ICS till transformer?

Diskussion i 'ASUS' startad av Johnny, 14 dec 2011.

  1. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har nu testat tipset på transformerforum.com och kört tre(!) fabriksåterställningar i rad. Ska även testa att köra utan Cpu Spy, dual battery och auto airplane mode. Tydligen inte helt uteslutet att dessa appar kan orsaka reboots / freezes. Osäker ICS-kompabilitet? Får se.. hittills över 24h utan problem. Men det är för tidigt att dra någon slutsats.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  2. Delarium

    Delarium Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag slog av "Asus snabbmeny"-alternativet och aktiverade frånkoppling av wifi i sovläge. Plattan blev stabilare för mig, men fortfarande har den låst sig lite sporadiskt. Men mycket bättre blev det.
     
    epktoms gillar detta.
  3. CML

    CML Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har fram tills nu inte drabbats, men nu har plattan börjat med omstarter som bara loopar.
    Segt som fan när det händer under natten, inget batteri kvar på morgonen!
     
  4. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Läste i ngn annan tråd att det var en ny uppdatering på G. Synd på ett sätt, hade kunnat tänka mig att reklamera den annars och få pengarna tillbaka. Som det ser ut nu blir det väl bara att man är av med den i några veckor..
     
  5. larmar01

    larmar01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad Mini
    Har uppdaterat till ICS för några veckor sedan och har ej märkt av några omstarter men batteriet tar slut väldigt fort. Kan det ha något att göra med uppgraderingen? Har inte sett några omstarter men den kan ju ha startat om för att sedan stängas av eller har ni några andra erfarenheter?
     
  6. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Kolla så att wifi kopplas ned vid inaktivitet. Kolla även i batteristatusen för jag hade stora problem med att maps/latitutde låg och käkade massa batteri även fast jag överhuvudtaget inte använde någon av dem.
     
  7. larmar01

    larmar01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad Mini
    Wifi är nedkopplad, går jag in under batteri så är det skärm + wifi som ligger i topp vilket jag antar är korrekt (dvs att ingen app ligger och tjuvdrar). Känns som att något är igång eller att plattan sätter igång sig själv efter att jag har stängt av den.

    Förstår inte vad som har hänt men jag hade inte dessa problem när jag körde...

    Någon annan som har liknande problem?
     
  8. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Läste precis på asus facebooksida att appen wake lock hjälper mot omstarterna, skulle dra ca 1 % batteri i timmen, kan kanske vara värt det tills asus får ut en fix?
    Någon som testat?
     
  9. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Kör med Wakelock på min TF101 och det har funkat bra än så länge. Drar lite mer ström men inget dramatiskt. Dock märkte jag häromdagen att jag bara hade 2.5 timmars batteristats och misstänker att den hade startat om utan jag märkt det...

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  10. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Visst är det underbart?
    Min rebootade mitt i ett dokumentskrivande häromdagen, det var nära att den fick leka flygplan där...
     
  11. dave2k

    dave2k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag tröttnat ordentligt på dessa omstarter.Är det någon som vet om det finns ett smidigt sätt att återgå till stock HC?
     
  12. Crasse

    Crasse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft problem med min platta efter uppdateringen till ICS och hoppades att den senaste uppdateringen (v9.2.1.17, 19/3) skulle lösa problemet. Jag har inte fått den OTA utan hittade den på länken här i forumet. Problemet är bara att jag helt enkelt inte förstår hur jag ska installera den. Hur ska man förstå följande mening:

    2. Download Eee Pad Transformer TF101 Firmware: V9.2.1.17 Only for US SKU and Update version of SOP (From “Manual” Item)

    Att hitta rätt version och sedan ladda ner var förstås inga problem, men vad betyder "Update version of SOP (From "Manual" Item)?
     
  13. Crasse

    Crasse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Glöm mitt inlägg ovan. Det löste sig när jag insåg att det låg en zip-fil i zip-filen... :-)
     
  14. larmar01

    larmar01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad Mini
    Löste sig problemet efter att du uppgraderat?
     
  15. Agentum

    Agentum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu börjar man ledsna på att plattfan slår på sig själv och står och loopar eller bar står ppå en startskärm och gör inget.

    ASUS verkar ha noll koll helt enkelt, det här är så jävla dåligt tat man inte kan rekomendera at tfolk käöper det här helt enkelt.

    Så sega som de var att ens "uppgradera" til ldetta och så är det sämre än allt annat, vet de inet vad de har att jobba med eller, vad är det för jävla kronfånar som jobbar där egentligen?

    Halvfärdiga spel har man fått vänja sig vid men nu ska det var så här också, och hela tiden en massa skit JAG ska göra för tat det ska bli bra.

    Det här är bara tat fixa annars ska jag dar plattjäveln i skallen på er sån ni kan få invistera skitsnackspengarna i ny garnityr, jag har sett hur folk från dne svenska supporten eller vad fan det är skriver här ibland.
    Skäms.
     
  16. Danne...

    Danne... Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Min har hållit sej igång med hjälp av appen Wakelock som rekommenderades här tidigare i tråden...
    Appen håller processorn igång även i viloläge, drar antagligen mer ström men inget som bekymrar mej.
    Antar dock att den bara hjälper oss som har omstarter vid viloläge, inte er där plattan startar om mitt i användandet.

    Känns obehagligt tyst från Asus...?

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
     
  17. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Asus gick ut på sin facebooksida bara för ngn dag sedan och förklarade att de är väl medvetna om problemet och jobbar för att lösa det så en fix är på väg...

    @agentum - transformern var väl en av de första plattorna att få ics så på vilket sätt var de långsamma? Och vad har Asus med halvfärdiga spel att göra? - kritik i all ära men bör den iallafall vara riktad åt rätt håll...
     
  18. Delarium

    Delarium Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Kan hålla med att de var ganska snabba med ICS. Dock är kvalitetskontrollen under all kritik med tanke på den impact som denna release gett. Om de inte releasat ICS innan det var testat och klart, hade det inte behövs riktas så mycket negativ kritik mot ASUS. Nu blev det bara en snabb release, med en icke utveckla och icke reverserbar process som vållat mycket bekymmer för användare över hela världen. Tyvärr.
     
  19. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Asus är fortfarande the shit enligt mig.

    Var oerhört nöjd med plattan innan ICS, så kan vi bara komma tillbaka till samma stabilitet med en eller två patchar så är jag nöjd.
     
  20. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Fick just en update på min USA-köpta platta, inte hittat någon changelog så jag vet inte vad den gör än. Avvaktar lite...