Vad skulle få er att köpa en LG igen?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av stantemo, 10 feb 2012.

  1. Deadbeat

    Deadbeat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Betalade 2500 kr för min...
     
  2. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Blir självklart en ny LG för mig. Själva hårdvaran är det ju inget fel på i LG. och telefonerna är snygga. Det är ju mjukvaran som LG slänger in som är skit.

    Men det är ju som när man köper en bärbar dator. Tror fan tillverkaren har fyllt hela jävla OS´et med massa skit. Virusprogram som dom tycker man ska använda, snabbknappar, mediapspelare ochannat skit som dom tycker man ska ha.

    Nä jag byter jämt Rom på mina mobiler. DEVSen på XDA är så fruktansvärt duktiga.
    Samma gäller Datorer. Blåser alltid om till en "ren" version av OSet.
     
  3. Naruto

    Naruto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Som det ser ut så kommer det inte bli någon LG för mig på ett bra tag.
     
  4. binary

    binary Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Köpa? Aldrig! Men jag kan tänka mig att använda deras smartphones om de kommer ingå grattis när man köper t.ex Happy meal eller Kellogg's Corn Flakes.
     
    Demonizer och Hitman TheSwede gillar detta.
  5. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Jag skulle kanske överväga en LG om de lovar ständiga uppdateringar, UTAN förseningar. Och om de försenar uppdateringarna ska man kunna lämna tillbaka telefonen och få pengarna tillbaka.
     
  6. Mohlsson

    Mohlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mycket spännande diskussion, tycker däremot att en del borde tänka om. SE fick mycket skit för att de tog tid på sig att fixa uppdateringar, nu är det inte många som klagar på dem, en helomvändning där. LG skulle lika gärna kunna göra samma sak, tror nog att LG tar till sig utav den kritik som kommer till dem även om de inte visar det på en gång.

    Rykten säger att tanken var att Optimus 4x skulle släppas redan under Q1, men den blev framflyttad pga att LG ville se till att mjukvaran var tillräckligt bra och att de skulle hinna få in ICS i den.

    Till alla som säger att det inte finns en chans i världen att de köper en LG-telefon igen.. Vad händer om LG släpper en värsting till ett pris av typ 1990kr ? Inte köper ni väl en likvärdig Samsung för 6000kr då ? ;-)

    Ps. LG har varit lite halvdåliga med uppdateringar och support, det måste jag hålla med om ;-) Ds.
     
  7. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Då köper man en telefon för 3000 och möts på mitten. Aldrig mer LG, aldrig mer tegra.

    Tycker bara synd om devsen som endå lagt ner mycket tid på att försöka fixa problemen.
     
  8. Mohlsson

    Mohlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om man är ute efter en High-end lur så köper man inte en halvdan för 3000kr :ehm: Hmm.. Varför inte Tegra? De presterar riktigt bra ju
     
  9. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Visst, tegra presterar bra. Men nvidia släpper inte källkoderna vilket gör det jobbigt för utvecklare att få fungerande romar. Sedan gör ju inte lg det bättre genom att vara så vansinnigt sega med uppdateringar ...
     
  10. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    För mig är det en principsak, inte så mycket om pengar.

    High-end lur? Det har väl endå Optimusen aldrig varit. Man får vad man betalar för. Helt klart gav o2x mest bang for the buck på pappret, men det visar ju sig om och om igen att tillverkarna (lg och nvidia) satsar på nytt istället för att fixa det som är trasigt. När man inte ens väljer att släppa källkod så andra devs. kan fixa det som de inte vill röra.

    Man lär sig snabbt vilka tillverkare kan och vilka inte kan, vilka bättrar sig och vilka skiter i det. Se på Sony/Samsung. Vilket lyft. Framförallt Sony.

    Jag tror inte ens jag vill ha LG´s ICS på min optimus ärligt talat. Kommer ha kvar MIUI och acceptera de brister som telefonen har med FCs och GPS problem.

    Jag sneglar på motorola razr, går att få tag på för en billig peng inom snar framtid.
     
  11. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    enligt mig så ser LGs mjukvara ut som ett desperat framtidsförsök gjort 2006..... USCH
     
  12. peetu68

    peetu68 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag hade kvar min Optimus 2X bra länge men den gick sönder och nu har jag en Xperia S. Vilken kvalitetsskillnad! Hoppas LG skärper sig framöver. 2X kändes bra men som många säger så är mjukvaran en katastrof..
     
  13. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Håller med dig, jag är också jätte nöjd, det är bara att roota och kasta ut mjukvaran LG skickar med.

    Men jag tycker LG borde sluta försöka wow:a ikapp med resten av smartphones tillverkarnas GUI:er, och bara satsa på en Vanilla ICS och gärna med snabb updatering typ nexus hastighet, eller i närheten. plus LG's Tangentbord och klock-app, självklart installerat på ett sätt så att man kan av-installera apparna utan root.
     
    Sleepwalk gillar detta.
  14. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Känner ungefär samma som dig. Jag är nöjd med min. Jag bryr mig inte så mycket om hur standardgränsnittet ser ut, då man alltid kan lägga in costum roms. Det enda som stör mig är bristen på källkoderna från Nvidia. När dessa blir tillgängliga så kommer vi få grym prestanda med ics på våra o2x.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
    Sleepwalk gillar detta.
  15. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Fast det här med fungerande custom ROM:s alltså...det tog ju många månader innan det fanns något som var vettigt att köra från releasen av telefonen mars 2011.
    Det är ju också en faktor att betänka om man ska köpa LG igen.
     
  16. Asssor

    Asssor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    LG må vara bra på TV-apparater, men telefoner kan de knappast. Köpte en Xperia S och det känns sjukt skönt att ha en lur som inte blir seg efter sisådär 30 timmar utan omstart. Min SXS ligger nu på 248h och den är inte ett dugg segare.

    Sent from my LT26i using Tapatalk 2
     
  17. R530

    R530 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sålänge tele2 sköter min service och xda sköter mina uppdateringar bryr jag mig inte ett dugg -punkt.
     
  18. Daniel.er

    Daniel.er Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Även fast jag har kört custom roms i princip sen dag 1 så har jag haft en hel del problem med telefonen. Spontana omstarter, telefonen dör under laddning och startar enbart genom att ta ur batteriet och stoppa in igen, samtal bryts. Nu lirar telefonen helt ok med cm9 och matchande baseband + ril. Men det blir inte lg igen, har tappat förtroende för dem. Min gamla Zte blade var stabilare.
     
  19. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag skulle utan problem kunna köpa en LG igen om de är billigare än Samsung. Jag gick från O2X och var ganska missnöjd till en HOX. Och jag måste säga att jag nästan ångrar bytet. Min lg med Opera var sjukt snabb att rendera sidor och allt flöt som en dans, med min HOX går det ju knappt att surfa. Samsung är ju utan problem den telefon jag skulle köpa idag och jag gillar absolut inte att LG är kassa på att släppa uppdateringar men det finns ju ändå custom roms.
    Dessutom så har vad jag vet LG bäst pris/prestanda på dagen telefoner.
     
  20. lamer71

    lamer71 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag gick också från LG O2X till HOX, men för mig är det precis tvärtemot.... Webläsaren i Hoxen är överlägsen opera. Punkt. I LG´n var Opera kanonbra, jag körde med den sista halvåret. Men nej, HOXén är hästlängder mycket snabbare och stabilare än LG´n är, oavsett applikation.