Tips: Galaxy note 2 4g

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Robbson, 18 okt 2012.

  1. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Otroligt! Samsung släpper sina säljsiffror för Galaxy Note II och den har (på en månad) redan sålt i fem miljoner enheter. Det tycker jag låter som en fullständig succé för en mobil med såpass stor skärm. Den första versionen av Note sålde väl i tio miljoner enheter de första tio månaderna, så det visar bara att vi alla som älskar Galaxy Notes har helt rätt.

    Artikel i sin helhet: http://www.mobil.se/nyheter/5-miljoner-salda-note-2-pa-en-manad-1.515162.html
     
  2. condoriano93

    condoriano93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok har nyligen beställt Note II 4G. Ni som redan har det hur länge laddade ni batteriet för första gången? Eller var det redan laddad i förväg när ni fick den?
     
  3. maloj

    maloj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hade väl lite drygt 60 % batteri vad jag minns vilket räckte gott för en dags pillande. Stämmer det här fortfarande att man ska typ ladda batteriet 24h eller sådär första svängen eller är det en skröna :)
     
  4. zulle

    zulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    206
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Nope bara ladda upp och sen är det tuta och köra ;)
     
  5. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER


    Emulering av minnesenhet *hmm*...


    Jag har aldrig tagit ur mina gamla minneskort ur mobilerna någongång. Det har helt enkelt aldrig har behövts och minneskort har ju alltid följt med i enheterna förut. Men nu ikväll tänkte jag ändra på det och sätta in ett i den nya mobilen istället. Tycker det är bra att Note 2 även har plats för ett separat minneskort, så man kan flytta över lite större appar, foton och annat till det istället...

    Så sagt och gjort, rensade minneskortet på min gamla Xperia X10 och monterade därefter ur det ur mobilen.
    Satte därefter i sd-kortet från gamla Xperian i nya phonen och Note 2 talade om att chipet hade 8 GB i ledigt utrymme. Bra, det duger för att testa tänkte jag.

    Körde sedan appen "App 2 SD" (Länk: https://play.google.com/store/apps/...wMiwiY29tLmEwc29mdC5ncGhvbmUuYXBwMnNkLnBybyJd

    Trodde allt skulle gå jättebra men då talade appen om att lagringsenheten var emulerad... något sådant. Eller rättare sagt, den kanske behövde emuleras.

    Om jag har fattat detta med emulering rätt, så är emulering som en sorts anpassning med hjälp av software så att sdkortet passar med t.ex Android eller en speciell enhet? Stämmer detta? Det är något med olika format till micro-sd, eller...?

    Någon som köpt nytt micro-sd nyligen och som bara funkar direkt i Note 2 utan några krusiduller? I med micro-sd och sedan sköter smartphonen allt direkt från start, det är så jag vill att det ska funka...

    Här är även länk till Play och emulatorer. Men som sagt... vill helst bara att allt ska funka direkt, precis som matade stekta sparvar... jag tycker alla har rätt att förvänta sig det av en ny mobil.

    (emulator): https://play.google.com/store/search?q=emulator&c=apps
     
  6. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ingen verkar veta eller ha köpt nytt minneskort till sin Galaxy Note 2 ännu. Men den som själv har provat och nyligen köpt ett splitter nytt får gärna dela med sig sin gedigna kunskap. :)

    Ser ett minneskort (länk nedan) som verkar vara rätt. Men någon Note2-ägare får bekräfta innan jag vågar beställa det. Så det bara är att sätta i enheten och vips så sköter mobilen resten.

    Här är minneskortet: http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=100362
     
  7. maloj

    maloj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fick just hem ett 32 gb kingston. Det verkar vara plug and play. Kameran låter mig välja simkortet för att spara på och minnet går ner :)
     
    SweSonny gillar detta.
  8. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    :) Det låter ju superbra i såna fall. Har bara bra erfarenheter av Kingstons USB-minnen så då kan jag lika gärna köra på Kingston micro-sd också. Kingston har alltid bra priser på sina grejer och de är som sagt väldigt pålitliga också. Haft ett bärbart litet USB-minne från dem i 6-7 år och det funkar fortfarande som om det var nytt.

    Men simkortet Maloj..? Du menar minneskortet från Kingston..? :) haha... *förvirrad*

    Har du länk till butiken där du köpte det så köper jag samma. Letar också efter 32 GB minne så det låter perfekt! :) Lika bra å köpa så fort som möjligt innan man börjar plottra upp övriga minnet i enheten, sånt påverkar ju ram-minnet och prestandan efterhand. Vill att mobilen alltid ska vara så snabb och kvick som möjligt.
     
  9. maloj

    maloj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    sd kortet givetvis. Itpaket.se blev det
     
    SweSonny gillar detta.
  10. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    :) jo, jag vet, bara "dumma" mig lite. Riktigt bra tips, tack för det!
     
  11. zulle

    zulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    206
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Samsungs egna 32gb microsd funkar galant. Finns hos bla webhallen för runt 250kr har jag för mig.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
    SweSonny gillar detta.
  12. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tackar! Japp, precis vad jag funderar på själv och helst av allt vill ha. Hittade det igår (bifogad bild på produkt). Eftersom det är samma tillverkare (Samsung) så känns det som ett alternativ där allt bara glider på i högsta läs-hastighet.

    Synd att 64 GB inte finns men å andra sidan räcker 32 GB väldigt långt. Upphör aldrig att fascineras över att ett litet chip på 1 gram (lite kisel och plast) kan rymma uppåt 10.000 mp3-filer alt foton... Det blir från Samsung, är värt att lägga till ett par tjugor.
     

    Bifogade filer:

  13. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tillägg: Här är en ny professional variant av MicroSD på marknaden! Dessutom röntgen och magnetsäkra. Samsung original men inte så mycket dyrare om man väljer 32 GB. De här borde vara de mest ultimata att placera i sin Galaxy Note 2. Hastighet 70 MB/s (läs) och 20 MB/s (skriv). Det är ju nästan fyrahundra procent snabbare lagring eller hämtning av t.ex en bild till skärmen (!), eller annan enhet.

    Just det adderade skyddet mot magneter (magnetiska fält) och röntgen (när man går igenom flygröntgen osv) låter väldigt tilltalande. Det har aldrig varit något problem tidigare men... ja, i såna fall är det lika bra att satsa på det allra bästa redan från början, blir nog ändå billigast i längden har jag en känsla av.

    Bifogar länkar här:

    Samsung 32 GB MicroSD Pro: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/166073-samsung_microsdhc_pro_32gb_mb-mgbgb-eu
    Samsung 64 GB MicroSD Pro: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/166074-samsung_microsdhc_pro_64gb_mb-mgcgb-eu
     
    Last edited: 1 dec 2012
  14. jukkas

    jukkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Satte in ett Kingston 32GB för en vecka sedan och det var plug and play..:)
     
    SweSonny gillar detta.
  15. condoriano93

    condoriano93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Last edited: 3 dec 2012
  16. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    De ser ut å funka finfint. Enda nackdelen är väl att de är dubbla tjockleken, så man måste ersätta baksidan med ett mugen-skal och inte kan använda orginalskalet eller ett annat man gillar. Men det blir fortfarande en okej tjocklek på enheten, man får väl helt enkelt avväga extra batterikraft på t.ex långresor om man sitter och tittar på 2-3 filmer i sträck osv kontra behovet av att den ska vara bekväm i fickan osv.

    Om du inte bryr dig så mycket om garantin på din enhet så tycker jag absolut du ska köpa ett och posta hur bra det var sedan! Kolla upp Mugens olika garantier och villkor för batteriet innan bara, så du är skadeslös om batteriet mot förmodan skulle orsaka några problem.
     
  17. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag tycker nog att en separat laddare med t.ex. 5000mAh (typ http://dx.com/p/9000mah-mobile-exte...r-with-cell-phone-adapters-black-silver-54978) är en bättre lösning.

    Jag har den ansluten hela tiden när jag spelar Ingress och sladden är faktiskt inte i vägen. Likadant på buss/tåg/flyg som är andra kända batteridödare. Och man kan använda den till andra enheter. Men bäst av allt är att man bara tar bort sladden så är mobilen slimmad och fin igen!
     
  18. tsimfuck

    tsimfuck Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Platta:
    iPad
    Övrigt:
    Apple Watch 6
    Airpods Pro
    Mac mini
    Imac 24"
    Macbook Air

    Hur gör jag sen då? går fortfaranda bara välja antingen 2g eller 3g?