Säljes: Obruten Note TROLIGTVIS låst till Tre (Byten intressant även olåst Note!)

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av LaRoux, 27 apr 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. LaRoux

    LaRoux Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bytt bort min iPad mot en oöppnad Note här på forumet som vi TROR är låst till tre. Jag vågar inte chansa så byter den gärna mot tex. Galaxy Nexus + en slant eller någon annan telefon,kom med förslag. Ska vara olåst eller låst till Telenor.

    Surfplattor är ej intressant.

    Är det en HOX så vill jag att du bor i närheten av Norrköping.

    Noten kan även säljas, kom då med bud.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  2. LaRoux

    LaRoux Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ursäkta att radbrytning saknas men får inte till det.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  3. arne.anka

    arne.anka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. LaRoux

    LaRoux Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  5. 73danne

    73danne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är bytet definitivt? Fick du information om att den var låst? Annars tycker jag du ska häva bytet och byta mot min Note som tidigare erbjudits.. :-) Den är olåst!

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  6. LaRoux

    LaRoux Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det är definitivt och har jag ingått avtal så har jag ingått avtal oavsett låsning eller ej.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  7. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Upplåsning finns ju annars. Med garanti dessutom.

    http://www.frimobil.nu/products/Samsung-Galaxy-Note-upplåsningskod.html

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  8. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har en galaxy nexus + extended battery (original), hör gärna av dig om du är intresserad. Bor i Göteborg, men jag skickar gärna först, om vi kommer överens.

    Edit: telefonen är inte så gammal, inte mer än 1 månad gammal. Köpte på Dustin (olåst)
     
    LaRoux gillar detta.
  9. LaRoux

    LaRoux Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du har PM. Det låter perfekt.

    Fler förslag undanbedes tillsvidare från er andra.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  10. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag varnar alla att göra affär med LaRoux då både jag och sydou här på forumet haft stora problem med honom tidigare. Köpte telefoner som aldrig skickades. Rekommenderar affär face to face med honom med krav på leg.
     
    LaRoux och dannyh gillar detta.
  11. LaRoux

    LaRoux Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Alltid fint med halva historier, efter krångel med postgång etc. Så hade ni i alla fall pengarna tillbaka - frågan är ju vart de pengarna jag förde tillbaka från början tog vägen? Och vad resterande användare här på forumet har att säga som jag både köpt och sålt saker till?

    Jag själv skulle ju kunna gå ut med en varning åt motsatt håll med tanke på alla lustiga turer från din sida, men det känns som att något som inträffade för tre månader sedan är rätt förlegat, för att inte tala om summorna det rörde sig om eller för den delen att du inte ens behövde betala något i förskott men det insisterade du ju på att göra. Du hade tom nummret till mitt kontors växel, skulle jag riskera en anställning för 1200 eller vad det var?

    Nae, jag går vidare.

    Tack för input dock!

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 28 apr 2012
  12. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag vet inte vad du skulle riskera. Jag vet att Ekman aldrig fick sitt kvitto som du skulle skicka. Folk sökte dig på fiskeforum också hittade sydou. Sen skev jag inte att man inte skulle göra affär med dig, jag skrev att man ska göra det face to face då vi är 3 här på forumet som haft problem med dig. Du pratar om pengar du förde tillbaka tidigare också. Vill du att jag ner min bank faxa mina kontoutdrag direkt till din bank med min banks underskrift? Behöver jag göra det för att bevisa att jag aldrig fick pengar av dig innan 25 mars. En sak till. Du så att du lämnade in paketet men att pallen gick sönder och att man därför inte kunde se kommit. Så fort något lämnas in till posten och de skannar det syns det genom kommit, sen pm de har paketet på kontoret eller på toa ska man ändå kunna se att det är inlämnat, det kunde ingen av mig eller sydou göra.
     
    Last edited: 28 apr 2012
  13. LaRoux

    LaRoux Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ekman fick kvittot - vad han inte fick var ordern på en reklamation/DOA men själva kvittot på telefonen med imie, betalning etc. Fick han samma dag som han fick telefonen OCH han har själv sagt att han inte behövde orderbekräftelsen då den ändå är helt värdelös. Men fina halvsanningar du far med, keep it coming.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  14. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Pm från Ekman till mig i mitten av mars.

    QUOTE=Ekman]Fasiken va trist! Ja jag vet nu att han ej är att lita på för hörde av mig igen nu ang garanti pappret. Han hävdar att han skickat det igen. Men inte fan har han gjort det. Jag menar skulle posten slarva bort det 2 ggr...Tråkigtförersom lagt ut pengar! Hoppas ni fårigen dom! Jag märkte inget speciellt när jag bytte öga mot öga. Men märker ju att han ljuger nu..

    Håll mig gärna underättad hur det går. Trist med oärligt folk!

    Kanske har du gjort rätt för dig mu gentemot honom precis som mot oss, men då jag skrev till honom 25 mars hade du inte gjort det. Du har aldrig svarat mig, vill du att jag bet banken faxa kontoutdrag till din bank, så kan du göra detsamma till min bank. Jag lovar dig, visar det sig att du har fört över pengar till som du säger innan lovar jag att du får tillbaka de pengar som du förde över den 25. Kan du göra det?
     
    Last edited: 28 apr 2012
  15. LaRoux

    LaRoux Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Han behövde aldrog få pappret kom vi fram till och första gången gick det till helt fel adress, när jag sedan frågade om han behövde det så skulle jag fixa en kopia, men det behövdes inte eftersom det var helt ovärt.

    Självklart kan jag visa det, men jag har inte orkat engagera mig eller för den delen ens tänkt tanken. Tydligen har du det, men inte hört av dig? Bra jobbat.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  16. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Sist jag hade kontakt med Ekman hade ni inte löst det, du hade bara kommit med bortförklaringar. Ska jag lägga upp mejl där jag frågar dig samma sak som här, om du kn på något sätt bevisa att du fört över pengar innan? Jag hat ställt den frågan flera gånger tidigare och kan visa det ifall det behövs. Kan du visa mig genom dina kontoutdrag att du fört pengar till mig innan 25 mars får du tillbaka summan jag fick av dig 25.

    Du pratar strunt, du var/är sökt på fiskeforum. Försökt blåsa mig och sydou och Ekman skrev inte positivt om dig i slutet av mars

    Har någon frågor om Laroux kan den ta det med mig via pm. Jag tror att Ekman och sydou också kan svara om honom. Var försiktig när ni gör affär med honom.
     
    Last edited: 28 apr 2012
  17. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Vill bara meddela att jag drar mig ur köpet pga alla rykten osv.
     
    Last edited: 28 apr 2012
  18. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Det är så lite, jag tror att alla skulle göra det om någon blivit utsatt för det jag och sydou har blivit. Det var mig han gav halva kollit. Han fotade kvittot men endast en del av kollit. Jag har kvar det på datorn eftersom det var så löjligt, vid frågor om han kunde ta kort på hela kollit så kunde han inte det eftersom han inte hade någon kamera. Det har nästan alla och om man inte har det kan man låna. Nu tog det en månad för mig att få tillbaka pengar och jag har alla mejlkonversationer, sms och pm som jag och Laroux hade med varandra. Som sagt, jag lovar dig att om du kan bevisa mig att du sänt mig pengar innan den 25 mars som du säger att du gjorde kommer jag att betala tillbaka samma summa till dig för att du inte ska ligga minus, jag lovar dig det Laroux. Be bara din bank faxa dina kontoutdrag till min bank och visa mig att det du säger stämmer så ber jag om ursäkt för allt och du får tillbaka 1650 kr som du påstår att du varit tvungen att sätta in igen eftersom första gången hade det "försvunnit" enligt dig. Sen är inte din sambo polis heller för den delen. Du hade som sagt över 5 veckor på dig att göra rätt för dig både mot mig och mot sydou men ingen av oss fick några pengar tills vi inte gick vidare med detta. Jag vill påpeka att vi till slut fick våra pengar tillbaka, efter 5 veckor
     
    Last edited: 28 apr 2012
  19. LaRoux

    LaRoux Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jaha, för bedragare mailar från sin arbets epost, ringer från kontors telefon, uppger eget kontonummer och adress, riktigt namn etc.
    Dessutom erbjuder han att skicka varan innan betalning/använda betaltjänst samt att mötas upp, ja, verkar vara typiskt bedragar material.

    Tack för att ha sabbat affären, skenheliga kamrat.

    Du väljer dessutom att utelämmna att du fått prints på mina överföringar samt totalta kontohistorik. Du vet själv att något var verkligt fel och det är klart som attan man inte bara rättar sig i ledet och gör som du vill.

    Aja detta är mitt sista meddelande, jag har inte mer att säga, men jag hoppas du är nöjd.

    Och nej, det tog inte 5 veckor, när jag väl fick reda på att du rimmligtvis inte hade pengarna hade ni båda dem direkt. Herrå.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 28 apr 2012
  20. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Du trodde väl att vi var såna som inte har koll, för du slutade svara i telefon när vi ville komma i kontakt med dig. Att erbjuda sig skicka vara innan man betalar är ett fint sätt att inge förtroende mot köparen. Vad är ditt riktiga namn? Vad heter din sambo?

    Jag har inte sabbat, jag anser att jag har varnat andra köpare. Jag säger inte att man inte ska göra affär med dig, jag sa bara att man ska vara försiktig och kolla leg och endast face to face möten med dig.

    1. Kan du be din bank faxa kontoutdraget som visar att du förde över pengarna innan den 25e?

    2. Varför skickade du aldrig telefonen på nytt när den kom tillbaka till dig som du säger att den gjorde? Jag bad dig göra det ett flertal gånger, om du inte kunde skicka den ville jag ha pengarna. Du sa till mig vid tre olika tillfällen att du har skickat iväg den men att den kommit tillbaka.
     
    Last edited: 28 apr 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.