Problem: Strul med Sensation efter ICS

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av jeo, 14 mar 2012.

  1. Piko71

    Piko71 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har gjord det. Först krävde luren att uppdatera appen och sedan appen begärde att jag laddar ner nya kartor för den vägrade navigera på de gamla. Sedan dess allt fungerar som förut med undantag att jag förlorade "history".
     
  2. mogge

    mogge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2009
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Två saker som irriterar mej efter är uppgraderingen är dels att kontaktbilderna försvunnit i Handcent SMS, inte hela världen iofs, men ändå. Jag har testat tipsen tidigare i tråden (eller om det var en annan tråd) men det hjälper inte.

    Sen har ordlistan i Scandinavian keyboard buggat ur totalt. Klickar man på något annat ord än det föreslagna så händer inget, man får peta 3-4 ggr innan det "tar". Jag har växlat över till stock keyboard så länge, men jag tycker scandinavian keyboard är mycket bättre. Tex så har man ju snabbåtkomst till smileys genom att hålla nere enter-knappen. Finns det en liknande funktion i stock?
     
  3. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag vet inte hur det är med stock men många med mig kör Swiftkey. Den är helt suverän. :)
     
  4. Albin

    Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II
    Info:
    Primär lur efter att min Z3 dog.
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Info:
    Batteriet stendog.
    Min batteritid har blivit riktigt usel. Trodde först det berodde på nån ny app, men en kompis med Galaxy S II har också fått usel batteritid efter uppdateringen. Idag utbrast han plötsligt "Jag vill sparka ICS-uppdateringen i pungen!"

    Tidigare laddade jag telefonen varje natt, men sedan ICS-uppdateringen måste jag ladda två gånger om dagen. Den fullkomligt käkar upp batteriet.
     
  5. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Sänk ljusnivån på skärmen, kör bara WiFi när du använder det, stäng av autosynk osv :)

    Du kan ju kolla dina batteristats vad det är som drar mest batteri och åtgärda därefter.

    CoinInserted with my Sensation Z710e via Tapatalk 2
     
  6. aloc

    aloc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    De buggarna jag märkt efter uppdateringen är:

    * Man kan ej starta kameran från lås skärmen om man använder face unlock
    * Standard webbläsaren kan ej öppna länkar från andra appar längre (Har bytt till Chrome beta)
    * Telefonen är ofta aktiv trotts att skärmen är släckt
    * Det kan ibland ta upp till 5 sekunder innan skärmen tänds när man trycker på powerknappen (händer sällan, kan vara kopplat till face unlock)
    * Inga appar är listade under batterianv, endast skärm, wi-fi osv visas
    * Gmail appen är borta från market, appen som ersätter den saknar funktioner och är fulare

    Förutom de små buggarna ovan så är jag mycket nöjd med uppdateringen! Helt klart värt det!
     
  7. pkerwien

    pkerwien Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Märkt samma sak, men aldrig använt face unlock.
     
  8. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
  9. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Men varför varför varför ska lurjäveln börja vampyrsuga batteritid?! Jag hade 35 timmar i luren för två dagar sedan. Idag, efter upgrade dyker mitt Anker som en jävla sten. Vafan lider HTC av-.-
     
  10. Footy

    Footy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    någon som vet när htc kommer med nästa uppdatering eller har hört rykten??
     
  11. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Jag har fått problem med dataanslutning efter ics uppdateringen. Slutar att Fungera å enda sättet att avhjälpa det är att starta om telefonen. Någon som varit ut för liknande?
     
  12. Lunatico

    Lunatico Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    111

    MINA ENHETER

    Är det någon här som har fått rätt på buggen med att kontaktbilderna inte syns i andra appar?
     
  13. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Alltså. den här uppdateringen är ju ett enda jävla stort aprilskämt. Mina Ankerbatterier är lika fördömt usla nu som det där förbannade skitbatteriet HTC skickar med i telefonen vid köp. Min juicedefender-app (den man betalar för) är också useless. Jag hittar inte till inställningar för att få bort det där jävla "vibrator"surret vid varje knapptryckning. Vad är HTC för samhall-skit egentligen... Är otroligt jävla upprörd nu.
     
  14. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Och att jag ska behöva roota telefonen och köra InsertCoin för att den ska funka är ett vulgärt Nördskämt. Efter att jag skaffat Juicedefender Plus eller Pro samt 1900mA Anker-batterier fick jag ut 35 timmar ur telefonen. Nu är jag nere på samma äckliga ca 10-12 timmar som jag hade med det där skämtet till batteri som följde med telefonen. Jag hatar HTC.
     
  15. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon som vet hur jag stänger av det där surret som är default vid "tangenttryckning" då man skriver t ex tweets eller vad som? Jag hittar det inte. Tycker att jag stängt ner allt vad vibrationer heter men likafullt surrar kräket.
     
  16. bertone_x19

    bertone_x19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    magnutz: pröva med Inställningar... Ljud... Vibrera i respons - jag tror att det är den du tänker på.
    När det gäller batteritid gick jag från 10-12 timmar med orginal batteri till ca 30 med Sensation XE batteri i kombination med ICS - vilket som haft mest inverkan vet jag inte... jag bara njuter! :-)
     
  17. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Det var väl ett "jefla" klagande i den här tråden....:P

    Hjälp till självhjälp är att få "häcken ur vagnen" och göra en fabriksåterställning.

    Kan det vara så svårt ?? ;)
     
  18. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Bristfällig info från mig. Jag har - efter att ha uppdaterat telefonen och fått röv-dålig batteritid gjort följande:

    1. Backuppat allt. (La sedan in mina foton/videos/sms/mms. inte något mer)
    2. Gjort en factory reset
    3. Drainat batteriet
    4. Laddat det fullt
    Fortfarande inte bra.

    Varför är de så jävla dåliga? (HTC och eller de som programmerar...)

    Jag orkar inte strula med InsertCoin för när jag läser om de som använder andra roms finns ju problemen kvar och ibland även andra roliga utmaningar som tex utebliven WiFi, etc. Jag är jävligt less på smartphones nu och vill mörda min.
     
  19. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nej, det har jag gjort. Fick lösa det genom att gå in i text-skrivande och där klicka på SV på tangentbordet och därifrån gå till "inställningar" (kommer inte dit från annat håll tydligen) - där fanns rutan jag letat efter.
     
  20. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jag känner inte igen problemet som du har.... en viktig sak med en Smartphone är att den vill ha kontakt hela tiden endera via WiFi eller 3G.

    Har inte luren kontakt eller dålig kontakt så blir det bara skit och man kan lika gärna knäppa av luren !

    Har du ett bra nät ??

    Sen kör jag enbart appar från Google Play, eftersom jag hela tiden kör det senaste så försöker jag då också minimera mängden appar så att jag inte får in nåt buggigt "skit.

    Har du en massa appar installerade ?