Fråga: Någon här som köpt One V

Diskussion i 'One V' startad av jazzskägg, 7 maj 2012.

  1. MIRvmn

    MIRvmn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja one v har bra upplösning och färger, bättre än Samsung galaxy s3 mini som släpptes nyligen. Men problemet är just allt lagg och att den startar om sig (nu en gång om dagen på sista tiden), har haft den i några månader. Sen att den väldigt ofta avinstallerar appar av sig självt. När jag ska ringa så tar det en stund innan den ringer upp, den är också seg med att öppna appar ibland.
     
    Last edited: 26 nov 2012
  2. Jizzler

    Jizzler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Hade för länge sedan en Legend och har inte riktigt släppt tanken på en efterföljare ännu. Synd att HTC ditchat One V så snabbt, finns det ingen med dagens mått någorlunda krallig telefon som har samma fina materialval och byggkvalitet som Legend? Tycker det generellt är lite väl mycket plast i de genomsnittliga lurarna på marknaden idag, även om Apple gör sitt för att hissa så sker det med ett abrupt ingrepp på telefonernas slitstyrka i och med att designen går så långt före funktion.
     
  3. Grimfango

    Grimfango Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft min HTC One V ett par månader nu och det finns några bra saker och väldigt många dåliga saker.
    Jag hade tidigare en HTC Desire så det är jämfört med denna som jag gör mina jämförelser.
    + Större plats att lagra program på.
    + Snyggare och mer exklusiv design
    + Något tunnare och lite lättare.
    + Nyare Android version (ICS 4.0). HTC har dock gått ut och sagt att den inte kommer att få JellyBean (4.1/4.2) pga av för lite RAM.
    + Volymknapparna sitter bättre. På Desiren kom man lätt år dem när man inte ville det.

    Nackdelar jämfört med Desire:
    - Jag saknar fysiska knappar, men det får man nog räkna med när man köper mobil idag. Väldigt få eller inga har fysiska knappar idag.
    - Den saknar flera sensorer som HTC Desire hade så tex så funkar inte Google SkyMap längre. Den klarar inte käna av vilken riktning telefonen riktas mot.
    - Bluetooth funkar katastrofalt och verkar vara ett känt problem på många HTC One enheter, men det kommer ingen uppdatering. Har väntat i ett par månader nu. Telefonen verkar inte känna av att man disconnectar headsetet, och när man sen försöker connecta det igen är det kört. Telefonen låser sig och man måste starta om den.

    Slutsats.
    För 2 år sedan hade hårdvaran varit ok, men nu känns den extremt långsam. Jag märker inte någon större skillnad jämfört med min snart 3 år gamla HTC Desire.
    Jag kan inte rekommendera denna telefon. Om jag fick välja själv så skulle jag välja någon annan.