Fråga: HTC sens xe, det rätta valet???

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Footy, 25 mar 2012.

  1. Footy

    Footy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, snart är det dags att köpa min först "smartphone" och har tänkt länge på en htc sens xe!

    Men nu är det så att kompisarna säger att htc är rena skiten, sämsta man kan hitta. Själv har jag alltid tyckt att htc verka vara bra och ha ett genomtänkt gränssnitt! kompisarna föreslog Lg och Samsung!!!! Lg!! lg har väll inte fått uppdateringar på jättelänge!! visst samsung är väll bra men jag föredra nog sony eller htc! kan vara värt att nämna att mina kompisar inte är insatta i android och tycker att iphone är det ända rätta valet fast dom aldrig har ägt en iphone!!

    Jag har också fått uppfattningen att sens xe har blivit sämre efter ics!?? det kommer nog att fixa sig längre fram med uppdateringar, men man vill ju inte köpa en telefon med buggar fram till hösten!!

    Så jag undra om man ska satsa på sen htc sens xe eller? jag vägra göra som 80% av klassen gör att byta till iphone!!! nån måste ju stå upp för android!! Eller vad tycker ni??
     
  2. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Skulle jag köpt en lur idag så skulle jag kikat närmare på Xperia S och Galaxy Nexus. Men om du är sugen på en HTC Sensation XE så är det också en bra lur :)
     
  3. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    skulle valt One x.
    är supernöjd med min HTC.
    LG o Samsung känns så plastiga o billiga. sen är ju färgåtergivningen på Samsung ett skämt. kan ju inte visa vitt utan blir blått
     
  4. modstar

    modstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Sensation xe har ju typ ett år på nacken snart, tycker du ska vänta och se hur den nya serien blir för i år:)
     
  5. morrezor

    morrezor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    visst, alla dem ovannämde mobilerna är bra. Men jag ser det så här? för det första är du student? eller jobba du?

    Student : Inte någon av dem nya , varför? svar : Dyra , onödigt snabba , hallo 4kärnig processor vad ska du har det till? du märker ingen skillnad i ICS på 2 och 4 om du inte kör tester , därför onödigt snabbt, större skärmar = dra mer batteri, nu vet jag också att dem har ökat batteriet på mAh till 1800-> 2000. ICS ushh , det enda jag kan se som kul med ics är ansiktsigenkännings (face unlock) det andra är bara onödigheter. En telefon med gingerbread 2.3.5 kan minst flyta på lika bra med en custom rom. Vilket jag föredrar. Jag gillar HTC , med deras sense speciellt 3.5 det finns en bra custom rom till sense 3.5 rcmix 3.5 (all in one) sök på google. även insertcoin har gjort en som många tycker verkar vara bra med sense 4 beta 12.

    Jobba du? slå till på en htc one x ,v ,s någon av dem hade jag gjort då eller XE med dubbel kärnig .

    Själv har jag XL just nu. Helt nöjd med den enda jag saknar är att jag inte kan roota + fixa s-off och lägga in custom rom. för har hboot 1.25 + saknar minnesplats för sd-kort :(

    Annars bra lur.
     
  6. jokke.holmkvist

    jokke.holmkvist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22+
    htc one x eller htc one s ... tele2 har supererbjudande på dom nu med sitt fastpris abonnemang...
     
  7. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Sensation XE kom väl i höstas eller möjligen i slutet på sommaren så den är ju inte 1 år än på ett tag. Vanliga sensation kom i juni.

    En grej kan du ju kolla på och det är om luren verkligen är uppgraderad till ICS. Om den inte är det så kan du roota den om du vill och har då större valmöjligheter. Jag är inte helt säker på att alla butiker verkligen har uppgraderat mjukvaran i dom lurar de har i lager. Om du vill roota så är det viktigt att inte uppgradera eftersom det då är svårare att låsa upp luren och ev upplåsning då innebär betydligt fler begränsningar. Om du ändå inte ska roota gör det inget om den är uppgraderad.
     
  8. Footy

    Footy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag är studerande så priset är ju värt att tänka på, känner också att 4kärning cpu är lite "overkill". vad är s-off? men xe har väll plats för sd-kort?

    aa, den är ju inte gammal direkt. men är inte ny heller men det gör ju den inte till en sämre telefon, den duger nog till mig ändå!! Har inte tänkt att roota den, iaf inte i början. Men jag hoppas att den inte är uppdaterad ics jag väntar helst till htc har fixat buggarna först.
     
  9. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    jag är student, och har en bokning på en one x och sitter nu på en o2x från lanseringsdatum, så varför inte? visst, priset är en stor faktor när man är student, men det går att komma undan ändå, som med tre:s erbjudande, där one x och sens xe "kostar samma".

    Studenter må vara fattiga, men i det stora hela handlar det ju om prioritering.

    OT: jag har en bokning på one x, därför lägger jag ju min röst på den just för att sensation har funnits ett tag.
     
  10. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    är du student har tele2 billiga abonnemang
     
  11. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Går ju i dagsläget knappast att komma billigare undan än vad man gör nu med TRE's och Tele2's erbjudande med Unlimited för 345/349 i månaden inkl telefon. Då kan du ringa, surfa smsa hur mycket du vill för endast den summan... Hade inte jag suttit fast med bindningstid sen i somras så hade det lätt blivit OneX hos Tele2 då jag helst inte vill ha TRE's brandning av telefonen.
     
  12. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Köper man genom phonehouse ska man inte få en brandad telefon om jag har fattat det rätt, av alla poster i forumet, har dock ingen erfarenhet av dom så jag kan inte säga säkert.

    Köper man av tele2 istället för 3, får man "köpa ut" telefonen för 3200ish.
     
  13. Footy

    Footy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag hade nog mer tänkt mig telia typ max25 eller nått, men dom kanske inte är så bra???
     
  14. Footy

    Footy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    japp, då blir det att köpa telefon idag, och det blir nog en sensation xe. Har läst lite på forumet och undra bara om någon kan svara på min fråga lite snabbt? Har den bra täckning och är ljudet o micen bra när man pratar i telefon?
     
  15. Claes B

    Claes B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Jag tycker det. Är bättre samtalskvalitet än på Desiren jag hade innan, bättre än min SE W890i jag hade innan dess med.
    Dessutom bättre wifi-antenn än Desiren med, 3G och GSM är väl likvärdigt eller bättre än Desiren, men relativt sett rätt dålig kan jag tycka. Inte så att jag lider av det, och de flesta andra smartphones har nog för det mesta inte bättre... Men det finns telefoner som är bättre helt klart.
     
  16. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag har en vanlig sensation, dvs inte xe, och den fungerar förträffligt. Hårdvaran är ju samma som i xe, det är mjukvara som skiljer, plus lite kosmetiska röda detaljer på xe. Min lur är rootad och jag har testat en massa olika rommar så den är väl i praktiken ett mellanting mellan en sensation xe och en htc one s, men maken har också en sensation och den är inte rootad och hans lur funkar också helt problemfritt. Vi är båda väldigt nöjda, kommer inte att byta på ett bra tag, tycker sensatioen hänger med fint även bland nyare lurar.

    Ljudet är bra vid samtal, har aldrig problem med hörbarheten och har inte heller märkt några problem med täckningen, men det senare är ju subjektivt, man måste ju testa flera olika lurar samtidigt inom samma nät för att få en objektiv uppfattning.
     
  17. Footy

    Footy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Såja, nu är man en stolt ägare till en sensation xe!! några tips om hur man optimera den nu, och då menar jag hur man och vilka program man kan stänga av osv??