Diskussion: Tillbehörstråden för Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av ElecTriX, 25 mar 2012.

  1. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Jäävlar vad mycket billigare det verkar vara att beställa från ebay!
    Hittade den här sidan men priserna är helt annorlunda, 150kr dyrare än de ni länkade till..
     
  2. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Själv kollar jag alltid ebay och de asiatiska webbutikerna först, väldigt många erbjuder fri frakt. Visst det tar någon vecka men jag har sällan så bråttom.

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
     
  3. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

  4. GlennWi

    GlennWi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja det mesta är billigare på Ebay. Jag köper det mesta där men finns ju en anledning varför det är billigare med. Tex du står själv för tullen och momsen. Beställer man under 1400kr inklusive frakt är det tullfritt men du är fortfarande skyldig att betala momsen. Inom EU är det gratis. Så en vara som kostar 100kr blir 125kr om momsen är 25% på den varan. Men momsen skiter typ alla i att betala då du själv ska anmäla det. Sedan har du inget som heter ångerät eller några som hälls rättigheter typ. Så får man en vara som inte alls är som förväntat mm så får man helt enkelt bita i det sura äpplet :)
     
    Last edited: 28 mar 2012
  5. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    du har rätt i mycket men att du inte har rättigheter är det väl lite sisådär med, är det fel på varorna du beställer och påpekar det för säljaren så löser dom allt som oftast det, har faktiskt inte varit med om att det inte löst sig under de sju åren jag handlat genom ebay. och gör man research innan så vet man oftast vad man får.
    de sxs tpu skal jag fick hem igår sitter ju som sagt som skit så jag mailade säljaren som skulle skicka nya passar inte dom så skulle han ge mig en full refund.
     
  6. GlennWi

    GlennWi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja givetvis löser det sig i 99% av fallen men man har ju fortfarande ingen rättighet. Finns ju inget som säger att du har rätt att lämna tillbaka varan, få pengarna tillbaka om det är fel på varan, få pengarna tillbaka om varan inte kommer fram mm. Men jag har aldrig haft några problem alls när det gäller Ebay :)
     
  7. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    nä du kanske har rätt där med, jag vet inte hur bindande säljarnas return policy är de flesta har en, visst det kan bli dyrt att skicka tillbaka grejer till tex kina. men kollade runt lite som hastigast och de flest som inte är "privartpersoner" har en return policy
     
  8. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
  9. Meto

    Meto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Flip-case

    Beställde ett fodral från MobileFun.co.uk idag.
    http://www.mobilefun.co.uk/sony-xperia-s-sma5118b-leather-flip-case-black-p34333.htm
    Återkommer med synpunkter när jag har fått det. Jag är tveksam till stängningsmekanismen som tycks sitta över och framför främre högtalaren, men de har 30 dagar returpolicy om jag inte blir nöjd. Annars blir det ett Noreve fodral som alltid är fantastiska.
     
  10. jorgeng

    jorgeng Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  11. Andreas2

    Andreas2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
  12. drbrain

    drbrain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
  13. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

  14. AmbientTime

    AmbientTime Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 II
    Info:
    LauncherPro
    Telefon 2:
    Sony Xperia™ XZ Premium
    Info:
    LauncherPro
  15. masa69

    masa69 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Nja inte direkt gummerat men skön att hålla i ändå.. Smått räfflat på baksidan känns lite knottrig så att säga.
     
  16. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Den här har pissenisse redan beställt och fått levererad: http://www.brodit.se/product.html?id=512369&pn=prod&brand=Sony&model=Xperia S

    De här ska pissenisse beställa så fort de är tillgängliga, har redan haft beställningar på dem men varit tvungen att avbeställa då de andra grejorna jag beställt måste levereras:
    http://www.sonymobile.com/se/products/accessories/smart-wireless-headset-pro/

    Minneskort tillovanstående som faktiskt har levererats: http://www.dustin.se/product/5010622721

    2 st såna häringa: http://www.kidigi.com/product_lv2.php?pid=1370 en till sängbordet och en till arbetsplatsen, som inte ännu finns tillgängliga.

    Har fortfarande inte provat mina NFC tags pga att jag vill ha dockorna innan jag känner att jag kan utnyttja tagsen till deras fulla nytta. Sen måste jag också uppdatera mina kreditkortsuppgifter på GooglePlay. Fyfasiken vad jag skulle önska att GooglePlay accepterade PayPal.
     
  17. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

  18. Aemo

    Aemo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Telefonen vill väl ha 800 mAh vid optimal laddning? (Se medföljande laddare) Denna ger bara 500 mAh... Frågan är om stället tål att man kopplar in original-laddaren istället för deras medförljande.
     
  19. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har lagt en beställning från Dustin på NFC Tags och Smart Wireless Pro. Lär få vänta två månader eller nått. :P
     
  20. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    mA och inte mAh. mA är en måttenhet för ström, mAh är en måttenhet för laddning vilket enligt SI systemet har storheten Q och måttenheten Coloumb. 1 mAh = 3,6 C. Q = I x t (dvs laddning = ström gånger tid). Lessen för att besserwissa mig så ;)

    Jag förutsätter däremot att dockans ledare och kontakter klarar 800 mA. Normalt sett brukar det var kontaktdonen som sätter begränsningen och dockan använder ju standard micro-USB kontakter. Till yttermera visso så är jag tämligen övertygad om att den inte skulle gå igenom elsäkerhetskraven (EN 60950 i Europa och UL 60950 i USA) om en standard USB-laddare skulle kunna sätta produkten i risk för brandfara.

    Men å andra sidan så behöver den inte ha så stor ström. När jag sätter mobilen i dockan som ska vara på sängbordet så ligger den ju på laddning hela natten så den lär hinna bli fulladdad. Dockan som ska vara på jobbet är kopplad till en dator som inte klarar av att generera så mycket ström. Och LiIon batterier mår bäst av att bli lååååångsamt uppladdade.
     
    Last edited: 4 apr 2012