Draw something till Android?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av lingonben, 27 mar 2012.

  1. lingonben

    lingonben Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en Sony Ericson Experia 2.1 och försöker ta hem spelet Draw something, men det verkar vara en omöjlighet. Jag har läst att det ska fungera till min telefon men det går inte. "Market" finns i telefonen, vilket jag också läst om, har bytt namn till google play, men Market ligger kvar och även om jag avistallerar det och försöker med google play (har googlekonto och är inloggad) så kommer jag tillbaka till Market via mobilen. Söker jag via webben efter google play så kommer jag dit, men det går inte att ladda hem varken en gratis eller betal-version av Draw something. Jag klickar på "Ladda hem" och då ska jag välja vilken enhet appen ska installeras på, och då finns bara iphone att välja, trots att jag befinner mig på en sida för Android-spel.
    Jag har dessutom ställt in telefonen på att kunna ta hem spel som inte är från Market.
    Är det någon som har något klokt råd att ge mig?

    MVH Sarah Marklund
     
  2. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Jag har ingen aning om vad du hamnat på för sida/app när du får upp iphone som förslag. Men det är inte den riktiga Google Play (fd Market), varken appen eller deras websida. När Market appen i din mobil uppdaterats till Play versionen så ersätter den Market. Om du har din mobil inställd på svenska så heter det Play Butik.

    Vad är det för skumma butiker du installerat på din mobil egentligen?

    Får du upp din mobil om du går till den riktiga Google Play websidan på en dator och väljer att installera?
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.omgpop.dstfree

    Generellt sett så är det inte att rekommendera att installera appar utanför Play Butik (Market) om man inte är säker på vad man håller på med.
     
    lingonben gillar detta.
  3. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Gå in på play.google.com och logga in på ditt Google konto, leta upp draw something. Kan du välja installera?
     
    lingonben gillar detta.
  4. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 290
    Mottagna gillanden:
    340
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Det är Market du ska använda. På vissa modeller har namnet av någon anledning inte bytts till Play. Klicka på förstoringsglaset och skriv in "Draw something" så ska du se att den kommer upp. Se bara till att du väljer rätt app, eftersom det finns en del som heter nästan likadant.
     
    lingonben gillar detta.
  5. lingonben

    lingonben Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svar men...

    Jo appel, det är just den sidan jag är inne på, men det går inte.
    Jag har inte installerat några program alls på min mobil, Market finns där automatiskt, men ska ju uppdateras till Playversionen, men gör det inte. Har avinstallerat, stängt av mobilen 10 minuter och försökt på nytt, utan resultat.

    Pzycic, jag får inte upp rutan där man kan logga in på googlekontot (men är inloggad hela tiden och den är ansluten ser jag i telefonen). Vet vad du menar då en vän visat mig på sin telefon, där rutan kommer upp, men det gör den inte på min.

    Daltemyr, Market ska egentligen inte finnas då det bytt till google play, men finns ändå kvar på min skärm, även då jag avistallerat programmet och tömt cacherminnet. Går jag in på market står det att det finns hundratals spel, men jag kan bara se ett fåtal. Söker jag på "Draw something" kommer en massa andra upp som Draw something cheet mf. men inte det vanliga programmet. Finns ingenstans. Och när jag hittar det på google play går det inte att installera. Har även sökt det på en massa andra ställen på nätet och funnit det, men går inte att ta hem.
    Har som sagt kollat ordentligt att telefonen är kompatibel med spelet.

    Jag blir gråhårig. Men tusen tack för era svar och ansträngningar.
     
  6. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Du skriver att du har en Sony Ericsson Xperia 2.1.. Finns inget som heter så. Möjligtvis att du har Android 2.1 i den?
    Har ingen aning men 2.1 kanske inte får google play? Vet du vilken telefonmodell du har?

    Fungerar det inte heller om du försöker installera appen genom att ladda ner den från google play på datorn?
    Har du ett googlekonto i telefonen? Kolla under inställningar -> konton och synkronisering.

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
    lingonben gillar detta.
  7. lingonben

    lingonben Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp Kurt

    Tack för engagemang! Det är en Sony Ericson x10 pro, och japp det är Android 2.1, jag var nog otydlig där.
    Jag har hittat en lång lista på Google-play där det står att min mobil är kompatibel.
    Har försökt att ladda ner via datorn också, eftersom jag är inloggad på mitt g-mailkonto så ser jag vad jag har och inte har i telefonen, och har nu tagit hem wordfeud vilket gick lätt som en plätt.
    Googlekontot finns i telefonen och jag är inloggad.
    Jag behöver inte ens ha en gratisversion, betalar mer än gärna för att få det här programmet så att jag kan spela med dottern som väntar. jo, och i sanning vätar jag också, det är ju så fasligt roligt! Men nu har jag slitit mitt hår i två dygn och får verkligen inte till det.

    Tack!
     
  8. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Vad händer om du försöker installera det från länken appel rekommenderade?
    Denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.omgpop.dstfree

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  9. lingonben

    lingonben Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enligt följande:

    1). Jag klickar på Installera.
    2.)En ruta poppar upp där det står min google adress uppe i högra hörnet. I rutan står det "Du hämtar... Draw something Free".
    Nedanför står det: "Skicka till..." och jag ska välja vilken enhet som appen ska installeras på. Där finns en liten pil, och man önskar ju att det då skulle trilla ner en lista med olika alternativ. Det enda som syns är "phone" och det står att objektet inte är kompatibelt med enheten.
    3.) En knapp "Installera" finns även i rutan, men då jag inte kunnat välja min "enhet" så går det inte att starta nedladdningen.

    Många av mina vänner med andorid har spelet och enligt den här länken ska jag kunna använda google play på min mobil: http://support.google.com/googlepla.../answer.py?hl=sv&answer=1727131&topic=1100168
     
  10. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Okej, då är det helt enkelt så att Draw Something inte är kompatibelt med din mobil, eller så har du slagit på innehållsfiltreringen i Market appen.
     
    lingonben gillar detta.
  11. lingonben

    lingonben Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Innehållsfiltreringen?

    Var/hur reglerar man innehållsfiltreringen i mappen Market?
    Vad alla är gulliga som engarerar sig. Tack!!
     
  12. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Om du öppnar upp Market kommer du åt "Settings" via menyknappen. Där ska det finnas något som heter "Content filtering", eller motsvarande på svenska. Klicka på den och bocka i alla rutor så kommer du åt Markets alla appar, eller åtminstone de som vi här i Sverige har tillgång till och som din mobil stöder.
     
  13. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Sen behöver du heller inte oroa dig att appen fortfarande heter Market och inte Google Play. Den uppdateringen sker automatiskt och det kan variera mellan mobiler. Min X10a fick det endast för några dagar sen. Tills dess använder du bara Market, det fungerar precis likadant
     
  14. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 055
    Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Market kommer inte att uppdateras till Google play om man har android 2.1 eller äldre, Så skrev Google när de lanserade Play store i alla fall, men det kan ju ha ändrats.
     
  15. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 290
    Mottagna gillanden:
    340
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag vet inte riktigt vad det är, men förutom min Ray så har jag en Xperia X10 mini pro, och den kör på Android 2.1. På den heter installationsprogrammet fortfarande Market. Jag antar att den inte kommer att uppgraderas just på grund av att den är såpass gammal. I alla fall, söker jag på Draw something så kommer de upp en massa appar, men inte spelet. Går man till play.google.com så står det att den kräver minst Android 1.5, men det står också att appen inte är kompatibel med X10 mini pro. Jag har antagit att det berott på den lilla skärmen, men det kanske kan finnas andra orsaker också.
    Så för lingonben kan jag tyvärr bara rekommendera att skaffa en annan telefon.
     
  16. lingonben

    lingonben Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack alla, nu fungerar det!

    Efter många om och men så fann jag tillslut Dramsomething på en annan plats på nätet. Tyvärr minns jag inte var det var det plötsligt fungerade, efter allt evinnerliga sökande, men plötsligt gick det bara. Phu!

    Tusen tack alla för era svar! Känns skönt att få stöd när man känner sig alldeles förvirrad. Ha det gott!

    MVH Sarah
     
  17. Ellenn

    Ellenn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en Htc wildfire, med android 3.5. Jag har precis samma problem appen "draw something" (det är inte bara den utan även instagram, fruit ninja m.m) apparna finns inte i google play i mobilen och på datorn står det objektet är inte kompatibelt med phone. Jag har ju android 3.5 och det är ju en ändå en ganska stor skärm...