Fråga: USB anslutning ?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av matkoh, 22 mar 2012.

  1. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmmm.

    När jag ansluter min Sensation med ICS till datorn med USB, så får jag frågan om vilken typa av USB-sammanlänkning: Windows eller MAC, men jag kör enbart Linux på alla mina datorer. Vilken anslutning ska jag välja ???
     
  2. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Har också linux och den frågan får inte jag. Valet på min är och har alltid varit "Bara ladda" eller "Diskenhet". Samma med makens som kör stock ICS.
    Hur gör du för att få denna fråga? Är luren påslagen normalt när du får detta? Har du något särskilt program igång? Har det alltid varit så? Är luren brandad? Kanske nån app?

    För min del har jag alltid bara luren påslagen i vanligt läge utan att starta någon app.
     
  3. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmm.

    Först kommer frågan om Bara ladda .. & efter jag klickat på OK så dyker denna fråga upp. Helt ren lur, inga speciella appar.
     
  4. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Va konstigt. :eek:

    När jag bläddrar lite bland mina inställningar och kommer till Mer > Internetdelning och surfpunkt så finns det alternativ för Inställning för USB-sammanlänkning där det av nån anledning står Windows på min just nu, jag har aldrig använt den funktionen. Det verkar som om din lur vill agera surfpunkt istället för diskenhet.

    Förresten när jag kollar på själva bilden som kommer upp där jag kan välja mellan Bara ladda och Diskenhet så finns det några val längre ner:
    HTC Sync
    USB tethering
    Internetpassage.
    Jag har inte förbockat något av dessa alternativ. kolla att alla dessa är urbockade hos dej också.
     
  5. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmm.

    Där var det USB tethering var förvalt. Och nu har jag MacOS som sammanlänkning (mest likt linux).