycker att plattan är rätt laggig, vet inte om det är ICS eller plattan men jag tycker den laggar för det mesta, framför allt vid animeringar t.ex. zooma i karor/bilder/webplatser, svepa mellan skärmar o.s.v. Men har man inga höga krav på flyt o.s.v. så funkar den finfint.
     
  18. Jorgen

    Jorgen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem med minnet på min tablet med snarlika specs, en MID YX-10A03 även kallad OPAD A10+. Jag testade flera olika minneskort och formaterade om kortet också utan att jag fick det att funka. Testade även att göra en fabriksåterställning men det löste inte heller problemet. Därför har jag nu skrivit till återförsäljaren, men jag är väl inte alltför hoppfull. Hoppas att det går bättre för dig!

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  19. approximativ

    approximativ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det som var problemet för min del var helt enkelt att tableten behöver ett minneskort eftersom appar inte kan använda det interna minnet för att spara information. Dock kan jag heller inte redigera något på det interna minnet eller skapa mappar exempelvis, det känns lite skumt. Men när jag stoppade i ett minneskort löste jag mitt problem iaf.
     
  20. D4GGe

    D4GGe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    äger en "c91 upgrade" som jag uppdaterade med dessa filer http://www.zenithink.com/Eproducts_C91_2.php?download

    efter att jag updaterade den så har tuchen flippat ur totalt och den "känner" tryck slumpartat över hela skärmen konstant så nu är den i princip obrukbar.

    någon som vet någon fix för problemet alternativt har hört om någon annan som har samma problem?

    skall tilläggas att jag testat att installera om den ett antal gånger efter att problemet uppstod utan resultat och att jag knappt kan göra ngt inne i android då buggen inte tillåter det så att säga.