Kräva kompensation?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av chrippe7, 11 apr 2012.

  1. HugSeal

    HugSeal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ja, det kan jag faktiskt. skall jag godkänna något så anser jag det vara en självklarhet att ta reda på vad jag faktiskt godkänner.
     
  2. exciter

    exciter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad säljaren sagt i butiken spelar ingen roll i detta fallet.

    Han är INTE återförsäljare av Studentabonnemangen och det ingår inte i hans jobb att veta villkoren för dom. Plus att du inte har skrivit avtal hos honom, vilket gör att det inte finns något "muntligt avtal" som vissa snackar om här.

    I vanliga fall när du tecknar ett abonnemang så kan du välja 0 månaders bindningstid hos Tele2. MEN när det gäller Studentabonnemang så finns det självklart en hake för att det kostar 59:-/mån istället för 89:-/mån. 12 Mån bindning Och detta står klart och tydligt när man beställer det och det är inte dolt i avtalet. http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/telefoni/tele2-mobiltelefoni#p373

    Sen när kan man avbryta bindningstid utan att betala ur sig hos en svensk operatör?

    Att hålla på och försöka driva detta vidare är helt meningslöst!

    Det är som att jag går in på Elgiganten i Stockholm, frågar massor av frågor, sen drar ner till Elgiganten i Göteborg och skriver på ett avtal utan att läsa igenom och sedan hävda i efterhand att säljaren i Sthlm (som jag inte köpt av) sa att något gällde som egentligen inte gällde på det avtal jag tecknat i Göteborg.

    Rätt ska vara rätt! ;)
     
    Last edited: 13 apr 2012
    Sleepwalk gillar detta.