Google Navigation håller sig inte på vägen!

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Hotlips, 24 mar 2012.

  1. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Hej Swedroidare!

    Nu behöver jag er samlade kunskap och råd. Har sedan en tid tillbaka märkt att Google Navigation i min telefon (Samsung Galaxy S2) inte håller sig på vägen. Jag bor i Sundsvall och kör ofta E14 och Väg 83, som är hyfsat stora vägar. Nu på senare tid har jag dock märkt att Google Navigation inte är riktigt friskt. Så gott som hela tiden visar den min position ca 50-100 meter vid sidan av vägen vilket resulterar i att den "snappar" mot småvägar vid sidan om och tror att jag ska köra ut på den väg jag egentligen befinner mig på, med "följd att telefonen konstant sjötar "Om 200 meter sväng höger/vänster, Kör rakt fram".

    Jag kör Stock LPQ-rom (ICS 4.0.3). Jag har naturligtvis GPS på och låst på massor med satelliter. Jag har även provat att köra Navigeringen på frugans S2 som har stock 2.3.4 Gingerbread och uppvisar samma avvikelse. Så jag utesluter därmed ROM eller hårdvarufel.

    Är det någon smart fan därute som kan komma på vad det är för knas. Ska jag verkligen behöva köpa ett navigeringsprogram för att få vettig navigering i min Android? :mad:
     
  2. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Du har inte klurat på noggrannheten hos din telefon? Hur många satelliter har du kontakt med?

    Har inte dessa problem själv men en bekant har det på sin gamla SGS.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  3. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Ca 9 stycken... Borde ju räcka kan man tycka.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Har du testat att rensa lite med ex https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eclipsim.gpsstatus2?

    Det låter väl som att apparna får lite väl knasig information från sensorerna och att deras algoritmer då inte är jättebra att hitta de felen, men eftersom man inte alltid kan vara på vägen så undrar jag hur bra andra appar skulle vara. Kanske är värt att testa någon annan navigationsapp och köra samma tur ett par gånger.