Program för att ringa med dold nr till okända

Diskussion i 'Applikationer' startad av Keviac, 1 jul 2010.

  1. Keviac

    Keviac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rubriken beskrivning är inte helt korrekt, men vet inte riktig hur jag ska kunna förklara det på ett bättre sätt.

    Hur som helst så gick jag över till android från winmo för några dagar sen, allt fungera jätte fint och jag är super nöjd. Dock så saknar jag en funktion som finns till winmo men som jag inte lyckas hitta till android.

    Funktionen som finns på winmo går ut på att man kan har telefonen instället på att ringa med dold nr till alla förutom dem som man har sparad i sin telefonbok, det är bara när man ringer någon som finns sparad i sin telefonbok som sitt eget nr syns hos mottagaren.

    Är det någon som känner till apps som kan utföra den typen av funktion, eller att någon är duktig på att göra ett eget app som klara av det :P
     
  2. adsa

    adsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    har för mig jag sett nått program som kan lägga till prefix (eller vad det heter) före vissa nummer. Och sen har jag läst att om man lägger till ett prefix framför ett nummer så blir det dolt. Då borde man ju kanske kunna välja att den ska lägga till det prefixet framför alla nummer som inte finns i kontaktboken. kommer dock inte ihåg vad det hette :/
     
  3. Jive

    Jive Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  4. Keviac

    Keviac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo jag läste lite om den oxå, det är nog den närmaste lösning som jag finner i dag.. men nackdelen blir att man måste editera hela sin telefonbok för att det ska fungerar, vilket kan vara lite jobbig
     
  5. real843

    real843 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Annars funkar väl #31# innan numret man ringer för att dölja sitt?
     
  6. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Ja men grejen här var väl att automatiskt lägga till #31# när man ringer upp nummer som inte finns i telefonboken?
     
  7. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
  8. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej! Det är vi som står bakom Prefixer-appen som refereras till i flera länkar här ovan. Vet inte riktigt vad du menade med att du måste gå igenom hela telefonboken för att få det att fungera?
    Förslaget som vi gav till "TheBasterd" här: https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=157724&postcount=4 skulle ju kunna fungera för dig, men det du kanske (och antagligen) menar är att du inte har sparat dina kontakter i telefonboken med någon landskod och därför behöver uppdatera den med detta?
     
  9. dabman

    dabman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej det han menar är:

    Makein call:

    Kod:
    If number is in phonebook
      Then
        Show my number 
      Else
        Hide my number
    End
    
    Typ!
     
  10. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har dolt nummer inlagt generellt via operatören som normalläge för alla när jag ringer.
    Men till vissa vill jag att de ska se att det är jag som ringer och då är det bara att lägga in *31 ¤ före telefonnumret i Kontakterna.

    Svårare än så är det inte. Förstår inte problemet.
    Och om man visar numret för alla så lägger man in det på dem som man vill dölja för.

    Finns numret inte i Kontakter slår man det före beroende på om man vill dölja eller visa beroende på hur man har grundinställt.

    Dock att tänka på är att det inte funkar vid sms och mms.
     
  11. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    @dabman: Förstår att det där var själva grundproblemet i Keviacs undran, men ställde oss mer frågan till vad som avsågs med:
    ...i kommentaren till tipset om Prefixer.
    Nåväl, petitesser... :-)

    För att förklara tanken med Prefixer är det ju just att man inte ska behöva hålla på med att se till att telefonboken innehåller/inte innehåller vissa koder hit och dit, utan att kontakterna ska kunna hållas så rena som möjligt. Rätt vad det är har man bytt operatör och abonnemang och det är nya koder eller för den delen inga koder alls som ska användas.
    Prefixer sköter istället tillägget av specialkoder precis i uppringningsögonblicket baserat på regler du själv satt upp, vilka enkelt kan kopplas bort eller förändras allt eftersom ens behov förändras.

    Visst finns det även andra program som tar den (i vårt tycke) mer groteska vägen och går igenom hela telefonboken och ställer om alla nummer. Men vi känner oss personligen inte direkt bekväma med sådana... Dessutom kan du ju då inte heller synka dina kontakter samtidigt mot flera telefoner med olika abonnemang heller.