Tips: Swype nu tillgängligt för ICS och Galaxy nexus

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av droidgren, 16 feb 2012.

  1. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Är ÅÄÖ fortfarande på fel ställe eller?
     
  2. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Japp, det kommer även med på Xperia telefonerna (fast det heter inte swype, men man märker att det är deras teknik).


    Ja tyvärr.. Men det gäller att visa för utvecklarna att det är viktigt så att de prioriterera det. Så alla:

    Skriv ett inlägg i denna tråden på swypes forum:

    http://forum.swype.com/showthread.p...-layout-to-match-the-standard-please!&p=25721

    Själv fyllde jag precis ett inlägg med lite mer bilder :)
     
  3. Gew

    Gew Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan någon uppdatera mig/oss med relevant och aktuell information i frågan? Jag äger idag en enklare budgettelefon ur Galaxy-serien, men är helt besatt av SWYPE. Jag skriver [pardon my boast] fruktansvärt snabbt, och har provat Slide-IT men tycker inte den kommer i närheten ifråga om funktionalitet. Troligtvis är detta till stor del en vanesak, men likväl, jag vill ha SWYPE.

    Jag äger sedan en tid tillbaka även en HTC-enhet. Där fanns inget SWYPE. Jag hörde talas om denna offentliga BETA, tillskasade mig en kod, och laddade hem. Hur jag än har vridit och vänt på steken har jag dock bara lyckats få fram engelska, spanska, och japanska (den sista i en särskild version) som språk, och alltså inget svenskt tangentbord.

    Jag har provat efter konstens alla medel, och nu alltså gett upp. Jag ville först tolka vissa av inläggen den här tråden som att SWYPE nu har inkluderat svenska tangentbord i denna officiella beta, förutsatt att man laddar hem den "på rätt sätt", men har börjat förstå att så inte är fallet.

    Anyways. Vi slopar detta med min HTC-enhet. Jag överväger att köpa en SGS2 (så fort SGS3 kommer, så att den förhoppningsvis blir lite billigare) men är samtidigt [nästan mer] sugen på en Nexus. Vad som talar _emot_ den sista är just att SWYPE [vad jag vet] inte kommer förinstallerat.

    Kan jag tolka de [för mig] något förvirrande inläggen i den här tråden som att jag kommer att ha samma briljanta svenska SWYPE-tangentbord i min Galaxy Nexus som i min Galaxy Mini, om jag köper en sådan?

    Cheers!
     
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Swype verkar inte finnas på Market?

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  5. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Nexus har inte Swype förinstallerat tyvärr.

    Skickat från min GT-I9100
     
  6. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Ja. Om inte ett än mer briljant tangentbord än det som skeppas med Galaxy Mini. I de fall Swype inte kommer förinstallerat har man nämligen möjlighet att manuellt uppdatera det när nya versioner släppt.

    Swype introducerade ett "Western Europe"-paket i v3.26, innehållande bland annat svenska som tillvalsspråk:

    http://forum.swype.com/showthread.php?4726

    Skapa ett konto och följ sedan instruktionerna här för att ladda ner Swype. När du väl har appen installerad kan du via dess inställningar ladda ner det svenska språkpaketet (Language & input -> Swype -> Language Options -> Manage Languages -> Download languages -> Svenska).
     
  7. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Antar att åäö fortfarande är fel? :P Kommer aldrig ens testa det innan dom ändrar det.
     
  8. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Äh, det är en vanesak. Tog inte många dagar alls innan jag vande mig. :)
     
  9. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Men jag kör SlideIt nu. Vad är fördelarna med swype jämfört med det?
     
  10. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Har nu äntligen tagit tag i installerat Swype. Kör numera Aosp-rom, Swype följer inte med tyvärr. Har annars kör Swype sedan SGS 1 och älskar det verkligen.

    Har sedan några veckor testat slideIt. Jag har verkligen försökt vänja mig vid det, men det går bara inte! Det är säkert personligt men, SlideIt känns onaturligt, svårt och ord-förslagen passar inte alls med det jag vill skriva. Det går mycket snabbare att skriva med Swype och det är enkelt att gå tillbaka och ändra felaktiga ord.

    Trist, jag skulle verkligen vilja använda det då det finns på play, därmed enkelt att installera och uppdatera.

    Iaf, idag tog jag tag i saken och reggade mig på Swypes sida och laddade ner. Inte en dag försent! Nu känns det varmt och tryggt igen och roligt att skriva igen :)

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2