Telenor byta mitt under bindningstid?

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Amel, 2 maj 2013.

  1. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hur fungerar detta här med att byta mitt under bindningstid? Vi tar ett exempel. Jag har idag exakt ett år kvar på min bindningstid. Om jag går inte och byter och får ut en ny lur mitt under min bindningstid. Vad blir min nya bindnings tid?
    Om jag förstår det rätt så blir det.
    Låt oss säga att den nya bindningtiden är 2år. Så tror jag att det blir såhär.
    Mitt 1år kvar + 2 nya år = 3års bindningstid.

    eller är det att mitt ett år stryks och jag får 2 års bindningstid från och med dagens datum om vi tänker oss att jag gör det idag.

    Hur funkar det egentligen??
     
  2. kenuswe

    kenuswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Nu var det länge sedan jag var kund hon Telenor men då kunde man byta abonnemang med 6 månader kvar av bindningstiden. Så i ditt exempel _tror_ jag att du hade fått betalat 6 månader direkt i en klumpsumma, och sedan kunnat teckna ett nytt abb på 2 år. Någon, rätta mig om jag har fel.
     
  3. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Jag tror att du blandar ihop byte av abonemangsform med förlängning. Du kan inte förlänga ditt abonnemang med 1 år kvar.

    /Spaderess
     
  4. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Förklara for mig så jag förstår skillnaden.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  5. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Varje telefon har ett månadspris i 24 månader hos Telenor. Varje abonnemang har en månadsrabatt på mellan 0-250 kronor. Byter du till en nyare så betalar du den gamla plus den nya månadskostnaden för telefonerna minus den rabatt som abonnemanget ger.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  6. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

  7. kenuswe

    kenuswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Förstår inte varför det ska vara så jobbigt för folk att gå in i operatörens hemsida och kolla där, förmodligen finns svaret på frågan där.

    Telenor -> Kundservice -> Bindningstid.

    "Om du har ett avtal på 24 månader kan du förlänga 6 månader innan bindningstiden går ut. Och vid 12 månaders bindningstid kan du förlänga 3 månader innan bindningstidens slut."

    Förlänga: Du har ett 199 Pott abonnemang och vill fortsätta ha det bundet (och kan då få en ny mobil)

    Byta abonnemang: Du har ett 199 Pott abonnemang och vill byta till FastPris.

    Om du förlänger kan du förlänga när du har 6 månader kvar om du är bunden 24 månader och med 3 månader kvar om du är bunden 12 månader. Har du 12 månader kvar av din bindningstid kan du välja att betala av 6 månader direkt så att du kommer ner till 6 månader, för att på så sätt kunna förlänga.

    Vill du byta till en annan abonnemangsform måste du betala av hela bindningstiden.
     
  8. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Det som krånglar till det hele är nog att Telenor gör reklam för att man kan byta telefon under bindingstiden utan att förlänga abonnemanget.