Diskussion: Användarerfarenheter Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av andekar, 14 mar 2012.

  1. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    bra där riktigt skön app.. tack för tipset
    Såg nu att roms inte kommit till Xperia S en, är det någon mening med att roota luren nu utan rom?
     
    Last edited: 22 mar 2012
  2. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag kommer från samsung S1. Finns det möjlighet att byta plats på funktionerna på Xperia S ? Så att meny blir bakåt etc.. Så jäkla van från min samsung och nu är det tvärt om¤%#"¤" :)
     
  3. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    menyn blir bakåt ?
     
  4. tulkaz

    tulkaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Förstår vad du menar, men tror tyvärr inte att det går. Jobbigt i början, men efter ett tag vänjer man sig :)
     
  5. Lazarux

    Lazarux Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Var ner på stan idag och inne på Phonehouse kunde man klämma på en Xperia S för första gången.

    Kändes riktigt gediget byggd och den var grymt skön att hålla i. Snyggare i verkligheten mot för på bild. Grym skärm! (inga döda pixlar på detta exemplaret eller gula fläckar).
    Hem-, bak- och meny knapparna hade jag absolut inga problem som helst med att pricka iaf :) gick hur smidigt som helst!

    Bra nog sugen på att köpa en sån här lur men vet inte om man vågar att chansa pga pixel-garantin :P
     
  6. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ska luska ordentligen i det här med knappbytet :) Är man högerhänt som jag så blir ju knappen till höger bäst att ha som bakåt. Nu måste man ju sträcka ut tumfan varenda gång man ska gå bakåt. Vilket är jäkligt ofta. Hur ofta måste man in i en meny liksom, när man väl ställt in allt :)


    Edit: Shit vilken skärm det är. Testa streama lite 720p serier via trådlösa nätverket. ES Filutforskaren + MX player och rätt MX coded. Flöt underbart bra. Min samsung S klarade verkligen inte av det förut.
     
  7. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att mappa om knapparna har jag hört/läst någonstans dock inte till xperia s men vet att det gått till äldre modeler.
    Jag har lite svårt att trycka på mina knappar vet inte om det är för att jag e lite torr om fingrarna men ibland får jag trycka ett par gånger innan den reagerar.

    Kan man stänga av alla program som körs i bakgrunder någonstans eller måste jag köra med taskkiller ?
     
  8. jed_the_humanoid

    jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Vill bara inflika att om man tycker det är svårt att träffa knapparna så kan man svepa snabbt upp över dem. Från symbolerna så att säga. Tycker det blir sjukt mycket lättare då..

    Edit: Oj, det var visst ingen nyhet..
     
  9. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Nu har jag haft telefonen i en dag. När jag testade i butik så hade jag inga problem med knapparna men nu när jag fått min egen så missar jag mycket. Undra om det beror på att jag monterat det medföljande skärmskyddet eller om den i butiken var inkörd eller om min bara är sämre eller något annat. Jag testade ingenting innan jag monterade skärmskyddet.
     
  10. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den plasten suger håårt köp ny istället..
     
  11. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag brukar inte lägga in så mkt musik men jag hittade typ 100 från youtube på min dator men när jag lägger in dom i en map på luren så ligger dom bra men när jag öppnar dom i mobilen för att lyssna så har jag 32 albums jag vill bara ha en varför och hur fixar man det ?
     
  12. BruceTheDwarf

    BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag måste säga att jag inte har några som helst problem med småsaker i min Xperia S. Tycker att touchknapparna svarar bra och jag har inga som helst problem att träffa rätt. Det man ska tänka på är att träffytan är väldigt nära själva displayen, och man kan försöka att träffa på pricken eller lite ovanför.
    Sedan när det kommer till luckorna för laddning- och HDMI-uttagen så tycker jag inte att jag upplever några problem. För mig fungerar det bra att stänga luckorna genom att trycka in sidan av flärpen som INTE sitter fast i telefonen först, och sedan knacka in den andra.


    Jag tycker att Xperia S är helt fantastisk, det blev ett monster-uppbyte från min gamla X10 mini pro till denna :D
     
  13. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ja mellan dom telefonerna är det ju båda storlek skillnad samt prestanda skillnad :)
     
  14. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Även jag måste ha lärt mig hur Touch fungerar bäst för jag har inte heller problem alls längre

    Blir mer och mer nöjd även om inte allt är 100% perfekt. Finns ju ingen lur som är

    Skickat från min Xperia S
     
  15. BruceTheDwarf

    BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Precis, det finns ingen telefon som uppfyller alla ens krav. Därför ska man inte grotta ner sig i småsaker hit och dit. Jag gillar min S för skärmen, kameran, flytet och designen. Jag tycker mindre bra om det stora bakstycket men ändå...whatever ;)
     
  16. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är riktigt nöjd med skärm, prestanda och design på den här. Ett lyft från min X10!

    Enda smolket i bägaren är väl att den grå plasten längst ner har börjat glappa lite. Inte mycket men man kan vicka på den och man får ett sånt "plastknirr". Någon mer som har fått detta? Är det ett tillverkningsfel eller kan det komma lösa sådana lister att köpa för att kunna byta färg tex?
     
  17. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Har haft telefonen sedan den 13e och jag har inte varit såhär nöjd med en telefon sen jag köpte min första iPhone! Det enda jag stör mig på är att telefonen inte har ICS och batteritiden, i övrigt är ju telefonen tokgrym!
     
  18. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Måste bara fråga, har nog gjort det tidigare i tråden

    Finns det verkligen inget sätt att ha olika ljud till sms och gmail ??

    Inte nog med det så kan jag så vitt jag förstår inte ha kvar push och notifieringar på gmail utan att också ha kvar ljudet ??

    Seriöst? 2012 Google, kom igen nu

    Nu säger ni att det finns andra mailappar som klarar det. Jo, men hittar absolut ingen som duger. Ge mig iOS 5.0 mail-app nu, tack

    Annars är allt bra :)
     
    Meto gillar detta.
  19. Onkel Kostja

    Onkel Kostja Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Gick från iphone 4 till nya nexus och nu Xperia s. Denna är överlägset bäst för mig. Har inte några problem med knappar eller annat. Toknöjd faktiskt! Saknar dock enkelheten med push mm från iphone samt appstore men det är ju inte Sonys fel:)
     
  20. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Klart det går.. gå in på Gmail appen, Meny, Mer, Inställningar, Välj ditt gmail konto, sen längst ner välj etiketter att avisera, sedan väljer du inkorg och sedan VOILA.. där kan du ändra lite div saker så som ringsignal :)

    Push funkar hur bra som helst på min, har du stäng av sync kanske!?
     
    Last edited: 23 mar 2012
    Meto, janson och wmb gillar detta.