Tips: Ny OTA ute nu?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Tisu, 30 apr 2012.

  1. fredolf

    fredolf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har inte något problem med flimmer!
    Och angående batteriet jag gnällde lite över så stämmer det ni faktiskt säger om att ladda de fullt och köra på tills det når sin fulla kapacitet.
    Sitter iofs och fifflar en del med luren, mycket nöjd med den överlag.

    Lite offtopic nu,
    Någon bra launcher och rekomendera, har fastnat för Go launcher sedan en bra tid tillbaks.
    Nova eller apex kanske är ett bra alternativ om man köper 'premium' / prime eller vad de stod ?
     
  2. Cubalibre

    Cubalibre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag kör just nu SPB Shell 3D, gillar den.....synd bara att man inte kan byta ikoner, annars hade den nog fått en 5´a. Gilla Go launcher också, men den håller på med "doodle load failure" Och hoppar ifrån homescreen till en annan, riktigt störande.
     
  3. dOtlich

    dOtlich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Apex premium helt klart. Var helt såld på GO launcher till min gamla trotjänare Desire men den fungerar inte bra på ICS. Efter uppdateringen så svajar mitt batteri. Vet inte varför riktigt.. 50% kvar efter 5h användning är inte jättebra... Visst, har använt luren men inte mer än innan otan å då räckte batteriet tills jag kom hem.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  4. fredolf

    fredolf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja telefonen verkar lida av diverse barnsjukdomar så vi får hoppas på bättre resultat i framtiden! :)
     
  5. wernhamhogg

    wernhamhogg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter att ha laddat hem denna uppdateringen har jag fått avsevärt mycket sämre batteritid vid användande utan att skärmen är igång (streaming av ljud via spotify och sr, framförallt).
    Tidigare kunde jag streama en hel arbetsdag och ha cirka 70% kvar. Är nu nere på under 50% på samma tid.
     
  6. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Körde Ota på min ena hox till 29 men idag finns inte 29 för den andra jag skulle uppdatera. Någon annan som lyckats uppdatera idag? :)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  7. Spritfisk

    Spritfisk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nevermind.
     
    Last edited: 3 maj 2012
  8. Isol

    Isol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Ruggig skillnad i bättre batteritid med nya uppdateringen!
    25% kvar efter 1 dag och 13 timmar :)
     
  9. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag tycker nästan att batteritiden har blivit sämre med 1.29 vs 1.28

    Nu efter 1t 41min har jag 69% batteri kvar efter vad jag anser aktivt användande vilket gör det svårt för mig att ha batteri hela dagen.

    När jag hade 1.28 hade jag alltid 50% batteri kvar efter en arbetsdag men detta kan också bero på att jag börjat pendla istället för att köra bil vilket innebär 1h musik/surf/spel på morgonen samt eftermiddag.

    Dock drar ju mobilen bara någon % på 8 timmar om jag bara låter den ligga i min skrivbordslåda.
     
  10. Higgs

    Higgs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Upplever samma sak. Sen uppdateringen blev min batteritid avsevärd sämre.

    Kör nu HTCs inbyggda batteritest och efter halva tiden (30 min) är jag nere på 84%. Tror att jag låg runt 84% efter hela testet (60 min) tidigare.

    Tyckte det var konstigt när jag gjorde uppdateringen till 1.29 för när jag började uppdatera var det ca 35-40% batteri kvar och när uppdateringen var klar visade den över 50% (utan att laddaren varit inkopplad).

    Igår provade att jag dra ur batteriet så mycket jag kunde (till ca 3%) och sen har den laddat hela natten upp till 100% men blev inte bättre för det. Funderar på en fabriksåterställning för att se om det kan hjälpa. Annars är det väl bara att vänta och hoppas på nästa uppdatering, eller kontakta HTC. :cry:
     
  11. Winstonsthlm

    Winstonsthlm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Började efter förra uppdateringen. Nu har jag provat att ändra fram och tillbaka till "Never sleep" för wifi. Får se om det löser det.
     
  12. Winstonsthlm

    Winstonsthlm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Prova ladda ner Spotify Beta för android. Mycke snabbare och krashar inte som den gamla. Gränsnittet är helt omgjort.

    http://community.spotify.com/t5/Mob...out-now-download-instructions-here/td-p/45085
     
  13. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag upplever också batteritiden som sämre efter senaste uppdateringen.
     
  14. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Gjorde en fabriksåterställning nu ikväll iaf. Kändes som att det kunde vara värt ett försök efter två updates ändå och hittills så har det varit ett väldigt smart drag! Liksom fått samma skärmtid på en 40% laddning som jag hade när jag började som jag fick på en hel dag... Och då har jag ju ändå installerat tillbaka alla program etc.
    Också märkt det bättre flytet, mycket bättre, i webbläsaren. Framförallt när man skriver tex detta.
    Kanske kan vara värt att testa innan man gnäller för mycket om att uppdateringen fuckat upp era batteritider mer?
    Var likadant på desire tiden.
     
  15. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Kör dessutom skärmen på halv styrka nu och körde 30% förr... Och all synk etc är precis som innan.
    Ska bli kul att se hur det ter sig imorgon efter en hel full laddning över natten
     
  16. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Pallar inte fabriksåterställning men borde rensa cache. Nån som vet hur man kommer in i recovery på HOX?
     
  17. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    som på dom flesta andra htc-lurar.

    Håll inne powerknappen tills den börjar blinka (och sen slutar, då är den helt off), håll sen inne vol-ner + power så kommer du in i fastboot där kan du välja recovery.

    Det tar en stund men sen ska recovery-menyn komma upp.

    Tror man kan rensa cache inne i lagringsmenyn också eller frigör utrymme.
     
  18. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har använt telefonen idag till ett samtal på 2 minuter, ett par minuters surf och 2 timmars standby. Inte ens rört telefonen. Den har redan slukat 13%. Längtar efter S-OFF och en vettig rom och kernel som fixar batteritiden.
     
  19. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Ok.. hm. För det första startar min telefon om när man håller inne powerknappen. Men stängde av från menyn i telefonen istället. Kom till slut in i fastboot och valde recovery. Där gick jag en röd symbol som ej går att tyda ovanför en mobil, och det hände inte ett skit mer :D
     
  20. fetto66

    fetto66 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Med 1.28 får jag ut 2 dagar och 5 timmar. Då är det 1,5 timme samtal, 3 timmar skärmtid, WLAN + 3G/2G + GPS aktivt.. Tänker inte uppdatera igen förrän det finns S-OFF, bästa batteritid jag haft på en smartphone.