Problem: T9 har blivit konstigt

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av virre567, 22 feb 2012.

  1. virre567

    virre567 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För ett tag sen så har T9 hoppat ur så när jag ska skriva tex har så ändrar den till hår... Även andra ord med ett a i mitten som kan bytas ut mot ett å. Har provat att ta bort alla egna ord och sånt men det är fortfarande konstigt. Nån som vet vad man kan göra för att fixa det utan att återställa hela telefonen?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  2. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Till att börja med, vilket tangentbord kör du?
    Annars är problemet lätt att fixa genom att stoppa in ett annat tangentbord. Jag älskar HTC_IME tex som är gratis, och man kan köra olika themes på det.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1243685
    Där kan du lätt fixa till din egen ordlista.

    Men om du vill behålla den du använder så måste vi ju veta vilken det är du kör. :)
     
    virre567 gillar detta.
  3. virre567

    virre567 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan ju vara bra att skriva det. :P Jag kör standard tangentbordet och inte hittat något annat som jag gillar. :)
     
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Prövat "Smart Keyboard"? ;) Älskar den! :D Massa inställningar att pilla på etc!
     
    virre567 gillar detta.
  5. virre567

    virre567 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det var nog det bästa av dom jag har testat, saknar dock smilis sidan som jag gillade :P fast en sak som var väldigt Nice var pilarna så att man kan navigera i texten enkelt.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    ***Ingen förutom Virre567 behöver läsa detta, om ni inte har väldigt mycket tid. Det är inget intressant för er UTAN Smart Keyboard Pro, tror jag ^^***

    Jomen visst! Du kan ställa in så att du använder Volym-knapparna att blädda runt med också! ;) Sen kan du kolla under inställningarna för gester, det är lite skoj ibland! Jag har tillexempel:

    - Jag drar fingret snabbt åt vänster på tangentbordet = Markören flyttar sig en bokstav till vänster.
    - Jag drar fingret snabbt åt höger = Markören flyttar sig en bokstav till höger.
    - Jag drar fingret neråt = Den raderar hela förra ORDET
    - Jag drar fingret uppåt = Den raderar förra BOKSTAVEN!

    Mycket trevligt med alla dessa inställningar! Du kan även ändra höjden på tangenterna, ta bort vissa knappar etc.

    Och du säger att du saknar smiley-sidan... Om du håller in ENTER (längst ner till höger) så kommer det upp massa smileys! ;) Dessa kan du såklart customiza bäst du vill under inställningar, dock så blir det bara tecken, inte några animeringar! ;) Väldigt bra när man ska skriva t.ex. ett hjärta (<3) för annars tar det väldigt lång tid att göra! ;)

    Ett sista tips är du under "Allmänna inställningar" kryssar i "Alt symbols" och "Show alt labels", för då kan du lång-trycka på en tangent så får du ett tecken! T.ex. att du vill skriva tecknet "&", då håller du bara in "G"-knappen! Och så kan du ställa in "Long press duration" om det går för segt att göra symboler på det sättet (tiden det ska ta innan den registrerar att du skrev "&" istället för "G" t.ex.

    Så, om du nu kör med standard-tangentbordet så tycker jag att du ska TÄNKA OM :) Det är tyvärr värdelöst imo. Det är fult och jobbigt! :P
     
    virre567 gillar detta.
  7. virre567

    virre567 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har testat smart keyboard ett par dar nu i trial versionen men det blev ett köp tillslut, det var det ända tangentbordet som jag har testat som var lika "snabbt" som standard enligt mitt tycke, har alltid varit något små lagg på de flesta jag testat.
     
  8. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Prova Swiftkey X som är helt klart det bästa tangentbordet på Market :D
     
  9. virre567

    virre567 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Testat det nu också, verkar vara bra det också. Jäklar vad många det finns när man börjar kolla lite noggrannare.
     
  10. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    SwiftKey X är väldigt bra att skriva snabbt med och man behöver inte träffa exakt. En av de bästa funktionerna är att man kan ha stöd för upp till 3 språk samtidigt!
     
  11. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    går fortare att skriva med Swype när man lärt sig det.
     
  12. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Jag tror det varierar från person till person. Men personligen så kände jag att det blev smidigare när jag gick över från Swype till Swiftkey X.
     
  13. virre567

    virre567 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har testat swype och det var det jobbigaste jag gjort, när telefonen var ny så körde jag med det rätt mycket för att se om det blev skönare efter ett tag men icke. Men som sagt alla har olika smak :)